Fotó: Penske Entertainment: Chris Owens
A General Motors pénteken megismételte, hogy a Michael Andrettivel a Forma-1-es indulásukra irányuló munka továbbra is tart. Egyúttal teljes mértékben vitatja az F1 azon állítását, miszerint az Andretti-Cadillac nem lenne versenyképes.
A General Motors 2023 elején Andretti partnereként kérvényezte a Forma-1-ben való szereplés lehetőségét, amennyiben Andretti a mezőny tagjává válhat, 11. csapatként. Az FIA jóváhagyta Andretti kérelmét, így a GM hivatalosan is kérvényezte, hogy 2028-ban hivatalos motorszállítóvá válhasson.
Az F1 azonban a múlt hónapban elutsította Andretti kérelmét, azzal az indoklással, hogy szerintük az Andretti nem lenne versenyképes csapat.
Az F1 ugyanakkor azt mondta, hogy hajlandó lenne újra megfontolni Andretti pályázatát, ha a GM 2028-ra elkészül a motorral.
Ennek ellenére a GM és Andretti dühös volt, amiért az F1 ennyire elutasítóan nyilatkozott az Andretti Cadillac azon képességéről, hogy versenyképes autót tudna a pályára állítani.
„Nagyszerűen érezzük magunkat a pályázatunkkal kapcsolatban” – mondta Campbell pénteken a Daytona International Speedway-en. „Az FIA megvizsgálta azt a többi pályázóval összehasonlítva, majd bizalmat és jóváhagyást adott a mi pályázatunknak.”
„Szóval nyilvánvalóan [a Forma-1 vezetőség] megtette a nyilatkozatát, és mi kértünk egy utólagos találkozót a FOM-mal, és így dolgozunk majd ezen.”
„Úgy gondoljuk, hogy az Andretti és a Cadillac kapcsolattal megvan a képességünk arra, hogy versenyképes nevezést indítsunk. Nem mondjuk, hogy ez könnyű, de a két szervezetünk történetében van példa arra, hogy más motorsport-kategóriákban sikeresek voltunk, és ez igaz a Cadillacre és az Andrettire is. Közös csapataink továbbra is ütemesen fejlesztik az autónkat. Szóval, ott tartunk, ahol tartunk.”
Campbell azt is elmondta, hogy a GM a 2026-os szezonra motort építhet az amewrikai csapat számára, de mivel eredetileg nem tervezte, hogy erőforrás-beszállító lesz, ezért nem is pályázott arra, hogy az legyen, amikor két év múlva az új motorszabályok életbe lépnek.
„Amikor regisztrálsz, hogy erőforrás-szolgáltató legyél, akkor van egy határidő, és számunkra ez tavaly júniusban volt, a 2028-as évre” – mondta Campbell. „Ha hamarabb akartál volna motort fejleszteni, akkor az előző évben kellett volna regisztrálnod magad erre. Tehát ez egyszerűen egy szabályozás.”
Az F1 az elutasításban azt állította, hogy az Andretti Cadillac nem válaszolt a decemberi meghívásra, hogy személyesen találkozzanak a kérelem megvitatása ügyében. Az Andretti csoport csak akkor értesült a meghívásról, amikor az F1 közzétette az elutasítást. Az informatikai osztálya pedig megállapította, hogy egy december 12-én küldött e-mail a levélszemét (spam) mappába került.
Az e-mail nem az F1 vezérigazgatójától, Stefano Domenicalitól érkezett, és az F1 nem követte az eseményt, amikor nem kapott választ a leendő csapattól. Az F1 közölte, hogy a meghívót egy vezető munkatárs küldte, aki korábban e-mailben levelezett az Andretti csoporttal.
Az Andretti Cadillac azóta találkozót kért a FOM-tól.
„Mint mondtam, hiszünk a benyújtott pályázatunkban, és abban a pályázatban megfogalmaztuk mind az Andretti, mint versenycsapat, mind a Cadillac, mint gyártó és mérnöki egység képességeit” – mondta Campbell. „Szóval, magabiztosak vagyunk a pályázatban, és találkozót kérünk a FOM-tól.”
Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…
Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…
Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…
Ralf Schumacher szerint az a baleset, amit Jack Doohan elszenvedett Japánban, csak tovább rontotta az…
A Forma-1-es Bahreini Nagydíj előtt ismét meghoztuk a már szokásos "nagydíjas" kvízünket! Teszteld a tudásod…
A hétvégéi japán futamon Max Verstappen letudta győzni az addig százszázalékos McLarent. A britek két…