Motorsportol.hu
2025. május 19, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Tragédia volt Bruno Senna első F1-es csapata, ami minden önbizalmát elvette

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.05.07.
Tragédia volt Bruno Senna első F1-es csapata, ami minden önbizalmát elvette

Fotó: McLaren

Bruno Senna elárulta, hogy egyáltalán nem volt könnyű dolga, amikor a Forma-1-be került, hiszen a sportág történetének egyik leghíresebb vezetéknevével érkezett. Ayrton Senna a nagybátyja volt.

Miután korábban a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko azt mondta neki, hogy soha nem lesz elég jó az F1-be, 2010-ben mégis a lehetőséget kapott, hogy debütáljon, bár nem a Red Bullnál.

Ez is érdekelhet

Vélemény Loïc Chenevas-Paule, Fernando Alonso életéről szóló könyvéről

Vélemény Loïc Chenevas-Paule, Fernando Alonso életéről szóló könyvéről

2025.05.19.
VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

2025.05.19.

A Beyond The Grid podcastben Senna azonban arról beszélt, hogy az egyik csapatnál szerzett tapasztalatai miatt kevesebb lett az önbizalma.
Bruno Senna csak 2004-ben kezdett el együléses autókkal versenyezni. 2006-ban a brit Formula 3 nemzetközi sorozatban a 3. helyen végzett, ami a következő évben helyet biztosított számára a GP2-ben.

2010-ben végül az újonc HRT-nél szerzett helyet a Forma-1-es mezőnyben. A Hispania Racing néven is ismert csapat nagyon küzdött, és alig néhány szezon után máris kihullott az F1-ből.

Miután 2009-ben helyet kapott a következő szezonra a Forma-1-ben, Adrian Campos (a HRT alapítója) nekilátott, hogy felépítse csapatát a 2010-es F1-es szezonra. Camposnak azonban elfogyott a pénze, és szüksége volt Jose Ramon Carabantéra, hogy még a szezon kezdete előtt átvegye a csapat teljes irányítását.

A HRT úgy utazott a bahreini szezonnyitóra, hogy nem végzett szezon előtti teszteket. Az autó rettentően lassú volt abban a szezonban, az Ausztrál Nagydíjon mindkét HRT-s (Senna és Karun Chandhok) 6,6 másodperccel maradt el a pole-ból induló versenyző tempójától.

Chandhokot 10 verseny után Sakon Yamamoto, majd Christian Klien váltotta, míg Senna az egész szezont teljesítette, kivéve, hogy a Brit Nagydíjat, ahol Yamamoto tért vissza a helyén.

Bruno Senna elismerte, hogy a HRT-vel való bemutatkozása a Forma-1-ben messze nem volt ideális, de ez nem akadályozta meg abban, hogy a következő évben másik csapatot találjon.

A Hispania Racing hároméves F1-es pályafutása alatt egyre rosszabbul teljesített.

„Sok minden történt ott. A csapat küzdött, és sok minden történt a csapaton belül, ami nagy nyomást gyakorolt rájuk, de minden versenyen más-más problémájuk volt” – mesélte Senna.

„Nem voltak új alkatrészeink, így rengeteg olyan alkatrészünk hibásodott meg, amit az emberek nem láttak.”

„Amikor az autó elromlott, az nyilvánvaló volt, de a padlónk szétesett, így az autó fél másodperccel elmaradt a tempótól, mert nem volt leszorítóerőnk.”

„Kétszer is volt felfüggesztési hiba, amikor egyszerűen csak kihajtottam a pályáról. Ez egy csapat volt, amelyik egyszerűen szétesőben volt.”

„Azt hiszem, ha nem teljesítettem volna azt az évet, sokkal magabiztosabb versenyző lettem volna a jövőre nézve, mert az az év teljesen lerombolta az önbizalmamat, mint versenyző.”

„Úgy értem, amúgy sem voltam tapasztalt, nagyon kevés tapasztalatom volt, aztán hirtelen egy teljesen véletlenszerű helyzetbe kerültem.”

„Ami vezetés közben történik, az teljesen véletlenszerű volt. Szóval egyik nap viszonylag jól mentél az adott autóval, máskor meg sehol sem voltál, és fogalmad sem volt, hogy miért.”

„Kemény év volt az biztos.”

Embed from Getty Images

Senna 2011-ben a Lotus Renault GP tartalékversenyzőjeként csatlakozott a Lotus Renault-hoz, és a szezon utolsó nyolc futamára Nick Heidfeld helyén versenyezhetett is.

2012-re teljes munkaidős ülést szerzett a Williamsnél, és bár jól teljesített Pastor Maldonado mellett, ez jelentette a végét a Forma-1-ben töltött időszakának.

Örök kérdés marad, hogy jobban alakult-e volna a karrierje, ha 2010-ben még nem debütál, amennyiben erre csak a HRT-nél volt lehetőség? Vagy akkor egyáltalán nem is jutott volna a Forma-1-be?

Senna magyar származású egykori szerelme is megemlékezett a legendáról

Tags: Bruno SennaF1Forma-1Hispania RacingHRT
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Ki legyen a következő FIA elnök?
218 Szavazat · 218 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Már felvette a kapcsolatot George Russell utódjával a Mercedes

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • George Russell útja az F1-ig: Kemény apai nevelés és 1,5 millió font „tartozás”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen a 8. helyen végzett a hétvégén, Magyarországon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.