F1

Újabb F1-es közeleg a menesztéséhez, az eredményei alapján nem tartanak rá igényt

Négy versenyző még nem végzett csapattársa előtt egy nagydíjon az idén. A listán pedig található egy olyan név is, akire talán senki sem számított.

Tartja a közhely, hogy a legádázabb ellenfeled az a csapattársad. A történelem megkövetelt sok örökös második számú pilótát, mert sosem tudott felérni társa szintjére. A mostani szezonban is akad néhány olyan személy, akik idén még egyszer sem tudták megelőzni csapattársukat nagydíjon.

Yuki Tsunoda szereplése a listán nem meglepő. A japán nehezen tudta felvenni a ritmust új csapatában, ahol a komoly pontszerzések továbbra is elmaradtak. Jellemzően a legjobb tíz alsó régiójában végzett, ha pontot szerzett. Ez pedig azt eredményezte, hogy a Red Bull egyszemélyes csapattá váljon az európai versenyekre fordulva, mert Max Verstappen a győzelmekért harcol, és harmadik a bajnoki tabellán.

Ha az élmezőnyben maradunk, meglepő módon a kiválóan teljesítő Andrea Kimi Antonelli még egyszer sem tudta legyőzni csapattársát, George Russellt. Jelenleg a tapasztalt angol versenyző minden futamon Antonelli előtt végzett. Ez mit sem von le az tizennyolc éves ifjonc érdemeiből, mert a hetedik helyen áll a bajnokságban, csak a nagycsapatok versenyzői állnak előtte.

A mezőny hátsó régióiban szintén akad olyan csapat, ahol a tapasztaltabb pilóta veri a csapattársát. Talán nem meglepő, de Fernando Alonso minden olyan futamon, ahol célba ért, legyőzte Lance Strollt az Aston Martinban. Csak a kétszeres világbajnok pechjére, Stroll amikor előtte végzett, akkor ő pontokat szerzett, ezzel ő szerezte a csapat mind a tizennégy pontját.

A legnagyobb meglepetés, hogy Liam Lawson sem verte még meg a csapattársait. Idén hét futam után öt versenyző nem rendelkezik ponttal, köztük található a Racing Bulls pilótája. Értelemszerűen a címvédő ellen esélye sem volt a Red Bullban, de miután lefokozták, Lawson nem tudta legyőzni Isack Hadjart a futamokon. A francia újonc látványosan jól teljesít, így felmerült már a kérdés, hogy mi lesz Lawson sora.

A sport.de beszámolója szerint a Red Bull döntéshozói fontolgatják az új-zélandi pilóta kirúgását. A jelek szerint egyáltalán nem elégedettek a teljesítményével, aki a lefokozást követően nem mutatott jobb formát. Pedig ez lenne az egyetlen ok arra, hogy megtartsák őt. Lawsonnal így nagyot fordulna a világ, hiszem 2023-ban berobbant Daniel Ricciardo helyetteseként, és 2024-ben is remekül ugrott be a szezon végén az RB-be. A huszonhárom éves versenyzőről az F1-es paddockban már nem úgy beszélnek róla, ahogy korábban, akár ez pozitívumként hangozhat egy nagy nyomás alatt álló helyzetben, Viszont inkább ez azt jelzi, hogy Christian Horner és a vezetőség elvesztették a reményt felé.

Ha pedig a szezon lezártával elköszönnének Lawsontól, bizonyára lenne helyette utánpótlás. Arvid Lindblad a legesélyesebb, a Red Bull őt a következő olyan nagy tehetségüknek tartják, aki bajnoki címért harcolhat. A tizenhét éves versenyző jelenleg a Formula 2-ben versenyez, és az ötödik helyen áll. Azonban nem csak a brit pilóta jöhetne szóba, szintén az F2-ben versenyez Pepe Martí és Oliver Goethe, akiknek a beültetését szintén megfontolhatják az energiaitalosoknál. Egy biztos, hogy ha Lawson szeretne továbbra is maradni az F1 rajtrácsán, akkor teljesítenie kell.

Silló Barnabás

Recent Posts

Horner végkielégítése fájni fog a Red Bullnak

Christian Horner 20 év után hivatalosan is elhagyta a Red Bullt, miután júliusban menesztették csapatfőnöki…

1 óra ago

Ostobaság volt azt gondolni, hogy Hamilton azonnal jó lesz a Ferrarival

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…

3 óra ago

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

5 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

7 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

8 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

9 óra ago