Categories: F1

Häkkinen szerint ennyi verseny már komoly kompenzációt is igényel!

Mika Häkkinen aggodalmának adott hangot a Forma-1 kimerítő és eddig példátlanul hosszú 24 megállósra tervezett 2024-es versenynaptárja miatt.

A naptár bővítéséről szóló döntés tükrözi a Forma-1 globális növekedésre és a rajongók bevonására irányuló törekvését. Bár ez a stratégia kétségtelenül nagyobb ismertséget és kereskedelmi sikert hozott a sportágnak, ez a Forma-1 szereplőinek jólétét és így adott esetben egészségét os veszélyezteti. És itt elsősorban nem is a versenyzőkről van szó.

„A 2023-as szezon rekord hosszú volt” – nyilatkozta Häkkinen az Unibet International YouTube-csatornáján.

„Az F1-ben töltött éveimhez képest – azt hiszem akkor maximum 17 futamunk volt – 22 verseny volt [2023-ban].”

„Néhányon részt vettem [és] az emberek arcán lehetett látni, hogy milyen kemény volt a szezon vége.”

„Végső soron a 22 futam, mint szám, nem olyan nagy szám. A probléma az, hogy folyamatosan egymás utáni versenyek vannak.”

„Az átutazások  A-ból B-be nehezek. Ismét meg kell találni a versenyzői hozzáállást és a koncentrációt.”

„Szerintem sokak számára ez a legnagyobb kihívás – nem feltétlenül csak a versenyzőknek, hanem a szerelőknek és a szervezésnek is. Valószínűleg ez volt a legnagyobb kihívás.”

„A jövőre nézve még több verseny vár ránk. Nehéz feladat lesz.”

„Talán a világ hívogat. A szurkolók is ezt követelik. Több versenyt akarnak. Több versenyt. Az F1 feladata, hogy teljesítse és megtöltse a naptárat.”

Bár a sportág hatókörének bővítése dicséretes, ez nem mehet azoknak a fizikai és mentális egészségének rovására, akik a Forma-1 működését garantálják.

Az 55 éves finn elismeri, hogy ha ma versenyezne az F1-ben, akkor mindenképp olyan szerződést és juttatást tárgyalna ki magának, amelyek figyelembe vennék a szezonjának hosszát és a körülményeket is.

„Ha még mindig az F1-ben versenyeznék, és látnám a futamok számát, szigorú tárgyalásokat folytatnék a csapattal a kompenzációról” – jegyezte meg.

„És nem csak erről, hanem arról is, hogyan lehet biztosítani, hogy az emberek állóképessége a szükséges szinten legyen, hogy mindenki hiba nélkül tudjon még dolgozni.”

„Egy olyan sportról beszélünk, ahol szupergyorsaság van. Nem akarsz hibázni.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

De te meghaltál! – mondta Häkkinennek egy másik világbajnok

A Forma-1 YouTube-csatornáján közzétett kerekasztal beszélgetésből tett közzé egy részletet Instagramon, melyen legendás világbajnokok, Sir…

1 óra ago

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

11 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

12 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

13 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

14 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

15 óra ago