Motorsportol.hu
2025. július 17, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Minden más

Kubicáékkal nyert a Ferrari Le Mans-ban, ezzel sorozatban harmadjára húzták be a legendás versenyt

Silló Barnabás by Silló Barnabás
2025.06.15.
Kubicáékkal nyert a Ferrari Le Mans-ban, ezzel sorozatban harmadjára húzták be a legendás versenyt

Fotó: Scuderia Ferrari Press Office

Nem a legmozgalmasabb Le Mans-i 24 órást hozta az idei, de a végére megjöttek az izgalmak.

A rajt és az első néhány óra

Ez is érdekelhet

Titokban tesztel a Ferrari – cél: megtörni a McLaren dominanciáját

Titokban tesztel a Ferrari – cél: megtörni a McLaren dominanciáját

2025.07.16.
Hülkenberg hosszan üzent a történelmi silverstone-i dobogós helyezése után

Hülkenberg hosszan üzent a történelmi silverstone-i dobogós helyezése után

2025.07.16.

Szombat délután négykor a teniszlegenda, Roger Federer indította útjára a legendás futamot.

The 93rd edition of the 24 Hours of Le Mans has officially begun and the Porsche #5 has already taken the lead!#LeMans24 #WEC #Rolex pic.twitter.com/hUWMeEeLDU

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 14, 2025

Az első négy óra alatt a Hypercarban leginkább a Ferrarik, és a #6-os Porsche mutatott elképesztő tempót. Az #50-es Ferrari több mint egy óra után átvette a vezetést, amíg a #6-os Porsche az utolsó helyről feljött a dobogós helyekre, és ott mozgolódtak. Az első balesetig egy órát kellett várni, amikor a #93-as Peugeot, Paul di Restával csapódott falnak. Az autó motorborítása leszakadt, de azonkívül nem sérült semmi, így vissza tudott térni a versenybe, nagy hátránnyal. Négy óra után a #40-es Ferrari volt az élen, a #6-os Porsche és a #83-as Ferrari előtt.

Paul Di Resta slides into the barrier and #93 loses body work

An early incident for Peugeot but the car is back on track!

Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu #WEC #LeMans24 pic.twitter.com/FKWQwiQlu3

— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 14, 2025

NEW LEADER ALERT @FerrariHypercar #50 leading the 24 Hours of Le Mans. #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/1ZrVePZjmK

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 14, 2025

Ekkor az LMP2-ben a #43-as Inter Europol állt az első helyen, mögöttük a #48-as VDS Panis Racinggel és a #9-es Iron Lynx-el. A kategóriában a #25-ös Algarve került balesetbe, miatta volt teljes pályás sárga jelzés.

Az LMGT3-ban volt az első olyan baleset, ahol ki is esett valaki. A #88-as Proton Ford csapódott falnak, miután leesett az egyik kereke, így az első kiesők lettek. Az élen ekkor a #21-es Vista AF Corse volt, viszont nem volt messze tőlük a Valentino Rossi-féle #46-os BMW, míg a harmadik a tavalyi bajnok #92-es kék Manthey Porsche.

Yellow flag

#88 Proton Competition loses a wheel and collides with the barrier.

Watch live on https://t.co/IPZa0nvsLu #WEC #LeMans24 #Ford #Mustang pic.twitter.com/4UAyUGASTr

— FIA World Endurance Championship (@FIAWEC) June 14, 2025

Az éjszaka és a reggel

Fireworks , fireworks #LeMans24 pic.twitter.com/05ep1m8c11

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 14, 2025

A verseny egyharmadánál a #83-as sárga Ferrari volt az élen, közvetlenül a márkatárs #51-es előtt. Sokáig a három Ferrari haladt az első három helyen, azonban a rajt után szépen felzárkózó #6-os Porsche a kiállások során néha beleszólt a sorba. A Ferrari hármas vezetése akkor szakadt meg végleg, amikor Miguel Molina figyelmen kívül hagyott egy dupla sárga zászlót, emiatt a #50-es Ferrari áthajtásos büntetést kapott. Ez a hiba a csapatot a negyedik helyre taszította a #6-os Porsche mögé. Az este folyamán rengeteg büntetést osztott ki a versenyirányítás, gyakorlatilag percenként jött erről felirat. A legjobb tízben megtalálhatóak voltak még a BMW-k, a Cadillacek, a #8-as Toyota és a két gyári Porsche is. Összesen tizenhat autó volt azonos körön belül.

