Motorsportol.hu
2025. május 22, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Megnéztük a németek ötrészes Schumacher-sorozatát, ami jobb, mint a Netflix filmje

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2023.12.24.
Megnéztük a németek ötrészes Schumacher-sorozatát, ami jobb, mint a Netflix filmje

Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Megnéztük az ARD ötrészes, Michael Schumacherről készült dokumentumfilmjét.

Az első dolog, amit összességében kiemelnénk, az az, hogy talán hitelesebb is, mint a Netflix Schumacher filmje, mely 2021 szeptemberében került fel a streaming platformra. Még azzal együtt is, hogy a németek nyilvánvalóan elfogultak is a hétszeres világbajnokkal.

Ez is érdekelhet

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

2025.05.22.
Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

2025.05.22.

A német ARD csatorna online felületén, német nyelven, csak német IP címről érhető el a „Being Michael Schumacher” című sorozat, amely remekül átfogja Schumacher karrierjét egészen kisgyerek korától, egészen a sajnálatos, 2013 decemberi síbalesetéig.

Elmesélik a történetét, egészen onnan, hogy a szülei, Rolf és Elisabeth a kerpeni gokartpályán dolgoztak, így került a versenyzés közelébe a kis Schumi. Annyira rákattant a vezetésre, hogy mást sem akart csinálni, és olyan érzéke volt hozzá, hogy a vezetési stílus hangja alapján meg tudta mondani, hogy épp ki van a pályán.

Többször említésre kerül az is, hogy nem tűrt ellentmondást, a siker és győzelem mindenek felett állt számára, ez pedig azzal is járt, hogy nem ismerte el azt sem, ha esetleg hibázott.

Szó esik arról az ismert történetről is, hogy első versenyét úgy teljesítette a Jordannél az F1-ben, hogy azt hazudta, vezetett már korábban a spái pályán – pedig nem -, máskülönben valószínűleg nem kapta volna meg a lehetőséget. Jobb híján egy korábban a Mercedestől (1990-ben és 1991-ben velük állt rajthoz a World Sportscar Championshipben) kapott biciklivel tett pályabejárást az első éles bevetése előtt.

Innen indult Schumacher sikeres „kapcsolata” a spái pályával, és a város később díszpolgárrá is avatta őt.

Schumacher F1-es debütálása óriási hatással volt Németországra. Ő érte el, hogy már nem csak a fociért rajongtak megszállottan a németek, hanem a Forma-1-ért is, és fix vasárnapi programmá vált a háztartásokban, hogy megnézik a versenyeket.

Az is kiderült a sorozatból, hogy F1-es debütálásával arra is nagy gondot kezdett fordítani, hogy odafigyeljen a beszédére és javítson beszédstílusán, „vidéki tájszólásán”.

Mindeközben számára csakis a jelen és a vezetés számított

Debütálásakor kevéssé volt tisztában az F1 történelmével, nem sokat mondott neki Juan Manuel Fangio neve sem, és ez lehetett az oka annak is, hogy újoncként sem hatódott meg tőle, hogy Sennával, Prosttal, Mansellel, Piquet-vel versenyez egy mezőnyben.

Miután aztán a Jordan után, két benettonos bajnoki címmel a zsebében a Ferrarihoz igazolt állítólag teljesen kiakadt, mikor először Maranellóba látogatott. Ott volt egy nagynevű, nagy költségvetésű csapat, így ennek tükrében az ő német precizitása nehezen tolerálta amit látott: totális rendetlenséget a gyárban.

Régi felvételek, interjúk is szerepelnek a produkcióban, magától Schumachertől, de megannyi más személy is: az egykori csapatfőnök Jean Todttól kezdve, Schumacherék menedzserén Sabine Kehmen és barátokon át… sportolók, mint például Franziska van Almsick egykori úszónő, Bastian Schweinsteiger focista, vagy épp egykori versenytársak, mint David Coulthard, Jochen Mass, csak, hogy néhányat említsünk.

Ami mindannyiuk mondandójában közös, hogy hangsúlyozták, Schumi kiválóan kettéválasztotta a sportoló énjét a magánéletétől, és mindenki csak a következetesen kifelé mutatott arcát láthatta, a valódi énjét a közönség egyáltalán nem ismeri.

Egy még Schumacherrel készült interjúban ő maga mondja el, hogy 2006 végi visszavonulását eredetileg véglegesnek tervezte, mert szeretett volna végre szabad lenni.

2010-es mercedeses visszatérésében inkább a kihívás keresése játszott szerepet, azonban már semmilyen nyomás és bizonyítási kényszer nem nyomta a vállát.

Ugyanakkor ő sem számított arra, hogy ennyire alulteljesít majd a csapat. A BrawnGP 2009-ben bajnok lett, 2010-re lett belőle gyári Mercedes, így Schumacher arra számított, hogy győztes csapat győzelemre képes autójába ül. Azonban a Mercedes közel sem tett akkor annyi pénzt a projektbe, mint a többi csapat, a jó embereket pedig átcsábította a Red Bull.

Második visszavonulását követően, 2013-as síbalesete csak tényszerűen van említve, a versenyző legenda jelenlegi egészégügyi állapotáról nem közölnek új információt – ami nyilvánvaló.

Vettel utolsó SMS-e Schumachernek a síbalesete után

Tags: ARDdokumentumfilmF1Forma-1Michael Schumacher
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Ki legyen a következő FIA elnök?
248 Szavazat · 248 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Monacói Nagydíj új szabálya egy kis aggodalomra adhat okot

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.