Motorsportol.hu
2025. május 19, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Hat elfeledett pálya, ahol korábban Forma-1-et is rendeztek

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2024.08.19.
Hat elfeledett pálya, ahol korábban Forma-1-et is rendeztek

Fotó: Joerg Mitter/Red Bull Content Pool

Az F1 az elmúlt években kényelmes rutint vett fel, hiszen évről évre ugyanazokra a pályákra látogatunk el – de régen volt néhány igazi kuriózum a versenynaptárban!

Ezek az elfeledett pályák a múltban már adtak otthont királykategóriás futamnak, bár lehet, hogy nem igazán emlékszel rájuk!

Ez is érdekelhet

Nem kér a Forma-1-ből az IndyCar-bajnok

Nem kér a Forma-1-ből az IndyCar-bajnok

2025.05.19.
F1-es Monacói Nagydíj: Fontos történelmi verseny, vagy idejétmúlt és felesleges?

F1-es Monacói Nagydíj: Fontos történelmi verseny, vagy idejétmúlt és felesleges?

2025.05.19.

Ain-Diab, Casablanca, Marokkó

1958-ban a Forma-1 egy lenyűgöző kitérőt tett a marokkói Casablancába az év utolsó versenyére. A 7,6 km-es pályát a Marokkói Királyi Autóklub tervezte, és a címről Stirling Moss vagy Mike Hawthorn döntött volna. Moss megnyerte a futamot, de Hawthorn második helye egyetlen ponttal a világbajnoki címet érdemelte ki. A versenyt azonban beárnyékolta a versenyző Stuart Lewis-Evans tragikus halála. A pályát az esetet követően felszámolták.

Bremgarten, Bern, Svájc

Bár Svájci Nagydíj a modernebb Formula-1-ben is létezett, utoljára 1954-ben rendezték meg valóban Svájcban, amikor a berni Bremgartenen került rá sor. A pálya közismerten veszélyes volt. A 7.2 km-nyi aszfaltcsíkot fák szegélyezték, amelyek eltakarták a napfényt és árnyékot vetettek a versenyfelületre. Ha esett az eső – ami gyakran megesett -, akkor még alattomosabb volt. A pályát vasakarattal törölték az F1-es naptárból; az 1955-ös Le Mans-i katasztrófa után Svájc általános tilalmat rendelt el az autósportra, és Bremgarten soha többé nem adott otthont autóversenynek.

Pescara Circuit, Pescara, Olaszország

A Circuito di Pescara leginkább arról ismert, hogy a Coppa Acerbo versenynek adott otthont, de a futam nevét a második világháborút követően megváltoztatták, mivel az alapító testvére, Giacomo Acerbo ismert fasiszta politikus volt. A 25.5 kilométeres pályán 1957-ben rendezték meg a Pescarai Nagydíjat, így ez volt a valaha volt leghosszabb pálya a száguldó cirkusz versenynaptárában. A pálya éppoly kedvelt volt, mint amennyire veszélyes, köszönhetően annak, hogy keskeny országúton haladtak, de a nagydíj alatt még a rettenthetetlen Enzo Ferrari sem volt hajlandó kiküldeni az autóit, mert attól tartott, hogy azok nem térnek vissza. Érthető módon a pályát soha többé nem használták F1-es versenyre; csak pár évig tartott ki még sportkocsis helyszínként, mielőtt 1961-ben teljesen megszűntek itt a versenyek.

Prince George Circuit, Kelet-London, Dél-Afrika

A dél-afrikai East Londonban található Prince George Circuit a második világháború idején hatalmas, 24.5 km hosszú pályaként indult; amikor 1962-ben, 1963-ban és 1965-ben csatlakozott az F1-es versenynaptárhoz, a pályát szűkös 3.9 kilométeresre csökkentették. Bár a pálya valószínűleg elég szórakoztató volt a nézőknek – egy tengerparti amfiteátrum köré épült -, végül túl kicsinek ítélték az 1960-as évek Forma-1-es autóinak, és a Dél-Afrikai Nagydíjat nem sokkal később Kyalamiba helyezték át.

Zeltwegi repülőtér, Zeltweg, Ausztria

1964-ben a furcsa alakú Zeltweg Airfield pontosan egy Forma-1-es futamnak adott otthont, amelyet a pályát koptató jellege miatt abbahagytak. Az egykori katonai repülőtéren azóta Red Bull Air Race-versenyeket és más motorsport-bemutatókat rendeznek. Az 3.1 kilométeres, négy kanyaros pályát elnézve érthető, miért nem volt népszerű! Viszont arra jó szolgálatot tett, hogy bemutatkozhasson Jochen Rindt, aki 1970-ben posztumusz megszerezte az F1-es világbajnoki címet.

Riverside International Raceway, Moreno Valley, Kalifornia, USA

A Riverside International Race egykor az Egyesült Államok sportkocsiversenyzésének kedvelt központja volt, mára azonban elbontották és bevásárlóközponttá alakították át. Azonban 1960-ban itt rendezték meg az Egyesült Államok második nagydíját. A 5.3 kilométeres pálya azonban nem eredményezett sikert. Rengeteg tényező vezetett a mindössze 25 000 fős alacsony nézőszámhoz. Az egyik legnagyobb: az Alec Ulmann promóter és a helyi lapok között dúló harc volt. A Forma-1 csak egy futamot rendezett a pályán.

A Forma-1 hadjáratot indított az influenszerek ellen?

Source: planetf1.com
Tags: Ain-DiabAir RaceAlec UlmannBernBremgartenCasablancaDél-afrikai NagydíjF1Forma-1Giacomo AcerboJochen RindtKaliforniaKelet-LondonKyalamiLe MansMarokkóMike HawthornMoreno ValleyOlaszországPescaraPrince George CircuitRed BullRiverside International RacewayStirling MossStuart Lewis-EvansSvájcUSAZeltweg
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Ki legyen a következő FIA elnök?
211 Szavazat · 211 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Már felvette a kapcsolatot George Russell utódjával a Mercedes

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • George Russell útja az F1-ig: Kemény apai nevelés és 1,5 millió font „tartozás”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen a 8. helyen végzett a hétvégén, Magyarországon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.