Motorsportol.hu
2025. július 5, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Két csapatfőnök már támogatja az FIA káromkodást csökkentő magatartását

Csonka Nikolett by Csonka Nikolett
2025.02.04.
Két csapatfőnök már támogatja az FIA káromkodást csökkentő magatartását

Fotó: Lubomir Asenov/Stake F1 Team

A csapatfőnökök egy része egyetért az FIA azon törekvéseivel, hogy redukálni kell a káromkodást a Forma-1-ben.

Mohammed Ben Sulayem tavaly elhatározta, hogy a csúnya beszédet csökkenti a királykategóriában, így pénzbüntetéssel sújtotta azokat, akik élő adásban követték el a ,,vétséget”. Max Verstappen az elsők között kapott büntetést, sőt tüntetőleg egy szavas válaszokat adott a hivatalos sajtótájékoztatókon is.

Ez is érdekelhet

Charles Leclerc nyerte a harmadik edzést Silverstone-ban

Charles Leclerc nyerte a harmadik edzést Silverstone-ban

2025.07.05.
Hova tűnt… A Hill család izgalmas története a versenypályán és azon kívül

Hova tűnt… A Hill család izgalmas története a versenypályán és azon kívül

2025.07.05.

Charles Leclerc száján véletlenül szaladt ki egy káromkodás, ám ő sem úszta meg büntetlenül, míg Yuki Tsunoda amiatt fizethetett, mert nem megfelelő jelzővel illette a csapatrádióban az egyik versenyzőtársát.

Idén még szigorúbb szabályokat vezetett be Szövetség, így a kiugró eseteknél felfüggesztés és pontlevonás is járhat.

Az FIA az új irányelvek megalkotása előtt nem konzultált a Nagydíjversenyzők Szövetségével (GPDA) és más érdekvédelmi szervezetekkel. Sajtóértesülések szerint, sokan a Szövetségen belül sem támogatták az egyoldalú módosításokat, a legtöbben a Motorsport Világtanács következő ülésén szerették volna megbeszélni az ügyet.

Alex Wurz, a GPDA elnöke elmondta, ők is csak médiából értesültek a változtatásokról. Az osztrák hozzátette, nem tartja helyénvalónak, hogy nem konzultáltak a versenyzőkkel az iránymutatás megalkotása előtt, ám azzal egyetért, hogy a káromkodást csökkenteni kell.

,,Mindazonáltal én is apa vagyok, így a legjobb az, ha nincs káromkodás. Ugyanakkor ez nem csak a káromkodásról szól. Mindannyian tudjuk, hogy példaképnek kell lennünk. A 20 versenyző közül mindenki élsportoló és nem igazi lázadó, aki káromkodni és kiabálni akar.”

Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója osztja Wurz véleményét, de ellenpéldákat is felsorolt:

,,Általánosságban én támogatom ezt, viszont vannak bizonyos helyeztek. Ha egy sajtótájékoztatón vagy, vagy egy olyan helyzetben, amilyenben most mi vagyunk (interjú), akkor nincs okod káromkodni. Ám a pillanat hevében előfordul, hogy a versenyző a sisak alatt káromkodik, és az egészen más. Az élő közvetítés hét másodperces késleltetése lehetőséget ad arra, hogy megakadályozzuk az oda nem illő dolgok sugárzását.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is hasonló gondolatokat fogalmazott meg:

,,A versenyzők példaképek. Felelőséggel tartozunk azért, hogy a sportunk továbbra is tiszteletet parancsoló és inspiráló maradjon a következő generáció számára. Érzelmeket akarunk látni az autókban, és vannak módok arra, hogy ezt kifejezzék a versenyzők. Ám felelőséggel tartozunk az összes néző felé. Emiatt úgy vélem, hogy minden erre irányuló kezdeményezés (a káromkodás csökkentése) jó, és ha meggátolunk pár csúnya káromkodást, az már pozitív.”

Source: GrandPrix.com
Tags: Alexander WurzF1FIAForma-1McLarenMercedesToto WolffZak Brown
Csonka Nikolett

Csonka Nikolett

Mely filmbéli fiktív autóversenyzők a kedvenceid az alábbiak közül?
55 Szavazat · 69 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hihetetlen, de Stroll tényleg távozhat az Aston Martintól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Roncsderbit hozott az Formula 2 osztrák sprintje, amit Martí húzott be

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen reagált a Mercedes látványos érdeklődésére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Újra helyet cserél-e Lawson és Tsunoda?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.