Tegnap kelt szárnyra a hír, miszerint a Toyota és a Haas F1-es csapata valamiféle együttműködésen dolgozik. Sokan már azt vizionálták, hogy a Toyota visszatér a Forma-1-be, ez azonban költői túlzás ebben a formában.
A Motorsportol.hu kérdésére a Toyota Gazoo Racing (TGR, a Toyota motorsport részlege) marketing, esemény és kommunikációs menedzsere, Thomas Heidbrink a következő választ adta a pletykára:
„Alapvetően nincs mit mondani ebben a kérdésben, azon túl, hogy a Toyota továbbra is egyre jobb autókat fog gyártani, és a motorsporton keresztül fejleszti az embereket. Harmadik félként működő üzletágunkon keresztül számos partnerünk – és potenciális ügyfelünk – van a Forma-1-ben, de titoktartási okokból nem bocsátkozunk részletekbe.”
Mondhatjuk, hogy nem cáfolta, de nem is erősítette meg a Haas csapattal való esetleges partnerséget. Azonban kommentárja alapvetően nem utal semmilyen újdonságra, hiszen eddig is voltak együttműködései Forma-1-es csapatokkal.
A Toyota kölni szélcsatornáját nagyon sokan igénybe vették az elmúlt évek során, például a Caterham, de korábban a Ferrari és a Williams is élt a lehetőséggel. Legutóbb a McLaren használta a japánok Németországban található létesítményét, most pedig az F1-be készülő Andretti csapat tett így. Az F1-es kapcsolat tehát nem újdonság.
Továbbá, amennyiben a Toyota esetleg valóban elkezd együtt dolgozni a Haasszal, az nagyjából azt jelentené, hogy lecserélik a Dallarát. Erre azt mondani, hogy a Toyota „visszatért a Forma-1-be”, szintén túlzás, tekintve, hogy most sem szokás azt hangoztatni, hogy a Dallara „jelen van” a Forma-1-ben.
De hogy végül mi fog ebből kisülni, majd idővel kiderül.
A Haas vendége volt a Toyota embere – a japán márka visszatérhet az F1-be?