Amikor Adrian Newey 2006-ban csatlakozott a Red Bullhoz, olyan útra indult, amely a viszonylag sikertelen egykori Jaguar-csapatot világbajnokká változtatta.
Newey hatása az autójukra szinte egyből megmutatkozott. A Red Bull a 2006-os Monacói Nagydíjon megszerezte első dobogós helyezését, amelyet 2007-ben és 2008-ban is dobogós helyezések követtek. A csapat 2009-ben Sebastian Vettel vezetésével harcba szállt a bajnoki címért. Miután azonban a Brawn GP a dupla diffúzor miatt előnyt szerzett, a Red Bull az év első felének a nagy részét felzárkózással töltötte. A 2010-es idényben Sebastian Vettellel négy évig tartó dominanciájukat indították el. Később, a hibrid korszakban Max Verstappennel ugyanezt a bravúrt megismételték. Newey befolyása kulcsfontosságú volt mindezen világbajnoki címek megszerzésében, és most távozott, hogy az Aston Martinhoz csatlakozzon egy új kihívásért.
Newey 18 évvel ezelőtti érkezését a Red Bullhoz a cambridge-i régióban felidézve, Christian Horner elmesélte, hogy a legendás tervező egyszer zavarba jött, amikor az első mérnöki értekezletén ült. Az első valódi autója, amelyet már nekik tervezett, a 2007-es Red Bull RB3 volt. Ez egy dobogós helyezést ért el az Európa Nagydíjon, és lehetővé tette az istállónak, hogy a konstruktőri bajnokság ötödik helyén végezzen. Amikor Newey csatlakozott az alakulathoz, Horner bevitte őt az egyik mérnöki megbeszélésre, hogy megvitassák az autó koncepciójukat a jövőt tekintve. Felidézett egy vicces történetet arról, hogy mi történt, miután mindketten távoztak a megbeszélésről:
„Nagyon is tisztán emlékszem, amikor Adrian Newey csatlakozott a Red Bullhoz. Egy technikai megbeszélésen ültünk, ahol a mérnökök között szóváltás zajlott arról, hogyan találták ki az autó filozófiáját. Olyan nyelven hangzott el, ami nekem teljesen idegenül hangzott. Ugyanakkor biztos voltam benne, hogy ez nagyon sokat jelent Adriannek, és hogy nagy figyelmet fordít arra, amit ez a mérnöki csoport mondott neki. Emlékszem, amint távoztunk a megbeszélésről, megkérdeztem tőle: „Volt ennek értelme számodra?” Mire ő így felelt: „Hát, egy büdös szót sem értettem belőle!”
Newey következő kihívása az Aston Martin lesz. Itt a részvényes és a vezető műszaki partner szerepét tölti be, és felügyeli az istálló műszaki irányvonalát. Kulcsszerepe lesz a 2026-os F1-es szabályoknak megfelelő koncepció kialakításában. Ezek nagyban eltérnek majd a jelenlegi autóktól, mivel aktív aerodinamikával és új motorformulával rendelkeznek majd.
Newey ebben a hónapban kezdte meg a munkát az Aston Martinnál. A 2026-os autójukon kezd el dolgozni, de a 2025-ös fejlesztéseikbe is beleszólhat.
Newey nem akar előre jósolgatni az Aston Martinnal kapcsolatban, de…