Kiértékelte a Spanyol Nagydíjon elvégzett teszteket az FIA, így módosított az eredeti elképzelésén.
Meglepő módon több piros zászlós megszakítás is történt a 2025-ös Japán Nagydíj versenyhétvégéjén. Ám a versenyzői és technikai hibákon túl a lángra kapó száraz fű is problémát okozott. A szokatlan jelenségek elkerülése érdekében egy „láthatatlan” tesztet hajtott végre az autókon a Nemzetközi Automobil Szövetség Barcelonában.
A megszokott titánlemezek helyett acélból készült elem került fel a padlólemez aljára, hogy redukálja az autók által keltett szikrák tűzveszélyességét. Az idei szezontól a regulák lehetővé teszik, hogy a csapatok alacsonyabb hasmagassággal versenyezzenek, emiatt is fordult elő a szokatlan suzukai eset.
Az FIA a teszt előtt még határozottan az acélból készült csúszólemezt támogatta, ám a kiértékelés után egy köztes megoldás mellett döntött. Továbbra is a titánból készült lemez használata a kötelező, ám a csapatoknak az acél verziót is magukkal kell vinniük:
„A barcelonai rozsdamentes acél csúszólemez-tesztek elemzését követően az FIA módosította a TD015 technikai direktívában korábban lefektetett végrehajtási tervet. A szezon hátralévő részére továbbra is a titán csúszólemez marad az előírt alkatrész. Ugyanakkor minden csapattól elvárjuk, hogy minden versenyhétvégére biztosítsák a rozsdamentes acél változatot is, mivel ezek használata kötelezővé válhat, amennyiben a Suzukában látottakhoz hasonló incidensek ismét előfordulnak. A rozsdamentes acél lemezek további tesztjeire a kijelölt versenyeken kerül sor a részletesebb értékelés érdekében” – áll a hivatalos közleményben.
A biztonsági faktoron túl a csapatok nemigen örültek volna a kötelező változtatásnak, ugyanis az acélból készült elem 750 grammal nehezebb, mint a titán. Ráadásul az acél verzió eltérő kopási és aerodinamikai jellemzői várhatóan befolyásolják majd az autók egyensúlyát. Így azok a csapatok, amelyek aerodinamikai teljesítményük maximalizálása érdekében különösen alacsony hasmagasságot alkalmaznak, hátrányba kerülhetnek. Ugyanakkor a köztes megoldás további logisztikai és fejlesztési terhet ró az alakulatokra.
A csapatok egy része higgadtan fogadta a döntést:
A Ferrari és a McLaren csapatvezetője nem vonna le messzemenő következtetéseket a Spanyol Nagydíjon történt tesztekből, így érdeklődve várják a további gyakorlásokat.
Fred Vasseur a kérdéskört pragmatikusan közelítette meg:
„Úgy gondolom, időre van szükségünk, hogy megfelelően kezeljük a kérdést, és megértsük, van-e különbség a kopás mértékében a két anyag között. Emiatt szeretnénk a további első szabadedzéseken tesztelni az elemet.”
Andrea Stella hozzátette, nem hinné, hogy nagy hatással lenne az erőviszonyokra a módosítás:
„Ha ez valóban téma lesz, akkor ez inkább egy gumicsont. Nem lesz olyan kiemelkedő, mint a rugalmas szárnyakra vonatkozó változtatás. Az anyagváltás csökkenti a kopási rátát, és kevesebb szikrával jár, ami a tűzesetek megelőzése szempontjából fontos. Míg műszaki perspektívából nézve a változás elenyésző.”