Carlos Sainz elismerte, hogy haragszik a Williams azon döntése miatt, hogy lényegében leállították az idei Forma-1-es autójuk fejlesztését.
A spanyol a nehéz kezdeti beilleszkedési időszakot követően a Ferrarinál eltöltött négy év után végre megszokta az új pilótafülkéjét. Lewis Hamilton érkezésével a korábbi helyére, a 2025-ös lehetőségei elsősorban a középmezőny csapataira korlátozódtak. A Williams főnöke, James Vowles azonban úgy véli, Sainz végső választása most beigazolódott. Az AS-nek nyilatkozott:
„Igazán büszke vagyok arra, hogy Carlos hitt nekem, és remélem, a világ most azt látja, amit ő látott. Carlosnak kulcsszerepe van az idei fejlődésünkben.”
Ez a fejlődés azonban most feltehetően teljesen megtorpan, mivel a 30 éves spanyol elárulta a DAZN-nek, hogy a Williams 2025-ös autójának minden fejlesztését leállították. Csalódottságának adott hangot Miamiban:
„Szerintem ebben az autóban még rengeteg potenciál lenne. Ha tényleg fejleszteni tudnánk, és a szélcsatornában megvalósítanánk azokat az újításokat, amiket a csapattól kérhetnék, és javítanánk két-három dolgot az autón, ami jelenleg nem olyan jó, meggyőződésem, hogy a csapat hatalmasat léphetne előre. Az lett a döntés, hogy nem fektetünk be az idei autóba, hanem minden költségvetést és szélcsatornában töltött órát a 2026-os autóra használunk, és arra koncentrálunk. Ez dühít is, mert amikor azt látod, hogy három tizedre vagy a pole-tól, és még mindig látod, hogy mekkora potenciál lenne, mindössze a hatodik futamon, és egy olyan autóval, amelynek még mindig több olyan pontja van, ami nem tetszik, szeretném látni, hogy mire lennénk képesek. De az idei évre azt hiszem, ez a legtöbb, amiben reménykedhetünk. Körönként egy kicsit jobban vagy rosszabbul fogunk teljesíteni, de ezt kell elfogadni.”
Sainz végezetül tisztázta, hogy támogatja a Williams megközelítését, míg Vowles kifejtette, hogy valóban érkezik még pár új alkatrész a 2025-ös autóhoz:
„Van még patronunk. A kilencedik versenyen lesz egy szabályváltozás, ahol mindenkinek le kell cserélnie az első szárnyát. Mi kihasználjuk ezt a lehetőséget, hogy nagyobb teljesítményt hozzunk. Aztán utána még egy kicsit többet, bár már nem sokat. Csak némi előrelépés apró dolgokkal, amiket az elmúlt hónapokban találtunk. Az igazi cél azonban 2026. Minden, amit teszünk, egy kicsit több teljesítményt ad az idei autónak, de a 2026-os autóból semmit sem fogunk feláldozni.”