Categories: F1

A BMW M motorsport-főnök elárulta, hogy hányadán állnak most az F1-gyel

16 év telt el azóta, hogy a BMW utoljára aktívan versenyzett a Forma-1-ben, akkor még a Sauberrel, gyári alakulatként.

Nem szeretünk rossz híreket közölni, de ez a helyzet valószínűleg nem fog egyhamar megváltozni. A múlt hétvégi Nürburgring 24 órás versenyt megelőzően – amelyet a BMW nyert – az M Motorsport vezetője, Andreas Roos a TopGearnek nyilatkozott:

„Nekünk fontos, hogy egy versenyautóknak legyen közúti relevanciája. Nem látunk semmilyen kapcsolatot a Forma-1 szabályaival, ezért jelenleg sokkal inkább megfelel a hiperautó-versenyzés a WEC-ben és az IMSA-ban.”

Ez ismert. A közúti versenyekhez való kapcsolódás már évek óta fontos a BMW-nél, egészen a hetvenes évek végének M1 Procar-jáig nyúlik vissza. Ez is a fő oka annak, hogy Roos és csapata azt csinálja, amit, ezért így folytatta:

„A motorsport nálunk egy laboratórium, ahol tesztelhetjük a legsportosabb közúti autóinkat. Fontos, hogy legyen egy versenyzési „piramisunk”, ezért vezettük be az M2 Racinget belépő szintként, és így haladunk a GT4-en át egészen a hiperautókig. Az M Hybrid V8 ugyanazt a motort használja, mint az M5 vagy az XM. Nem teljesen azonos, de vannak kapcsolatok a hiperautónk és az utcai autó fejlesztése között.”

Igen, a csodálatos kettős-vesés hűtőrácsú M Hybrid V8. Erőteljesnek tűnik, de továbbra is messze van a háromszoros Le Mans-győztes Ferrari 499P-től. Ha ez megváltozik, akkor a szabálykönyvet alaposan át kell alakítani, állítja Roos:

„Ha a Ferrari nem rontotta volna el, akkor az első, második és harmadik helyet szerezték volna meg idén Le Mans-ban. Nem azért megyünk Le Mans-ba, hogy negyedik, ötödik vagy hatodik legyünk. Az autó fejlesztése folytatódik, de a szabályokat megalkotóknak meg kell találniuk a megfelelő eszközt az összes autó kiegyensúlyozására. Nem akarom azt mondani, hogy jelenleg a Ferrari élvez tisztességtelen előnyt, de van egy olyan autójuk, amellyel egyszerűen nem tudunk versenyezni.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Hamilton a szünetben sem gondtalan: A pályán kívül is csapás érte

Lewis Hamiltont nem csak a pályán, de a pályán kívül is csalódás érte. Vegán gyorsétterem-lánca,…

1 óra ago

Kiderült, hogy Hamilton Ferrari-szerződése egy ponton túl eléggé egyoldalú

Lewis Hamilton állítólag teljes mértékben irányítja a Ferrarinál a jövőjét, miután kiderült a brit pilóta…

3 óra ago

Napi cuki: Verstappen asszisztál nevelt lánya szüli napi tortájánál

Max Verstappen és Kelly Piquet együtt ünnepelték Penelope Kvyat 6. születésnapját. Kelly Piquet elsőszülött gyermekének…

4 óra ago

Leclerc: A Ferrari be fogja áldozni az extra szélcsatorna időt

Charles Leclerc teljesen egyértelműen kijelentette, mi a Ferrari 2025-ös szezonnal kapcsolatos prioritása. Minél előrébb végezni…

5 óra ago

Zak Brown sejti, miért nem volt népszerű az F1 az USA-ban a Liberty Media előtt

Zak Brown szerint több oka is volt annak, hogy a Forma-1 nehezen tudott népszerűvé válni…

7 óra ago

F1 Academy pontállás: A Mercedes pártfogoltja vezet, de vajon összejön a bajnoki cím?

Az F1 Academy női mezőnye június közepe óta pihen, és ez így lesz augusztus végéig…

17 óra ago