Adrian Newey azt mondja, hogy „nem bocsátkozik jóslatokba” az Aston Martinnál betöltött új szerepe miatt, amely hivatalosan hétfőn kezdődik el.
A Forma-1 legismertebb tervezője a Red Bullnál eltöltött közel 20 év után az istálló vezető technikai partnereként csatlakozik az alakulathoz. Newey kezdése azt jelenti, hogy már túl későn érkezik ahhoz, hogy befolyásolja a csapat 2025-ös autójának korai tervezését – de időben érkezik ahhoz, hogy figyelmét az F1-ben 2026-ban bevezetésre kerülő jelentős új technikai szabályokra fordítsa. Newey a BBC F1: Back at Base podcastjában beszélt erről:
„Már nagyon várom, és lesz, ami lesz. Az első cél valójában az, hogy mindenkit megismerjek itt, megértsem, hogyan működnek, és megpróbáljak beilleszkedni. Beszélgetni a versenyzőkkel, beszélgetni a mérnöktársaimmal, megpróbálok belőlük ötleteket meríteni. Elindítani egyfajta kreatív áramlást.”
Newey érkezése az Aston Martinhoz a 2025-ös szezon előtt végrehajtott meglepő átszervezést követi, amelynek során Andy Cowell a vezérigazgatói pozíciója mellett a csapatfőnöki szerepet is felvette. Cowell a csapatfőnöki pozíciót Mike Krack-tól veszi át, aki a versenypályán nyújtott teljesítményre összpontosító új szerepkörbe került. Newey, Krack és Cowell, valamint Fernando Alonso és Lance Stroll pilóták mellett szerepelt ezen podcast adásban. Ők nyújtanak majd némi folytonosságot, miközben az Aston Martin célja, hogy a több millió fontos gyári megújulást a pályán nyújtott teljesítmény javításában kamatoztassák. A csapat 2023-ban és 2024-ben is erősen kezdett, de mindkét szezonban gyengültek, végül tavaly az ötödik helyen végeztek a konstruktőri bajnokságban. Alonso az elmúlt szezonban a 400. F1-es futamán indult, és a 43 éves pilóta a 22. idényét a március 14-16. között megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíjon kezdi meg. A kétszeres világbajnok ehhez ennyit tett hozzá:
„Mindig is készen álltam arra, hogy elkötelezzem magam a Forma-1 iránt. Az F1 egy igazán igényes sport. Sok mindent fel kell áldoznod az életben, hogy részese lehess a száguldó cirkusznak, és ennek a környezetnek, amely minden odaadást igényel. De tudod, ha szereted, azt amit csinálsz, akkor képes vagy arra, hogy ennek szenteld magad. Ez egy újabb kihívás lesz majd a 2026-os autókkal. A Forma-1 mindig az idővel szemben fut, és mi is ugyanazokkal a problémákkal küzdünk. Nekem fontos, hogy jó 2025-ös szezont teljesítsünk, mert a Forma-1-ben sosem lehet megállni. Ha két hétig leállsz, néhány versenytársad kipróbál valami mást, vagy új filozófiát talál; tudod, hogy az autó azonnal gyorsabb lesz. Szóval a tökéletességre való törekvés soha nem ér véget.”