Categories: F1

Häkkinen szerint ennyi verseny már komoly kompenzációt is igényel!

Mika Häkkinen aggodalmának adott hangot a Forma-1 kimerítő és eddig példátlanul hosszú 24 megállósra tervezett 2024-es versenynaptárja miatt.

A naptár bővítéséről szóló döntés tükrözi a Forma-1 globális növekedésre és a rajongók bevonására irányuló törekvését. Bár ez a stratégia kétségtelenül nagyobb ismertséget és kereskedelmi sikert hozott a sportágnak, ez a Forma-1 szereplőinek jólétét és így adott esetben egészségét os veszélyezteti. És itt elsősorban nem is a versenyzőkről van szó.

„A 2023-as szezon rekord hosszú volt” – nyilatkozta Häkkinen az Unibet International YouTube-csatornáján.

„Az F1-ben töltött éveimhez képest – azt hiszem akkor maximum 17 futamunk volt – 22 verseny volt [2023-ban].”

„Néhányon részt vettem [és] az emberek arcán lehetett látni, hogy milyen kemény volt a szezon vége.”

„Végső soron a 22 futam, mint szám, nem olyan nagy szám. A probléma az, hogy folyamatosan egymás utáni versenyek vannak.”

„Az átutazások  A-ból B-be nehezek. Ismét meg kell találni a versenyzői hozzáállást és a koncentrációt.”

„Szerintem sokak számára ez a legnagyobb kihívás – nem feltétlenül csak a versenyzőknek, hanem a szerelőknek és a szervezésnek is. Valószínűleg ez volt a legnagyobb kihívás.”

„A jövőre nézve még több verseny vár ránk. Nehéz feladat lesz.”

„Talán a világ hívogat. A szurkolók is ezt követelik. Több versenyt akarnak. Több versenyt. Az F1 feladata, hogy teljesítse és megtöltse a naptárat.”

Bár a sportág hatókörének bővítése dicséretes, ez nem mehet azoknak a fizikai és mentális egészségének rovására, akik a Forma-1 működését garantálják.

Az 55 éves finn elismeri, hogy ha ma versenyezne az F1-ben, akkor mindenképp olyan szerződést és juttatást tárgyalna ki magának, amelyek figyelembe vennék a szezonjának hosszát és a körülményeket is.

„Ha még mindig az F1-ben versenyeznék, és látnám a futamok számát, szigorú tárgyalásokat folytatnék a csapattal a kompenzációról” – jegyezte meg.

„És nem csak erről, hanem arról is, hogyan lehet biztosítani, hogy az emberek állóképessége a szükséges szinten legyen, hogy mindenki hiba nélkül tudjon még dolgozni.”

„Egy olyan sportról beszélünk, ahol szupergyorsaság van. Nem akarsz hibázni.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

2 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

3 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

4 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

5 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

6 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

7 óra ago