Fotó: Mercedes-Benz AG
A Formula E regnáló világbajnoka, Pascal Wehrlein részletezte, miért tartott mindössze két szezonig az F1-es karrierje.
A német 2016-ban a mezőny végén a Manornál versenyzett, majd a 2017-es idényre a Sauberhez igazolt. Mindkét istállónál jól teljesített, amelyeknek nem volt túl jó csomagjuk, de pár alkalommal pontot is szerzett.
A 2018-as szezonra végül Charles Leclerc váltotta, mivel a Mercedesnek nem sikerült az akkori pártfogoltjának újabb helyet találnia a mezőnyben. Wehrlein sokak kiszemeltje volt Nico Rosberg helyére a Mercedesnél, de végül Valtteri Bottas a Williamstől igazolt át. A Porsche jelenlegi FE-pilótája – aki a hétvégén debütált a Daytona 24 óráson – 21 éves volt, amikor a Manorhoz szerződött, de nem hiszi, hogy a kora volt a probléma rövid királykategóriás pályafutása miatt. Wehrlein az Autoweeknek beszélt erről:
„Nem mondanám, hogy túl korai volt a szereplésem, szerintem a környezet nem volt megfelelő. Mindkét alkalommal olyan versenyautóban ültem, amelyik az utolsó helyen végzett. Évente csak két-három kiemelkedő teljesítményt tudtam felmutatni. Ne értsenek félre, remek volt pontot szerezni a Manor autójával 2016-ban, vagy még több pontot a Sauberrel. A Sauber az előző évi motorral versenyzett, így már az egyenesekben is volt pár tized hátránya. A legtöbbször a 15. helyért harcolhattunk csak.”
Az F1-be való átigazolása előtt Wehrlein 20 évesen minden idők legfiatalabb DTM-bajnoka lett, ami kiemelte a tehetségét. Kétség sem fér hozzá, hogy kivételes tehetség, Wehrlein maga is megjegyezte, hogy a dolgok egyszerűen nem a megfelelő időben történtek meg számára. A 30 éves versenyző ezért így zárt:
„Egyszerűen azt gondolom, hogy nem voltam a megfelelő helyen a megfelelő időben. Szerintem így is megmutattam a teljesítményemet. Leköröztem a csapattársaimat, legyőztem őket a az időmérőkön. Nyilvánvalóan mindig gondolsz rá, hogy csinálhattál volna valamit jobban is. Ne értsenek félre, de mindig vannak dolgok, amiket ma sokkal több tapasztalattal talán már jobban csinálnék.”
A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…
A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…
Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…
Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…
Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…
Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…