Motorsportol.hu
2025. július 13, vasárnap
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

9 Forma-1-es rekord, amik már biztosan nem fognak megdőlni!

Na jó, SZINTE biztosan...

Tajthi Andrea by Tajthi Andrea
2024.08.23.
9 Forma-1-es rekord, amik már biztosan nem fognak megdőlni!

Fotó: Clive Mason / Getty Images / Red Bull Content Pool

Bár a Forma-1-ben rendre megdőlnek a rekordok, mégis akadnak olyanok is, melyek biztosan nem fognak már megdőlni. A PlanetF1 ilyen rekordokat gyűjtött össze.

Futamgyőzelem a legnagyobb előnnyel

Bár rendre elképed és felháborodik a közönség, mikor egy versenyző – az utóbbi időben Max Verstappenre volt jellemző – sok másodperces előnnyel nyer, a Forma-1 történetét ez nem is számít olyan nagy előnynek.

Ez is érdekelhet

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

2025.07.12.
Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

Ezért nem szerződteti a Cadillac Ricciardót

2025.07.12.

Ha a körben számolunk, Jackie Stewart az 1969-es Spanyol Nagydíjon, Damon Hill az 1995-ös Ausztrál Nagydíjon több mint két kör előnnyel nyertek! Idő tekintetében pedig például Stirling Moss az 1958-as Portugál nagydíjat több, mint öt perc előnnyel nyerte a második helyezett előtt!

A Forma-1-es autók egyre megbízhatóbbak, ritka már a műszaki hiba, és ilyen győzelmi különbségeket is aligha láthatunk majd még egyszer.

A legtöbb „legidősebb versenyző” rekord

A legtöbb sportágban a fejlődés üteme azt eredményezi, hogy a versenyzők átlagéletkora csökken. Így nem meglepő, hogy a „legidősebb F1-es versenyzők” rekordjai a sportág korai éveiben születtek.

Néhány versenyző kivétel – aki erősíti a szabályt -, például Fernando Alonso, aki a 2025-ös szezon második felében már 44 éves lesz. De még neki is sok évet kellene még az F1-ben versenyeznie ahhoz, hogy megdöntse „legidősebbek” rekordjait. Juan Manuel Fangio, Giuseppe Farina és Luigi Fagioli, és kortársaik gyakakran több, mint 50 évesen versenyeztek, és akár nagydíjakat is nyertek.

Győzelem a rajtrács legvégéről

Jelenleg a legalacsonyabb rajtpozícióból való győzelem rekordja John Watsoné, aki 1983-ban Long Beach-en a rajtrács 22. helyéről tudott nyerni. E rekord megdöntése jelen állás szerint már csak azért sem lehetséges, mert csak 20 fős a mezőny. Még ha egy új csapat – például az Andretti – be is kerülnne a mezőnybe, a rekordot csak beállítani lehetne, nem megdönteni. Utóbbihoz két új csapatra lenne szükség, amire meglehetősen kevés az esély az elkövetkező években.

A leghosszabb verseny

A híres 2011-es Kanadai Nagydíj a sport történetének leghosszabbja. Mármint időben. Jenson Button nyerte meg a versenyt, ami több, mint négy óra és négy perc hosszú volt. Ebből több mint két órát a heves esőzés miatti késés tett ki.

A szabályokat azonban úgy módosították azóta, hogy ne fordulhasson elő még egyszer ilyen forgatókönyv. Az F1 szabályzata jelenleg háromórás időlimitet ír elő a rajt és a futam vége között.

A legfiatalabb versenyző, aki F1-es futamon indult (és pontot szerzett)

Nem sokkal azután, hogy Max Verstappen 17 évesen és 166 naposan debütált a Forma-1-ben – és már a második versenyén pontot szerzett -, módosították az F1-es szuperlicensz megszerzésére vonatkozó szabályokat.

