Motorsportol.hu
2025. június 9, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Alonso elárulta, szerinte mit veszített el a Forma–1 a múltjához képest

Lászlófi Kata by Lászlófi Kata
2024.11.21.
Alonso elárulta, szerinte mit veszített el a Forma–1 a múltjához képest

Fotó: Aston Martin F1 Team

Fernando Alonso, a Forma–1 kétszeres világbajnoka nemrég nosztalgikus hangulatban idézte fel, mi hiányzik neki legjobban a sportág aranykorából. 

Alonso 2001-ben mutatkozott be a száguldó cirkuszban. A 43 éves pilóta Mexikóban ünnepelte 400. futamát. Több érát is megélt, most őszinte listával válaszolt arra, mit szeretett leginkább a korábbi években.

Ez is érdekelhet

Brad Pitt szerint rohadtul nehéz Forma-1-es versenyzőnek lenni

Brad Pitt szerint rohadtul nehéz Forma-1-es versenyzőnek lenni

2025.06.09.
Horner újra a pletykák középpontjátban: állítólag egy másik csapathoz tart, nem a Ferrarihoz!

Horner újra a pletykák középpontjátban: állítólag egy másik csapathoz tart, nem a Ferrarihoz!

2025.06.09.

„Tankolás. Gyors autók vasárnaponként. A motor hangja. Nagyobb szponzorok. Rajtrácslányok. Rajtrácsfiúk” – mondta, majd hozzátette: „Más volt a marketing. Most minden a közösségi médiáról szól. Korábban inkább a valós világban zajlott.”

Alonso szavai az elmúlt évtizedek Forma–1-es változásaira világítanak rá: a dübörgő V10-es motorok, az izgalmas tankolási stratégiák és a hagyományos szponzoráció helyét átvették az energiahatékony technológiák, a szabályozott költségvetés és a közösségi médiára épülő marketing.

Ennek ellenére a spanyol klasszis elismeri, hogy a Forma–1 most jobb helyzetben van, mint valaha: „A Forma–1 most nagyon népszerű világszerte, különösen az Egyesült Államokban. Ez a Liberty Media és az ő intézkedéseik érdeme.”

Külön kiemelte a költségvetési plafon bevezetését, amely szerinte nagyobb egyenlőséget teremtett a csapatok között: „A csapatok most nagyon professzionálisak, sok fegyelem van, költségvetési sapkák. Szóval szerintem most van a Forma–1 legjobb pillanata.”

Kellenek kompromisszumok a fejlődéshez

Ugyanakkor nem tagadja, hogy a sport modernizációja kompromisszumokkal jár: „Régebben, különösen a bokszkiállásokkal, sok stratégiai lehetőség volt: több üzemanyaggal vagy kevesebbel indítani, három kiállással vagy egy kiállással menni. Most nem kell annyit menedzselni, mint akkoriban. És a versenyek, mert 30 kilónyi üzemanyaggal versenyzünk… Az időmérő és a verseny tempója körülbelül egy másodperccel volt lassabb, vagy valami ilyesmi. Most a versenyeken az akkumulátor és az üzemanyag miatt néha akár hét másodperccel is lassabbak vagyunk a verseny elején, ami kicsit kevésbé motiváló.”

Mindezek ellenére Alonso optimizmusa töretlen, és határozottan kijelentette: „A sportág legjobb pillanata most van.”

Alonso gondolatai emlékeztetnek arra, hogy bár a Forma–1 sokat változott, és egyes ikonikus elemei a múlt martalékává váltak, a sportág továbbra is a világ leginnovatívabb és legnépszerűbb motorsportja, amely képes folyamatosan megújulni. 

Source: f1i.com
Tags: F1Fernando Alonso
Lászlófi Kata

Lászlófi Kata

Szerinted a McLarennek be kellene álnia egyik versenyzője mögé az egyéni viklágbajnoki cím érdekében?
28 Szavazat · 28 szavazat
Szavazok

Ajánló

Miért vált divatsporttá a Forma-1? A modern rajongói kultúra árnyoldalai

Miért vált divatsporttá a Forma-1? A modern rajongói kultúra árnyoldalai

2025.06.07.
Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.

TOP 5

  • Verstappen csapata csalt, ezért kizárták őket!

    Verstappen csapata csalt, ezért kizárták őket!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az összeomlott Stroll helyére ideiglenesen meglepő nevet igazolhat az Aston Martin

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az őrjöngő Stroll több mint 5 milliós versenyfelszerelést tett tönkre az Aston Martin garázsában

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Bottas válaszolt az Aston Martin csapatának, hogy beülne-e a sérült Stroll helyére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen megnevezte az öt legnagyobb Forma-1-es pilótát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.