Motorsportol.hu
2025. november 4, kedd
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Alonso elárulta, szerinte mit veszített el a Forma–1 a múltjához képest

Börcsök Réka by Börcsök Réka
2024.11.21.
Alonso elárulta, szerinte mit veszített el a Forma–1 a múltjához képest

Fotó: Aston Martin F1 Team

ADVERTISEMENT

Fernando Alonso, a Forma–1 kétszeres világbajnoka nemrég nosztalgikus hangulatban idézte fel, mi hiányzik neki legjobban a sportág aranykorából. 

Alonso 2001-ben mutatkozott be a száguldó cirkuszban. A 43 éves pilóta Mexikóban ünnepelte 400. futamát. Több érát is megélt, most őszinte listával válaszolt arra, mit szeretett leginkább a korábbi években.

Ez is érdekelhet

Az F1 válaszolt Alonso kritikájára: „Nem vagyunk a szócsöve”

Az F1 válaszolt Alonso kritikájára: „Nem vagyunk a szócsöve”

2025.11.04.
Már teljesítette első tesztjét az amerikai sztárversenyző

Már teljesítette első tesztjét az amerikai sztárversenyző

2025.11.04.

„Tankolás. Gyors autók vasárnaponként. A motor hangja. Nagyobb szponzorok. Rajtrácslányok. Rajtrácsfiúk” – mondta, majd hozzátette: „Más volt a marketing. Most minden a közösségi médiáról szól. Korábban inkább a valós világban zajlott.”

Alonso szavai az elmúlt évtizedek Forma–1-es változásaira világítanak rá: a dübörgő V10-es motorok, az izgalmas tankolási stratégiák és a hagyományos szponzoráció helyét átvették az energiahatékony technológiák, a szabályozott költségvetés és a közösségi médiára épülő marketing.

Ennek ellenére a spanyol klasszis elismeri, hogy a Forma–1 most jobb helyzetben van, mint valaha: „A Forma–1 most nagyon népszerű világszerte, különösen az Egyesült Államokban. Ez a Liberty Media és az ő intézkedéseik érdeme.”

Külön kiemelte a költségvetési plafon bevezetését, amely szerinte nagyobb egyenlőséget teremtett a csapatok között: „A csapatok most nagyon professzionálisak, sok fegyelem van, költségvetési sapkák. Szóval szerintem most van a Forma–1 legjobb pillanata.”

Kellenek kompromisszumok a fejlődéshez

Ugyanakkor nem tagadja, hogy a sport modernizációja kompromisszumokkal jár: „Régebben, különösen a bokszkiállásokkal, sok stratégiai lehetőség volt: több üzemanyaggal vagy kevesebbel indítani, három kiállással vagy egy kiállással menni. Most nem kell annyit menedzselni, mint akkoriban. És a versenyek, mert 30 kilónyi üzemanyaggal versenyzünk… Az időmérő és a verseny tempója körülbelül egy másodperccel volt lassabb, vagy valami ilyesmi. Most a versenyeken az akkumulátor és az üzemanyag miatt néha akár hét másodperccel is lassabbak vagyunk a verseny elején, ami kicsit kevésbé motiváló.”

Mindezek ellenére Alonso optimizmusa töretlen, és határozottan kijelentette: „A sportág legjobb pillanata most van.”

Alonso gondolatai emlékeztetnek arra, hogy bár a Forma–1 sokat változott, és egyes ikonikus elemei a múlt martalékává váltak, a sportág továbbra is a világ leginnovatívabb és legnépszerűbb motorsportja, amely képes folyamatosan megújulni. 

Source: f1i.com
Tags: F1Fernando Alonso
Börcsök Réka

Börcsök Réka

Mi lesz a Massa-per vége?
210 Szavazat · 210 szavazat
Szavazok

Ajánló

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

Gumifüst és angol humor a Red Bull Showrunon – Coulthard és Friesacher pedig meséltek is

2025.10.12.
Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

Csak egy kattintás: A Motorsportol.hu még közelebb hozza a motorsportot hozzád!

2025.10.11.
Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

Rakétatudomány a boxutcában: A Forma-1 és az űrtechnológia összefonódása

2025.10.10.

TOP 5

  • Wolff: Egy őrült elvette az F1 legnagyobb bajnokának rekordját

    Wolff: Egy őrült elvette az F1 legnagyobb bajnokának rekordját

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Newey megnevezte a két legjobb F1-es pilótát, akikkel valaha is együtt dolgozott

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Itt a program, mutatjuk mikor nézheted a São Pauló-i Nagydíjat!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Massa újabb bombát robbantott: a Ferrari megtiltotta neki, hogy Alonsóról nyilatkozzon

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Az FIA rögtön megdöbbentő kijelentéssel nyit a Massa által indított bírósági eljárás kezdetén

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.