Elindulhat a madridi pálya építkezése, miután sikerült partenereket találni.
Már több mint egy éve hivatalossá vált, hogy Madrid Forma-1-es futamot rendezhet. Az idei szezon előtt már az is bejelentésre került, hogy mi lesz a pálya neve és mikor tartják majd a futamot.
Most a Forma-1-es Madridi Nagydíj szervezői eloszlatták a versennyel kapcsolatos aggodalmakat azzal, hogy pályázatot írtak ki az utcai pálya építésére. Kedden aláírták a szerződést a spanyol ACCIONA és a francia Eiffage Construction építőipari céggel. A két cég közös vállalatot alkotnak a madridi Barajas repülőtér közelében, az IFEMA vásárközpont környékén épülő 5,47 km hosszú Madring megépítésére. A spanyol vállalat hatvan százalékban, a francia cég negyvenszázalékban lesz részes.
Januárban José Luis Martinez Almeida, Madrid polgármestere bejelentette, hogy a pálya építési munkálatai áprilisban kezdődnek, de a közbeszerzési eljárás késedelmei miatt, egy hónappal később indul el az építkezés. A munkálatok megkezdése nem késhet tovább, mert a tizennégy hónapos határidőnek reálisnak kell lennie.
„Kiadjuk az engedélyt, és akkor májusban el kell tudnunk kezdeni a pálya építését. Végre, több mint negyven év után visszatér a Forma-1 Madrid utcáira. Mert ez egy utcai pálya lesz, ami megfelel annak, amit az F1 akar. Felajánlottuk ezt a lehetőséget, az F1 elfogadta. Így a madridiak 2026-tól élvezhetik majd a Forma-1-et. De a legjobb bizonyíték arra, hogy ez meg fog történni, ragaszkodom hozzá, hogy májusban megkezdődnek a munkálatok a pályán.” – mondta Madrid polgármestere.
A Madring nagyjából 5,5 kilométer hosszú lesz, amelyből 1,5 kilométer közút. A Forma-1 „hibrid” pályaként hivatkozik rá. A pályát a Dromo tervezte, amely korábban más F1-es pályákon is dolgozott, többek között a hollandiai Zandvoorton vagy a malajziai Sepangon.
Jövőre a madridi futam fogja tovább vinni a Spanyol Nagydíj nevét.