F1

Szabályváltozásokat követel a balesete után George Russell

Csúnya balesettel zárult a két héttel ezelőtti Ausztrál Nagydíj. A futam utolsó körében a hirtelen fékező Fernando Alonso mögött haladó Geroge Russell a falba csapódott, az autója pedig a pályára sodródott, ahol oldalára borult.

Az eset csúnya volt, de a brit versenyző szerencsére karcolások nélkül megúszta, de az ijedtség nagyobb volt. A rádiózásban Russell egyből könyörgött a piros zászlóért, mivel egy tempós, beláthatatlan részen volt teljesen védtelenül a pálya közepén. Utolsó kör révén végül VSC fázissal megoldották a helyzetet.

Ez azonban nem töltötte el elégedettséggel a Mercedes versenyzőjét, aki egy olyan új technológia bevezetését sürgeti, amellyel az ehhez hasonló döntések gyorsabbá tehetőek.

„Elképesztően kényelmetlen helyzetben voltam. Egy beláthatatlan kanyarban vagy, ahol az autók 250-nel jönnek, és ott vagy az ideális éven félig felborulva és várod a katasztrófát. Szerencsére volt mögöttem egy tíz másodperces különbség a következő autóig, és talán 10 vagy 12 másodperc volt amíg a VSC életbe lépett. De ha ez a verseny első köreiben történik, akkor ezen tíz másodperc alatt hat vagy hét autó is érkezhet és jó eséllyel a sárga zászlóval együtt is eltaláltak volna engem.” mondta Russel a médiának Japánban.

„Láttunk már olyat, hogy egy autó visszacsapódik a pályára, például Carlos Sainz 2022-ben Japánban.” – tette hozzá, majd egy megoldási javaslattal is előállt. „Szerintem az jelenthetne megoldást, hogy ha egy autóval a veszélyes zónában történik valami, akkor legyen egy automatizált VSC, amely fél másodperc alatt működlésbe lép, mert ilyen esetekben a másodpercek is számítanak. Ilyenkor életek vannak veszélyben. Spaban például többször is láttunk már ilyet, amikor az autók felúsztak. Szerintem itt az ideje, hogy a rendelkezésünkre álló technológiával lépéseket tegyünk ez ügyben.”

Hegedűs Dávid

Recent Posts

Folytatódik a Kamion EB Autodrom Mostban, és bemutatkozik egy Dakar-sztár is!

Egy hónapos nyári szünet után a Goodyear FIA Kamion EB bedübörög Autodrom Most pályára. Tizenöt…

7 óra ago

Az oroszok beperelték a Forma-1-et

Az orosz motorsport-promóter, az Ano Rosgonki állítólag 58 millió euróra perli a Forma-1-et szerződésszegés miatt,…

9 óra ago

A Cadillac még idén tesztelni fog – egy másik csapat versenyautójával

A Cadillac F1 csapata bejelentette, hogy rivális istálló segítségét veszi igénybe a korábbi autójukkal, a…

11 óra ago

Ismét nem sikerül fellépnie az F1-be Hertának, ezért irány az F2?

Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról. Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a…

13 óra ago

Bottas büntetéssel nyit jövőre a Cadillac-kel Ausztráliában

A 2026-os Forma-1-es versenynaptár első versenyéig még több mint hat hónap van hátra, de máris…

14 óra ago

Péreznek „nincs mit bizonyítania” a Verstappennel töltött nehéz időszak után

Sergio Pérez szerint visszatérésével nincs mit bizonyítania. A mexikói pilóta szerint elődei és utódai eredményei…

15 óra ago