Motorsportol.hu
2025. május 21, szerda
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Valójában csak a stratégia miatt vált szabálytalanná Russell autója?

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.07.30.
Valójában csak a stratégia miatt vált szabálytalanná Russell autója?

Fotó: LAT Images/Mercedes-Benz AG

George Russell egykiállásos stratégiája kiváló döntésnek mutatkozott a Belga Nagydíjon, hiszen az első helyen intették le a brit versenyzőt. Utána azonban kizárták a versenyből, mert autójának súlya nem volt megfelelő.

Ez elindította az „összeesküvés-elméleteket” is, melyek szerint nem a jó stratégiai döntés miatt tudott elsőként célbaérni, hanem a megengedettnél könnyebb Mercedese miatt.  Azt azonban cáfolni igyekszik Karun Chandhok egykori F1-es versenyző, a Sky Sports F1-es elemzője. Állítása szerint Russellnek semmilyen teljesítménybeli előnye nem származott könnyebb autójából.

Ez is érdekelhet

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

Az FIA új, „titkos” technikai irányelvei hátráltatták a McLarent Imolában?

2025.05.20.
Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

Zak Brown szerint az Alpine megpróbálta megfélemlíteni Piastrit

2025.05.20.

„Milyen sajnálatos @GeorgeRussell63 számára – a stratégiát a javára fordította, és megérdemelte a győzelmet. Az utolsó 10 kör fenséges volt – sima, gyors, hibamentes.” – írta Chandhok X-en.

„Hogy igazságos legyek, az autó a verseny során soha nem került volna a 798 kg-os súlyhatár alá, mivel volt üzemanyag az autóban, így nem volt teljesítményelőnye.”

„Azonban egyértelmű a hiba a csapat részéről, mivel 798 a minimális ‘száraz súly’ üzemanyag nélkül, így egyből kizárás lett belőle, amint az FIA lecsapolta az autót.”

Chandhok megnyilvánulásával kapcsolatban azonban keletkezett némi káosz a véleményekben.

Az egyik X-felhasználó azt pedzegette, hogy már hogy ne lett volna teljesítményelőnye, ha az autó „száraz” önsúlya a határ alatt volt? Nyilvánvalóan arra célzott, hogy lehet, hogy verseny közben, üzemanyaggal megvolt a súlya az autónak, de annak a súlynak üresen kellett volna meglennie. Így az feltételezhető, épp annyival kevesebb üzemanyag volt az autóban, amivel üresen már túl könnyűvé válik az autó.

Russellnek azonban, több mint elég üzemanyag volt a tankjában, így az autója legális súlyú volt, amíg a pályán volt.

Az elméletek szerint így valójában nem is az üzemanyag mennyisége volt a kulcs a szabálytalan száraz súly kapcsán.

Hanem a gumikopás.

Sok versenyző megjegyezte, hogy a spái pálya új felülete a vártnál nagyobb gumikopást eredményezett. Ennek eredményeképpen Russell abroncsai – mivel csak egy kerékcserét alkalmazott – jóval kisebb gumitömeggel rendelkeztek, mint egy kétkiállásos stratégiát alkalmazó versenyző abroncsai.

Ezen felül a levezető kör hiánya (a a hosszú pálya miatt) azt is jelentette, hogy Russell nem tudott gumitörmelékeket felszedni a pályáról, amelyek lehetővé tették volna, hogy autója elérje a minimális súlyt.

„A hosszú stint miatt jobban elkopott a futófelület és a könnyebbek lettek gumik” – írta Chandhok.

„Azonban az FIA megteheti, hogy bármilyen más szettel mérlegelje az autót.”

Itt a javított F1-es pontverseny, Russell kizására után

Tags: Belga NagydíjF1Forma-1George RussellMercedes
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Ki legyen a következő FIA elnök?
232 Szavazat · 232 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Mario Andretti elárulta, hogy kit tisztel inkább: Schumachert, vagy Sennát?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Kiderült, miért csak öt futamos szerződést kapott Colapinto

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.