Fotó: Mark Thompson/ Getty Images / Red Bull Content Pool
Elképesztő, hogy milyen ütemben fejlődik a technológia! A Forma-1 az idők során áttért a nagyfelbontású, majd a valódi HD-felbontású, majd 2017-ben pedig a 4K felbontású közvetítésekre.
Most a közvetítések hivatalos szolgáltatója, a Tata Communications elkezdte megalapozni mindazt, ami a 8K-s közvetítésekhez szükséges. Ennek megfelelően a képek még sokkal élesebbek lennének, mint a jelenlegi adások.
„Az elmúlt néhány évben fokozatosan történt az, hogy a közönség világszerte, a világ szinte minden részén hozzászokott a 4K-s tartalmakhoz” – mondta Dhaval Ponda, a Tata Communications alelnöke és globális média- és szórakoztatóipari vezetője a Motorsport.comnak. „A fiatal generáció számára pedig ez az a pont, ahol a mérce már most is van.”
Ponda három kulcsfontosságú szakaszt határozott meg, amelyeken át kell haladni ahhoz, hogy a 8K-s közvetítések korszakába lépjünk.
„Az első lépés az alapul szolgáló digitális infrastruktúra kiépítése, ami alapvetően a következő generációs technológiákba való jelentős beruházásról szól” – mondta Ponda. „Ennek a befektetésnek a nagy része egyben valódi befektetés is a jövőbe, mert ebből a közeljövőben nem lesz bevétel.”
A második lépés a technológiai partnerekkel való együttműködés a 8K ökoszisztéma létrehozására.
„Mindig vállalatok egy csoportja dolgozik együtt, hogy a nézők számára világszerte elérhetővé tegye a változást.”
„Tehát aktívan együttműködünk technológiai partnerekkel, de a nagy sportközvetítőkkel és sportági szövetségekkel is, hogy képesek legyünk eljuttatni ezt a változást a nézőkhöz.”
A legkritikusabb a harmadik lépés: hogy a 8K-s televíziók, képernyők megfelelő árfekvésűek legyenek ahhoz, hogy a közönség azt válassza otthonába. Mivel a technológia jelenleg meglehetősen drága az átlagfogyasztó számára, Ponda úgy véli, hogy az áraknak csökkenniük kell, mielőtt az utolsó lépés megtörténik.
„A késleltetés csökkentése számos dolgot foglal magában. Többek között jobb hardverrel dolgozunk, és javítjuk a számítógépek feldolgozási teljesítményét” – magyarázta Ponda.
„De az egyik módja annak, hogy csökkentsük a késleltetést és javítsuk a tartalom minőségét, az infrastruktúrába való beruházás.”
A tévéképernyőre kerülő képek késése a sportnézés egyik legfrusztrálóbb aspektusát hozta felszínre. Azt, hogy semmi sincs szinkronban egymással. Ha például a képeket a képernyőn nézzük, a kommentárt a rádióból vesszük, és a telefonon betöltjük a live timingot, a három elem ritkán van szinkronban egymással.
„Ezért együtt dolgoztunk néhány vezető digitális szereplővel annak érdekében, hogy szinkronizált élményt nyújtsunk, ahogy mi nevezzük, ahol a képernyőtől függetlenül minden szinkronban van” – mondta Ponda.
„A technológia ma már rendelkezésre áll ahhoz, hogy ezt az élményt nyújtsuk. És szerintem ez lesz a jövő, így az emberek szinkronizált videófogyasztást tudnak majd élvezni a különböző képernyőkön.”
Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…
Alig három hónap múlva, több mint 30 év után Magyarországra látogat a MotoGP mezőnye: augusztus…
Az F1-es mezőny tagjai privát vetítésen nézhették meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című…
A Monacói Nagydíjra látogat hétvégén a Forma-1-es mezőny. A versenyen, kimondottan csak ezen a versenyen…
A Forma-1-es sztár Lando Norris és a Monster összefogtak, hogy egy zéró cukortartalmú energiaitalt dobjanak…
Miután Max Verstappen a Miami Nagydíj és Imola közötti kis szünetet arra használta, hogy a…