Az LMP2-es kategóriában az Inter Europol autója állt a mezőny élén, utánuk a VDS Panis Racing #48-as autója haladt. Szorosan ott volt még a két IDEC Sport, a két Proton és az AO by TF autója is.

A GT3-asok között sokáig a #46-os BMW állt az élen, akiket a #92-es Manthey Porsche követett, de Rossiék előnye volt, hogy több, mint egy percnél állt. A top 10-ből nem maradt ki a #21-es Ferrari, a két Lexus, valamint az #85-ös Iron Dames sem.

Az első igazán nagy dráma fél háromkor érkezett. Ekkor az élről a #46-os BMW-nél Kelvin van der Linde alatt megállt a technika. Vissza tudott menni a boxba, később a versenybe is, de fel kellett adniuk a versenyt.

⚠️ Kevin van der Linde went straight on at the Porsche Curves. The #46 @BMWMotorsport is stuck in the gravel — slow zone in place! #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/YLm0wzBFmX

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025

Ezt követően tizenegy óra után elérkezett az idei Le Mans első biztonsági autója. Cem Bölükbasi ütközött a falba a Nielsen Racing #24-es autóval. Itt teljesen felfordult a sorrend. A Hypercarban a #8-as Toyota lépett fel komolyan, akik a safety car előtt voltak a boxban. A gyári Ferrarik visszaestek a hatodik-hetedik helyekre, de erőből később visszajöttek. Reggel hétre már a #83-as élen álló Ferrarit megelőzte az #51-es.

#24 @RacingNielsen car went off into the tyre barrier at Tertre Rouge (driver ok☑️) — first safety car of the race is out! #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/oJ5xb8Ky0r

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025

A zöld zászló után az LMP2-ben a #48-as VDS Panis Racing vezetett, a #9-es Iron Lynx, a #43-as Inter Europol, illetve a két IDEC Sport előtt. Az IDEC Genesis-féle autójának ki kellett állnia, André Lottererrel a volán mögött, mikor elhagyta az autó egyik kerekét.

Heartbreaking moment for @IDECSportRacing #18 — André Lotterer loses the right rear wheel on the Mulsanne Straight. A tough blow for the team. #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/THBuuoszaR

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025

Rossiék kiesésével simán haladhatott az élen a #92-es Porsche, a legkomolyabb kihívójuk a #81-es Ferrari volt.

A Le Mans legnehezebb részei, a reggel és a délelőtt

Már bőven vasárnap reggel volt, amikor a három Ferrari kisajátította a dobogót, és komoly dominanciát mutattak. Ekkor a #6-os Porsche és a #8-as Toyota volt az, akik némi eséllyel rendelkeztek a Ferrarik ellen.

Az LMP2-ben a #43-as Inter Europol csatázott a VDS Panis Racinggel az élen, a GT3-ban továbbra is az első a #93-es Manthey Porsche volt. Mögötte a #21-es Vista AF Corse Ferrari kapaszkodott. A hölgyek, az Iron Dames alakulata pedig többször is bajba került. Először a #87-es Lexus pöckölte meg és forgott ki a kavicságyba, majd műszaki hiba miatt kellett félreállniuk, azonban tovább tudtak menni.

The #85 @IronDames_ Porsche was in trouble at the Michelin chicane, as Rahel Frey was hit by the #87 Akkodis ASP Team Lexus. The car was stuck in the gravel.

Thanks to the marshals’ assistance , the car is back in action! pic.twitter.com/UMmYKvrbmw

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025

A reggeli után, a #83-as Ferrarival Robert Kubica diktált erős tempót, viszont ezzel problémákba vitte az olasz márkát.

