Motorsportol.hu
2025. május 19, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

250 millió euróból megújul a Hockenheimring, jöhet megint a Német Nagydíj?

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2024.08.17.
250 millió euróból megújul a Hockenheimring, jöhet megint a Német Nagydíj?

Fotó: emodrom Group

2019-ben volt utoljára az egyik állomása a Hockenheimring az F1-es versenynaptárnak, most azonban új perspektívájuk lett.

Egy befektetői csoport átvette a legendás versenypályát, és rengeteg pénzt fektetnek be, hogy megalapozzák az új jövőt. A német Forma-1-es rajongók ezért ismét hazai nagydíjról álmodhatnak. Az emodrom befektetői csoport 250 millió eurót fektet be a történelmi pályába a következő öt-tíz évben. A világhírű versenypálya helyi bizottsága azt is jóváhagyta, hogy a Hockenheimring GmbH részvényeseinek 74,99 százalékát eladják az új befektetőknek. Az emodrom csoport ezért mintegy hatmillió eurót fizet. Az 54 éves Tim Brauer, az emodrom Group ügyvezető igazgatója mesélt a terveikről:

Ez is érdekelhet

F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

F1 pontverseny: Piastri továbbra is az élen, míg Hamilton, Sainz és Hadjar előztek

2025.05.18.
Nem neki kedvezett a biztonsági autó, mégis nyert Verstappen Imolában

Nem neki kedvezett a biztonsági autó, mégis nyert Verstappen Imolában

2025.05.18.

„Több mint négy éve dolgozunk csendben a háttérben a Hockenheimring mint kiemelt versenypálya továbbfejlesztésén, és most szeretnénk előremutató projekteket megvalósítani. Természetesen a Forma-1-ben is gondolkodunk, de az ilyen elhatározásokat nagy körültekintéssel közelítjük meg.”

A befektetők (öt tőkeerős vállalat Baden-Württembergből, a Rajna-vidéki-Pfalzból és Hessenből) az elmúlt években már mintegy 40 millió eurót költöttek a Hockenheimringbe. A Porsche Élményközpont bővítése, egy szálloda és egy Motorworld építése mellett a Hockenheimringet fel akarják dobni és újra érdekessé akarják tenni a királykategória számára is, állítja Brauer:

„Nem fogunk pénzügyi hazárdjátékba kezdeni, de próbálunk olyan modelleket találni, amelyekkel visszahozhatjuk a Forma-1-et Németországba.”

Németországban utoljára 2020-ban rendeztek F1-es versenyt a Nürburgringen. Hockenheim legutóbb 2019-ben adott otthont a száguldó cirkusznak. Ma a Forma-1 20-30 millió euró közötti nevezési díjat szed be a szervezőktől Európában (többek között Monzában, Imolában, Silverstone-ban és Magyarországon). Ez egy olyan összeg, amelyet nem lehet csak a jegyárakból refinanszírozni. Míg más országokban a politikusok lépnek be „támogatóként”, addig Németországban ez eddig nem így volt. Pedig Németország igen olcsón tudna futamot szervezni. Összehasonlításképpen: egyes Európán kívüli promóterek országai, például Szaúd-Arábia és Abu-Dhabi (Egyesült Arab Emírségek) akár 90 millió eurót is fizetnek egy-egy versenyért. Jorn Teske, a Hockenheimring ügyvezető igazgatója hozzátette:

„Soha nem szakítottuk meg a kapcsolatot a Forma-1-gyel, de lassan és komolyan vesszük a dolgokat. Biztosra kell mennünk, és nem csinálunk hiányt. Ezért koncentrálunk kezdetben más projektekre, például egy új, 30 000-50 000 négyzetméteres Motorworld építésére, egy különleges hangulatú új szállodára a Hockenheimringen való tartózkodásra.”

Brauer visszavette a szót:

„20 és 25 éves ciklusokban gondolkodunk – tehát nem rövid távon.”

A két hockenheimi ügyvezető, Jochen Nerpel és Teske továbbra is az eddigi módon irányítja a mindennapokat. Az új épületek ellenére a komplett rajt- és célegyenesben lesznek lelátók. A világ legismertebb Forma-1-es pályatervezője, Hermann Tilke az egyik legszebb Forma-1-es pályának tartja a hockenheimit. Az aacheni építész, aki fiával, Carsten-nel együtt 250 embert foglalkoztat, így nyilatkozott:

„Már kapcsolatra léptem az új befektetőkkel. Nagyszerű lenne, ha újra rendezhetnénk ott egy Forma-1-es futamot Németországban. Az F1 ma azonban további kritériumokat követel meg – és nem csak egy tisztességes aszfaltcsíkot. A 2000 helyett ma már legalább 4000-5000 VIP-helyre, szurkolói zónákra, koncerteknek való helyekre, sátrakra, konyhákra és így tovább van szükség. Egy kibővített boxépület 20 millió euróba, egy teljesen új akár 50 millióba is kerülhet. A hely meglenne, maga a pálya abszolút F1-kompatibilis. Csak a pálya kifutó- és biztonsági zónáin kell némi változtatást eszközölni – hogy a Forma-1-es álom újra valóra váljon.”

AVUS: Amikor Ferrari 1-2-3 lett az eredmény a legkülönlegesebb Német Nagydíj helyszínen

Source: welt.de
Tags: Abu Dhabi NagydíjemodromF1Forma-1Hermann TilkeHockenheimHockenheimringJochen NerpelJorn TeskeMagyarországMonzaMotorworldNémet NagydíjNémetországNürburgringSilverstoneSzaúd-Arábiai NagydíjTim Brauer
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Ki legyen a következő FIA elnök?
204 Szavazat · 204 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Már felvette a kapcsolatot George Russell utódjával a Mercedes

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • George Russell útja az F1-ig: Kemény apai nevelés és 1,5 millió font „tartozás”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen a 8. helyen végzett a hétvégén, Magyarországon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.