A Forma-1 egyre nagyobb teret ad a női közönségnek, amit két friss szponzoráció is jól mutat: Lewis Hamilton a Lululemon globális nagykövete lett, míg az Aston Martin az ELEMIS bőrápolási márkával kötött együttműködést.
A hétszeres világbajnok Hamilton, aki régóta elkötelezett a diverzitás és befogadás mellett, meglepődött a Lululemon megkeresésén, hiszen sokáig azt hitte, a márka kizárólag női termékeket forgalmaz. A partnerség azonban nemcsak a márka férfi termékvonalát erősíti, hanem üzenetet is hordoz: a Forma-1 női rajongói bázisa jelentős, és egyre növekszik. A Forbes szerint már a nézők 41%-a nő, a leggyorsabban bővülő szegmens pedig a 16–24 éves fiatal lányok/nők köre.
Az Aston Martin szintén fontos lépést tett a női szurkolók irányába az ELEMIS-szel kötött többéves partnerséggel. A luxus bőrápolási márkával együttműködve 2025-től különleges projekteket terveznek, például egyedi termékeket, paddockbeli „pit-stop” kezeléseket és egy spa-élményt a Monacói Nagydíj alatt.
Jessica Hawkins, az Aston Martin F1 Academy nagykövete is örömét fejezte ki, hogy egy olyan márkával dolgozhatnak együtt, amely a befogadásra és a sokszínűségre épít.
Emellett a Louis Vuitton 2025-től tízéves globális partnerséget kötött a Forma-1-gyel, és a 2025-ös Ausztrál Nagydíj névadó szponzora lesz. Bár a Louis Vuitton termékei mindkét nem számára készülnek, a márka különösen népszerű a női vásárlók körében.
Bár az F1 történetében ritkák a kifejezetten női célcsoportot megcélzó szponzorációk, ezek az új együttműködések jelzik, hogy a sportág egyre nagyobb figyelmet fordít női rajongóira.