F1

Maradnak a 18 colos felnik az F1-ben, de a gumik kisebbek lesznek

A Forma-1 valószínűleg megtartja a jelenlegi 18 colos kerekeket a 2026-os szezonban is, annak ellenére, hogy felmerült a 16 colos felnikre való visszatérés lehetősége, a súlycsökkentés érdekében. Ez utóbbit az FIA technikai tanácsadó bizottságának legutóbbi ülése után elvetették.

A Pirelli, mint az F1 gumiszállítója, aggályait fejezte ki a váltás megvalósíthatóságával kapcsolatban, két tekintetben is.

Egyrészt az új mérethez jelentős átalakításra lett volna szükség a gyártósorokon. Az idő is tényező volt, mivel ez a változás kiterjedt tesztelést tett volna szükségessé 2025-ben, a prototípus autókkal.

Másrészt, a Pirelli aggódott az F1 imázsára gyakorolt esetleges negatív hatás miatt. A sportág 2022-es átállása a 18 colos kerekekre és az alacsonyabb profilú abroncsokra követte az autóiparban általánosan elfogadott trendjeit, így a visszaváltás visszalépésnek tűnhetett.

Ezen kívül az új méret további kihívásokat jelentene a csapatok számára, amelyek már most is a 2026-ban bekövetkező jelentős technikai szabályváltozásokra készülnek.

Bár a 18 colos felniméret marad, a bizottság beleegyezett azonban a gumiabroncsok profiljának kisebb módosításaiba.

Ennek a kompromisszumnak a célja, hogy a kisebb mérettel az eredetileg elérni kívánt súlycsökkentési előnyök egy részét elérjék.

„Közel vagyunk a végleges méretváltozathoz” – mondta a Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola a Motorsport.comnak.

„Nyilvánvalóan a kerék tervezésénél figyelembe kell venni az egész csomagot, a fékeket, a kereket, a felfüggesztést, a gumit, szóval úgy gondolom, hogy közel vagyunk a végleges méretekhez.”

„Változtatnunk kell, mert az új autó más, és mindenképpen kisebb abroncsot kell terveznünk.

„A vita a 16 és 18 colos abroncsok között folyik. Mi pedig azt preferáljuk, hogy maradjunk a 18 colos abroncsoknál. És úgy gondolom, hogy megalapozott okok szólnak amellett, hogy maradjunk a 18 colosnál, kisebb gumikkal, de még mindig ugyanazzal a felnivel.”

„Erről tárgyalunk, egy kicsit kisebb átmérőjű, valamivel alacsonyabb profilú és valamivel keskenyebb abroncsról.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Emmy-díjat kapott a Netflix F1-es sorozata, a Drive to Survive

Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…

2 óra ago

Legendás helyszínre látogat a MotoGP mezőnye – a magyar nézők se maradnak le az izgalmakról

Alig három hónap múlva, több mint 30 év után Magyarországra látogat a MotoGP mezőnye: augusztus…

4 óra ago

Az F1-film vetítésén járt a mezőny – Kitalálod ki az a 2 versenyző, aki nem volt ott?

Az F1-es mezőny tagjai privát vetítésen nézhették meg a Brad Pitt főszereplésével készült F1 című…

6 óra ago

A Monacói Nagydíj új szabálya egy kis aggodalomra adhat okot

A Monacói Nagydíjra látogat hétvégén a Forma-1-es mezőny. A versenyen, kimondottan csak ezen a versenyen…

8 óra ago

Norris piacra dobja az első cukormentes energiaitalát

A Forma-1-es sztár Lando Norris és a Monster összefogtak, hogy egy zéró cukortartalmú energiaitalt dobjanak…

18 óra ago

Verstappennek nem engedik, hogy úgy tegyen, mint Alonso

Miután Max Verstappen a Miami Nagydíj és Imola közötti kis szünetet arra használta, hogy a…

20 óra ago