Fotó: Joe Portlock/ Getty Images / Red Bull Content Pool
A Red Bull korábbi mérnöke, Blake Hinsley felszólalt a Forma-1 alacsony fizetései ellen, különösen más versenysorozatokhoz, például a World Endurance Championshiphez (WEC) képest.
Azt állítja, hogy egyes F1-es mérnökök kevesebbet keresnek, mint amennyit egy részmunkaidős WEC-szerep kínál, ami rávilágít a Forma-1 hatalmas pénzügyi forrásai ellenére fennálló jelentős különbségre.
A Forma-1-ben a mérnökök rendkívül hosszú munkaórákat és nagy nyomást viselnek el, fizikai és szellemi határaikat feszegetve, mindezt most már extrém hosszú versenyszezonban. Pénzügyi kompenzációjuk azonban nem mindig tükrözi erőfeszítéseik mértékét. Ez ellentétben áll az olyan sorozatokkal, mint a WEC, ahol egyes mérnökök kisebb munkaterhelés mellett jobb fizetést kapnak.
Blake Hinsley, aki az X-en adott hangot csalódottságának ezzel kapcsolatban, úgy látja, hogy ez komoly probléma.
„Akarod tudni, mennyire elbaszott a költségplafon a Forma-1-ben?” – kezdte posztját.
„Most volt egy laza beszélgetésem egy toborzóval egy F1-es versenymérnöki melóról. A MAXIMÁLIS fizetésük kevesebb volt, mint amennyit én kerestem tavaly részmunkaidős teljesítménymérnökként a WEC-ben egy LMDh csapatnál” – árulta el.
„Miért nem szorgalmazzák a csapatfőnökök keményebben a költségplafon emelését a megnövekedett megélhetési költségek és az infláció miatt? Ó, igen… mert azok a csapatok, amelyek nyereségesek, valószínűleg a főnökök és a részvényesek zsebre tehetnek egy darabot abból, amit nem költenek el” – folytatta a kritikát Hinsley.
Egy a saját posztja alatti kommentben hozzátette, hogy őt már egyáltalán nem érdekli a Forma-1.
„Az F1-es hajó számomra elúszott – nem érdekel a 24 futamos versenynaptár. Már 21 futamnál abbahagytam, mert szerettem volna élni az életemet. Nagyon sok információhoz jutok és tanulom az endurance versenyzést, és imádom. Sokkal többet tehetek, mint amit az F1-ben a pályán vagy gyári minőségben tehettem, és imádom a kihívást. De az is dühít, hogy a FOM, az FIA és maguk a csapatok is szétbasszák a sportágat (beleértve a barátaim nagy részét is) mert ez az F1.”
A mezőnyben voltak nagy csaták, de az élen Marc Márquez nem hagyott kérdéseket, aki így…
Az F1-es Bahreini Nagydíj szombatján a kvalifikációra már besötétedett a pályán és felkapcsolát a reflektorokat.…
Oscar Piastri elismerte, hogy nyitott lenne arra, hogy a McLarennel induljon a Le Mans-i 24…
Marco Bezzecchi nyíltan beszélt arról, hogy milyen a címvédő Jorge Martínnal a kapcsolata. A motorversenyzésben…
A Bahreini Nagydíj harmadik szabadedzésén ismét a két McLaren volt a leggyorsabb, Oscar Piastri vezetésével.…
Óriási tűzijátékkal zárult a katari időmérő utolsó néhány perce. Végül Marc Márquez örülhetett az első…