Az Andretti és Cadillac története olyan fordulatot vett, hogy a bírósági tárgyalóterem lehet a következő csataterük a Forma-1-es rajtrácsra való törekvésükben.
Annak ellenére, hogy az FIA zöld utat adott, a Liberty Media nemrégiben elutasította a Forma-1 tizenegyedik csapatává válásra tett ajánlatukat, és ez spekulációk és potenciális jogi harcok hullámát indította el. Mivel az FIA nem állt azonnal a Liberty/FOM döntése mellé, a konfliktus az F1 irányító testülete és a kereskedelmi jogok birtokosa, valamint a már meglévő csapatok között kiéleződött. Bianca Garloff az Auto Bildnél, világított rá a mélyülő szakadékra:
„Az Andretti most már része lett az F1 tulajdonosa, a Liberty Media és az FIA között lappangó konfliktusnak.”
Az Andretti-Cadillac ugyanakkor nem hajol meg csendben, büszkeségét fejezte ki a versenyképes csapat kialakítása felé tett előrehaladásukkal kapcsolatban, és megfogadták, hogy az eddigi ütemben folytatják az erőfeszítéseit. Ez a rendíthetetlen elkötelezettség, még az elutasítással szemben is, azt sugallja, hogy Andretti talán jogi harcra készül. Jean-Michel Desnoues az Auto Hebdónál is megkérdőjelezi az F1 elutasításának alapját, tekintettel az Andretti bizonyított technikai, emberi és pénzügyi képességeire, így ő is jogi csatára számít.
Roger Benoit, a veterán F1-es újságíró úgy látja, hogy az elutasítással semmibe veszik a rajongók nagyobb mezőnyre vonatkozó kívánságát, és bírálja az F1-et, amiért a kereskedelmi érdekeket helyezi előtérbe a sportág növekedésével szemben. Az olyan csapatnevek elfogadása, mint a Visa Cash App RB és a Stake F1 Team csak tovább erősíti a Forma-1 jelenlegi irányvonalával kapcsolatos kritikáját.
Janne Palomaki az Iltalehti-től úgy látja, hogy az elutasítás politikai és pénzügyi indíttatású, mivel a meglévő istállók óvakodnak az új versenytársaktól és a rajtrács bővítésének pénzügyi következményeitől. Szerinte a vita hamarosan a bíróságon folytatódik, mivel Andretti nem hajlandó csendben beletörődni a vereségbe.
Hivatalos: Az F1 egyelőre elutasítja Andretti csapatát, de 2028-ra nyitva az ajtó