A más versenykategóriákban nyújtott teljesítményekkel szerzett szuperlicenszpontok mellett a versenyzőknek mostantól legalább 18 évesnek kell lenniük ahhoz, hogy licencet kapjanak. Az idei évtől azonban van ebben egy „kiskapu”: A módosítás értelmében, amennyiben egy versenyző kiemelkedő tehetségről, érettségről és felkészültségről tesz tanúbizonyságot, akkor akár már 17 éves korában is megkaphatja a licenszet.

Mindezek ellenére a közeljövőben nem valószínű, hogy 18 évnél fiatalabb versenyző debütálna a Forma-1-ben. Ez legutóbb Andrea Kimi Antonelli esetében merült fel, de pár nap múlva ő is betölti a 18-at.

A legszorosabb pole pozíciók

A 1997-es szezonzáró kvalifikációján Michael Schumacher, Jacques Villeneuve és Heinz-Harald Frentzen is pontosan ugyanazt a kvalifikációs időt (1:21.072) értek el. A ma is érvényben lévő szabályok szerint ilyen esetben az a versenyző szerzi meg a pole pozíciót, aki előbb érte el ezt az időt.

Nem sok esély volt rá, hogy lesz még ilyen eset a Forma-1-ben, de a 2024-es Kanadai Nagydíj kvalifikációján George Russell és Max Verstappen értek el azonos időt, ezredmásodpercre pontosan.

Arra azonban már tényleg lényegtelen mértékű az esély, hogy a jövőben ismét egyszerre három versenyző érjen el ugyanolyan köridőt.

Egymást követő kiesések

Évekkel ezelőtt, még ha egy Forma-1-es futam már a végéhez is közeledett, a befutót nem lehetett készpénznek venni, mert mindig fennállt az esélye annak, hogy egy motor vagy sebességváltó elromlik, vagy bármi más műszaki hiba miatt valaki még kiesik. E tekintetben voltak versenyzők, akik rendkívül pechesek voltak. Andrea de Cesaris például 22 futamon át egyszer sem látta meg a kockás zászlót, többnyire műszaki problémák miatt.

Ahogy azonban már korábban is említve lett, manapság már sokkal megbízhatóbbak az autók és gyakorlatilag esélytelen, hogy ilyen hosszú időn keresztül valaki egyszer se érjen célba.

A legkevesebb célba érő egy versenyen

Az 1996-os Monacói Nagydíj tartja a „legkevesebb célba érkező versenyző” rekordját. Bár hét autót értékeltek végül, valójában csak három látta meg a kockás zászlót: Olivier Panis, David Coulthard és Johnny Herbert.

Manapság – szintén a megbízhatóság miatt – gyakoribb, hogy a teljes mezőny célba ér egy versenyen, mint az, hogy nem. Arra pedig – ha csak nem történik valami jókora dráma – nem igazán van esély, hogy csak a dobogósokat intsék le.

A legtöbb induló autó egy versenyen

Ezt a rekordot a Forma-1 soha nem fogja még egyszer megközelíteni. Az 1953-as Német Nagydíjon, a Nordschleifén 34 autó állt rajthoz.

A jelenlegi F1-es szabályok csak maximum 26 autó indulását teszik lehetővé a bajnokságban, de a jelenlegi 20 fős mezőnytől sem nagyon akarnak eltérni – ahogy az Andretti esete is mutatja.

Source: PlanetF1
Tags: F1Forma-1kisokosrekordok
Tajthi Andrea

Tajthi Andrea

Kb negyed évszázada vagyok F1 rajongó, nagyjából 12 éve pedig nem csak nézem, hanem írom is az autósport híreket. :)

Láttad már az F1 filmet?
184 Szavazat · 184 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Már azt is lehet sejteni, hogy Horner hol folytathatja az F1-es pályafutását

    Már azt is lehet sejteni, hogy Horner hol folytathatja az F1-es pályafutását

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • „Bámult előre az autójában, egyszerűen csak kihajtott a kapun” – így távozott a Red Bulltól Horner

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Esélyes, hogy Verstappen rúgatta ki Christian Hornert

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Horner által állítólag üzenetekben zaklatott nő apja is reagált arra, hogy a Red Bull elbocsátotta a britet

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Egy kiszivárgott bizalmas dokumentum fedheti fel Horner menesztésének indokát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.