Motorsportol.hu
2025. május 19, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

A Honda aggódik: 2026-ban újra csak „GP2 engine”-jük lesz?

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2025.01.29.
A Honda aggódik: 2026-ban újra csak „GP2 engine”-jük lesz?

Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool

A Honda teljeskörű gyártóként 2026-ban visszatér a Forma-1-be az Aston Martinnal kötött motor-partnerség jóvoltából – de a folyamat nem volt egyszerű.

A Honda Racing Corporation (HRC) elnökével, Koji Watanabéval a 2025-ös Rolex 24 alatt beszélgetve a PlanetF1.com megtudta, hogy a Honda „szenved” a fejlesztéssel. Úgy tűnik azonban, hogy ez nagyon hasonló helyzet az összes érkező erőforrás-gyártó esetében. A japánok 2023 májusában jelentették be, hogy 2026-tól kezdve motorgyártóként térnek vissza a Forma-1-be az Aston Martinnal kötött partnerség jegyében. Ez a brit istállót a Honda gyári alakulatává teszi.

Ez is érdekelhet

Nem kér a Forma-1-ből az IndyCar-bajnok

Nem kér a Forma-1-ből az IndyCar-bajnok

2025.05.19.
Megdöbbentően nagy meglepetés: Az ex-Ferrari versenyző szerezte meg az Indy 500-on a pole-t

Megdöbbentően nagy meglepetés: Az ex-Ferrari versenyző szerezte meg az Indy 500-on a pole-t

2025.05.19.

A Honda jelenleg a Red Bull Racing számára szállít erőforrásokat. A Milton-Keynes-i istálló 2026-tól ugyanakkor saját fejlesztésű motorprogramot kíván folytatni a Forddal. Az új, 2026-os szabályok a villamosítás, a hatékonyság és a fenntarthatóság terén hoznak majd változásokat. Ezek mind kritikus elemei a Honda teljes vállalatra kiterjedő céljainak is. Koji Watanabe ugyanakkor elismerte, hogy az új PU megépítése nagy kihívást jelentett – ahogyan az minden olyan érkező gyártónak is, amely megpróbálja megépíteni ezeket az új egységeket. Az Ars Technica újságírója, Jonathan Gitlin megkérdezte Watanabét a Honda motorjának a fejlesztéséről, amire a HRC elnöke így felelt:

„Nem olyan egyszerű ez, mert küszködünk. Most mindent megteszünk azért, hogy jövőre eredményt mutassunk fel.”

A PlanetF1.com ezt követően megkérdezte, hogy konkrétan mi okoz ilyen problémát a Hondának ezalatt a folyamat alatt.

„Minden teljesen új. A motor egy új 355 kW-os, igen kompakt motor, amire szükségünk van. Az akkumulátor is könnyű, amit nem olyan könnyű fejleszteni. És kicsi az erőforrás a nagy teljesítmény mellett. Mindez igen nehéz, de mindent megteszünk, ami tőlünk telik.”

Talán nem ez az a válasz, amit az Aston Martin hallani akart az új gyári partnerétől, különösen, ha figyelembe vesszük a csapat elmúlt évekbeli rendkívüli beruházásait. Lawrence Stroll kanadai iparmágnás a 2018-as idény közepén vette át a csapatot. Az Aston Martin autóipari részlegének 2021-ben történő későbbi megvásárlását pedig arra használta fel, hogy a nagy múltú gyártó súlyával ruházza fel a csapatát. De ez még csak a kezdet volt; Stroll azóta pénzt áramoltatott az Aston Martin létesítményeinek a feljavításába, kezdve egy vadonatúj gyárral és egy nemrég befejezett, korszerű szélcsatorna építésével. Továbbá az istállója olyan embereket szerződtetett, mint Adrian Newey, a modern kor talán legikonikusabb F1-es tervezője. A 2026-os szezon előtt természetesen nagyok a remények.

Watanabe beismerése, miszerint a Honda szenved, volt az első jele annak, hogy az átmenet az új szabályozási korszakba talán nem lesz olyan zökkenőmentes, mint remélték. Watanabe azonban azt is elárulta, hogy más csapatoknak is hasonló kihívásokkal kell szembenézniük. Christian Horner ugyanis a Red Bull „legnagyobb kihívásaként” emlegette a Forddal kötött saját motoros szerződésüket. Horner a talkSPORT-ban beszélt erről:

„Óriási szabályváltozás előtt állunk. ’26-ban megváltoztatják a motort és a aerót. Mi pedig saját erőforrást építünk ’26-ra, a Ford Motor Company-val partnerségben, ami egy hatalmas kihívás. Tehát a Red Bull leányvállalataként a Ferrarival és a Mercedesszel megyünk szembe, és ez messze a legnagyobb kihívásunk a sportágban.”

Az interjú korábbi részében, a PlanetF1.com egy másik kérdésére válaszolva, amely a Forma-1 hibrid erőforrásai és az IMSA GTP prototípus kategóriájában használt egységek közötti lehetséges átjárhatóságra vonatkozott, Watanabe kijelentette, hogy az F1-es projekt célja, hogy „megtanulják, hogyan lehet magát a hibrid rendszert fejleszteni”, és hogy „megtanulják, hogyan lehet egy nagy hatékonyságú akkumulátort és erőforrást létrehozni a jövőben.”

Sato újra meghajtotta a legendás Honda V12-est

Source: planetf1.com
Tags: Adrian NeweyAston Martin F1 TeamChristian HornerF1FerrariFordForma-1GTPHondaHRCIMSAKoji WatanabeLawrence StrollMercedesMilton KeynesRed Bull RacingRolex
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Ki legyen a következő FIA elnök?
211 Szavazat · 211 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

Ma lett 75 éves a Forma-1, lássuk milyen volt a kezdetekkor!

2025.05.13.
Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

Miért nem tudsz Williams F1-es cuccokat venni Magyarországon? Itt a válasz!

2025.05.06.
Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

Hat éve mondta, most újraolvassuk: Jochen Mass interjúnk az F1-ről

2025.05.05.

TOP 5

  • Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    Azonnali hatállyal menesztheti Christian Hornert a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Már felvette a kapcsolatot George Russell utódjával a Mercedes

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • George Russell útja az F1-ig: Kemény apai nevelés és 1,5 millió font „tartozás”

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen a 8. helyen végzett a hétvégén, Magyarországon!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Dráma Misanóban: Kiss Norbi az utolsó helyről indul, Reinert a Révész Racing korábbi kamionjával ötödik!

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.