F1

Maradnak a 18 colos felnik az F1-ben, de a gumik kisebbek lesznek

A Forma-1 valószínűleg megtartja a jelenlegi 18 colos kerekeket a 2026-os szezonban is, annak ellenére, hogy felmerült a 16 colos felnikre való visszatérés lehetősége, a súlycsökkentés érdekében. Ez utóbbit az FIA technikai tanácsadó bizottságának legutóbbi ülése után elvetették.

A Pirelli, mint az F1 gumiszállítója, aggályait fejezte ki a váltás megvalósíthatóságával kapcsolatban, két tekintetben is.

Egyrészt az új mérethez jelentős átalakításra lett volna szükség a gyártósorokon. Az idő is tényező volt, mivel ez a változás kiterjedt tesztelést tett volna szükségessé 2025-ben, a prototípus autókkal.

Másrészt, a Pirelli aggódott az F1 imázsára gyakorolt esetleges negatív hatás miatt. A sportág 2022-es átállása a 18 colos kerekekre és az alacsonyabb profilú abroncsokra követte az autóiparban általánosan elfogadott trendjeit, így a visszaváltás visszalépésnek tűnhetett.

Ezen kívül az új méret további kihívásokat jelentene a csapatok számára, amelyek már most is a 2026-ban bekövetkező jelentős technikai szabályváltozásokra készülnek.

Bár a 18 colos felniméret marad, a bizottság beleegyezett azonban a gumiabroncsok profiljának kisebb módosításaiba.

Ennek a kompromisszumnak a célja, hogy a kisebb mérettel az eredetileg elérni kívánt súlycsökkentési előnyök egy részét elérjék.

„Közel vagyunk a végleges méretváltozathoz” – mondta a Pirelli F1-es főnöke, Mario Isola a Motorsport.comnak.

„Nyilvánvalóan a kerék tervezésénél figyelembe kell venni az egész csomagot, a fékeket, a kereket, a felfüggesztést, a gumit, szóval úgy gondolom, hogy közel vagyunk a végleges méretekhez.”

„Változtatnunk kell, mert az új autó más, és mindenképpen kisebb abroncsot kell terveznünk.

„A vita a 16 és 18 colos abroncsok között folyik. Mi pedig azt preferáljuk, hogy maradjunk a 18 colos abroncsoknál. És úgy gondolom, hogy megalapozott okok szólnak amellett, hogy maradjunk a 18 colosnál, kisebb gumikkal, de még mindig ugyanazzal a felnivel.”

„Erről tárgyalunk, egy kicsit kisebb átmérőjű, valamivel alacsonyabb profilú és valamivel keskenyebb abroncsról.”

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Recent Posts

Zak Brown nyitva hagyja az ajtót Verstappen előtt

Egy esetleges jövőbeli együttműködés előtt Max Verstappennel, Zak Brown nyitva hagyja az ajtót. A McLaren…

22 perc ago

Meditált és teljesen megújulva várja a folytatást Hamilton

Az év eddigi része messze elmarad a várttól Lewis Hamilton számára. A Ferrari britje ugyanis…

1 óra ago

Megváltozik a McLaren neve jövőre

Erősebbre fűzi az egyik szponzori kapcsolatát a McLaren, így jövőre a támogatójuk neve is helyet…

2 óra ago

Bottas máris lát valamit, amiben a Cadillac hasonlít a korábbi bajnok Mercedesre

Valtteri Bottas a 2026-os idényre Sergio Perez mellé igazol a Cadillac csapatához, így visszatérve a…

3 óra ago

Oscar Piastri olyan, mint egy négyszeres világbajnok

Oscar Piastrit egyre többen hasonlítják a négyszeres világbajnok Alain Prost-hoz. Ráadásul Prost is dicséri. Ő…

5 óra ago

Folytatódik a Kamion EB Autodrom Mostban, és bemutatkozik egy Dakar-sztár is!

Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…

15 óra ago