A teljes Forma-1-es rajtrács felének változtatásokat kellett végrehajtania a hátsó szárnyon a túlzott flexibilitás elleni újabb, Sanghaj óta érvényes FIA-korlátozás közepette.
Néhány csapat, nevezetesen a McLaren – amelyet azzal vádoltak, hogy ügyesen használták a szárnyaik kialakítását, hogy átmenjenek az FIA tesztjein, de sebességnél „mini DRS” hatást keltettek – tagadták, hogy bármilyen változtatásra szükség lett volna a Kínai Nagydíjon. Más jelentések szerint az Alpine és a Haas voltak azon istállók, amelyek a legnagyobb változtatásokat hajtották végre. Az FIA formaautós főnöke, Nikolas Tombazis azonban így nyilatkozott:
„Öt csapatból négynek volt olyan autója, amely nem felelt meg az új követelményrendszernek.”
Kínában az FIA elrendelte, hogy a szabadedzéseken minden versenyautóra nagyfelbontású kamerákat szereljenek fel, hogy a statikus ellenőrző teszteken túl a rugalmasságot is nyomon követhessék. Tombazis szerint ugyan most nincsenek nyitott kérdések, „de továbbra is használunk kamerákat.”, majd így folytatta:
„Kombináljuk a terheléses tesztek eredményeit és a kamerák adatait, hogy biztosak legyünk benne, hogy nem tévesztünk szem elől semmilyen trükköt. Jelenleg az FIA elégedett az alakulatok hátsó szárny meghajlásának megakadályozására irányuló megközelítésével. De megértjük, hogy a csapatok mindig a legjobbat próbálják kihozni az autókból, így továbbra is ébernek kell maradnunk. A mi véleményünk az, hogy egy versenyautó, amely átmegy az FIA tesztjein, általában legális, hacsak nincsenek rejtett mechanizmusai, vagy olyan dolgok, amelyek az anyagok nem lineáris tulajdonságain, a hőmérsékleten és más hasonló tényezőkön alapulnak. Ezen esetekben beavatkozunk.”
A 10 csapat és az F1 már aláírta az új Concorde-egyezményt, de az FIA még nem!