Max Verstappen feltehetően 2025-ben is marad a Red Bullnál, állítja a Force India, a Racing Point, az Aston Martin és az Alpine korábbi csapatfőnöke, Otmar Szafnauer.
Ő nem lát okot arra, hogy a háromszoros F1-es világbajnok miért akarna távozni a Milton Keynes-i székhelyű csapattól. A Mercedes az elmúlt hetekben udvarolt Verstappennek. A csapatfőnök, Toto Wolff nem titkolta, hogy szeretné magához csábítani a hollandot, annak ellenére, hogy a Red Bull-lal kötött szerződése csak 2028 végén jár le. Wolff kihasználná a Red Bullon belüli jelenlegi légkört. A csapat továbbra is érzi a Christian Horner főnök körül az év elején indult belső vizsgálat következményeit, és a legfrissebb utóhatásként azt a hírt, hogy a tervezőzseni Adrian Newey 19 szezon után jövő év elején távozik tőlük. Szafnauer azonban úgy érzi, Verstappen számára minden adott ahhoz, hogy az idei és a következő idény hátralévő részében is folytassa uralmát a sportágban, és potenciálisan ötszörös bajnokká váljon. A RacingNews365 podcastjában beszélt erről:
„Szerencsések vagyunk, hogy egy olyan srác, mint Max, a mi időnkben versenyzik, miközben mi is benne vagyunk. Ha én Max helyében lennék, amíg a Red Bull ezen a szinten teljesít, amin most, én maradnék. 2025-re. A Honda hajtásláncával, és Adriant leszámítva minden más ugyanolyan, jó az autód, a szabályok nem változnak – miért mennél el?”
A következő év azonban más történetet képvisel, mivel az új motorszabályok, amelyek más aerodinamikát eredményeznek, kérdésessé teszik, hogy melyik csapat lesz előnyben, ezért így folytatta Szafnauer:
„2026 hatalmas változás lesz, és senki sem tudja a sorrendet. Az erőforrások is változnak. Senki sem tudja, szóval akkor egy hatalmas változás lesz, és azt kell kitalálni, hogy „Melyik a legjobb hely, amit választhatnék?” De számomra 2025 egyértelmű, én mindenképpen maradnék.”
A szezon előtt széles körben ismert volt, hogy a jelenlegi mezőny felének lejár a szerződése az idény végén. Ez intrikát szított, hogy ki marad vagy ki lép tovább. Lewis Hamilton aztán megdöbbentette a sportágat, amikor február 1-jén bejelentették, hogy elhagyja a Mercedest, és a Ferrarihoz igazol. A szerződésében foglalt mentesítési záradékot érvénybe léptették, ami a legkorábban kezdődő pilótakeringőt váltotta ki. A Verstappen körüli saga csak tovább növelte az bizonytalanságot. Newey is belekeveredett abba a kérdésbe, hogy a visszavonulást választja-e, vagy – ami valószínűbb – követi Hamiltont a Ferrarihoz. Szafnauer ilyet még nem tapasztalt:
„26 évem alatt valószínűleg ez a leghülyébb átigazolási szezon, amit valaha láttam.”
Ami pedig azt illeti, hogyan kell ezt kezelni csapatfőnökként, hozzátette:
„Attól függ, hogy melyik istállóról beszélünk. A hülyeségek szintjét ki lehet rekeszteni, és továbbra is a munkára koncentrálni. Ha azonban nem vagy jó abban, hogy ezeket a dolgokat ki tudd zárni, és félre tudd tenni, akkor hatással lehet rád. Én inkább hagynám arra az időre, amikor szükség van rá, addig meg csinálnám a dolgom. Szerencsére ez csak akkor történik meg, amikor a versenyzőknek lejár a szerződésük. Általában két éves szerződést, vagy kettő plusz egyet írnak alá, így ez nem sűrűn fordul elő.
Tavaly például egyetlen pilóta sem váltott, idén pedig nagyon sokan vannak, akiknek lejárt a szerződése, így mindenféle hasonló dolgok történnek. Ez a sportág része. A média örömmel ír róla, a rajongók pedig élvezettel olvassák, különben a média nem írna róla, szóval ez is része annak, amit csinálunk. Azt hiszem, a csapatoknak jól kell tudniuk, ahogy mondtam, elkülöníteni a pilótakeringőt, és folytatni a munkát, és úgy tűnik, hogy a csúcson lévőknek ez remekül megy.”
Meglepő célt tűzött ki maga elé Szafnauer, miután kirúgták az F1-ből