F1

Maradnak a 18 colos felnik az F1-ben, de a gumik kisebbek lesznek

A Forma-1 valószínűleg megtartja a jelenlegi 18 colos kerekeket a 2026-os szezonban is, annak ellenére, hogy felmerült a 16 colos felnikre való visszatérés lehetősége, a súlycsökkentés érdekében. Ez utóbbit az FIA technikai tanácsadó bizottságának legutóbbi ülése után elvetették.

A Pirelli, mint az F1 gumiszállítója, aggályait fejezte ki a váltás megvalósíthatóságával kapcsolatban, két tekintetben is.

Egyrészt az új mérethez jelentős átalakításra lett volna szükség a gyártósorokon. Az idő is tényező volt, mivel ez a változás kiterjedt tesztelést tett volna szükségessé 2025-ben, a prototípus autókkal.

Másrészt, a Pirelli aggódott az F1 imázsára gyakorolt esetleges negatív hatás miatt. A sportág 2022-es átállása a 18 colos kerekekre és az alacsonyabb profilú abroncsokra követte az autóiparban általánosan elfogadott trendjeit, így a visszaváltás visszalépésnek tűnhetett.

Ezen kívül az új méret további kihívásokat jelentene a csapatok számára, amelyek már most is a 2026-ban bekövetkező jelentős technikai szabályváltozásokra készülnek.

Bár a 18 colos felniméret marad, a bizottság beleegyezett azonban a gumiabroncsok profiljának kisebb módosításaiba.

Ennek a kompromisszumnak a célja, hogy a kisebb mérettel az eredetileg elérni kívánt súlycsökkentési előnyök egy részét elérjék.

„Közel vagyunk a végleges méretváltozathoz” – mondta a Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola a Motorsport.comnak.

„Nyilvánvalóan a kerék tervezésénél figyelembe kell venni az egész csomagot, a fékeket, a kereket, a felfüggesztést, a gumit, szóval úgy gondolom, hogy közel vagyunk a végleges méretekhez.”

„Változtatnunk kell, mert az új autó más, és mindenképpen kisebb abroncsot kell terveznünk.

„A vita a 16 és 18 colos abroncsok között folyik. Mi pedig azt preferáljuk, hogy maradjunk a 18 colos abroncsoknál. És úgy gondolom, hogy megalapozott okok szólnak amellett, hogy maradjunk a 18 colosnál, kisebb gumikkal, de még mindig ugyanazzal a felnivel.”

„Erről tárgyalunk, egy kicsit kisebb átmérőjű, valamivel alacsonyabb profilú és valamivel keskenyebb abroncsról.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

6 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

7 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

8 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

10 óra ago

Marc Márquez rajt utáni hibája után utolsó körös előzés döntött Sachsenringen

Marc Márquez az első kanyarban hibázott, ami miatt visszaesett, és meg kellett kezdenie a felzárkózást.…

11 óra ago

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Úgy néz ki, hogy a Cadillac listájáról egy név lekerült. Továbbra sem tudni, hogy kik…

11 óra ago