A hajrá, ami a verseny legnagyobb izgalmait hozta

Délhez érve #83-as Ferrari vezette a futamot a két testvérautó előtt. Majdnem drámai véget ért az #51-es autó futama, mert Alessandro Pier Guidi megforgott a boxba menet és enyhén a kavicságyba csúszott. Végül az olasz megúszta az elakadást. Korábban a #83-asnál Robert Kubica hajtotta Antonio Giovinazzit, és kettejük játékába a Ferrari bele akart szólni. Kubica panaszkodott a rádión, hogy tudna gyorsabban menni, majd Giovinazzit megkérték, hogy engedje el társát, ami végül nem történt meg.

Alessandro Pier Guidi loses control in the #51 works Ferrari on pit-in! And loses the lead to the #83 AF Corse Ferrari. Anything can still happen in this race! #LeMans24 pic.twitter.com/VJWo0wFbB7

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025

Délben már a #83-assal Yifei Ye haladt az élen, fél perccel az #50-es és negyvenöt másodperccel az #51-es előtt. Viszont egy váratlan vendég érkezett Ferrarik csatájába. A #6-os Porsche percen belül volt, ráéreztek a kerékcseréknél a jó taktikára, és elkezdett felzárkózni a Ferrarikra. Közben a #8-as Toyota kiszállt a meccsből, mikor rosszul rögzítették a kocsin a bal első kereket, így Ryo Hirakawának vissza kellett mennie a boxba, és a legjobb tízből kiesett.

Toyota Gazoo Racing went off the track at Dunlop Curve with the #8. The car is forced to go back to the pits due to a puncture caused by the incident.#LeMans24 pic.twitter.com/xQRrt2WGRX

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025

A többi kategóriában nem volt változás, az LMP2-ben még mindig az #43-as Inter Europol vezetett #48-as VDS Panis Racing előtt. Az LMGT3-ban sem volt másképp, a #92-es Manthey Porsche diktálta a tempót a #21-es Vista AF Corse Ferrari előtt. A kategóriában a #78-as Lexus közben egy csúnya baleset után kiesett, ezután ötvenegy induló állt még versenyben, ami azt jelentette, hogy nem lesz rekorddöntés a célbaérőket illetően.

Kubica közben a két gyári Ferrarit hibába hajszolta, ami miatt a #6-os Porsche feljött a második helyre. A dráma itt nem állt meg, Kubica arra panaszkodott, hogy a fejét nem tudja elfordítani, ami nem a legkényelmesebb a számára. Ezért nem ment ki a boxba, minden kínnal megcsinálja már a maradék időt.

The #6 Porsche is back on the podium after overtaking the #51 Ferrari!

With 2 hours to go, it’s all wide open again… #LeMans24 #WEC pic.twitter.com/LAWL4p8Rmb

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025

Közben a két Hypercar BMW, akik tisztességesen haladtak a pontszerző helyeken, nem maradtak ki a technikai bajból, mert mindkettő kocsinak ki kellett állnia a boxba. A legnagyobb kedvezményezett ebből a két Alpine, és a #94-es Peugeot lett.

Az utolsó kerékcseréknél a #83-asnál négy új gumit raktak fel, ami előnyt jelentett az üldözők ellen. Kubica beosztott előnyét, ami a verseny végéig tizenkét másodperc körül stagnált. Az LMP2-ben pedig jöhetett volna egy mindent eldöntő büntetés. Az éllovas #43-as Inter Europol kapott áthajtásos büntetést, és miután letöltötte a #48-as Panis Racing mögé jött vissza, azonban a pályán megelőzte a riválist. Az LMGT3-ban továbbra is magabiztosan vezetett a #92-es Manthey Porsche, és már a győzelemre készültek. Negyedórával a vége előtt a két gyári Ferrari még elkezdte egymást előzgetni, de rájuk szóltak, hogy fejezzék be.

The battle is intense between the two Ferraris #51 et #50 for the 3rd position !
#LeMans24 pic.twitter.com/r9szYqjBde

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025

387 kör után Kubicával az élen a #83-as AF Corse Ferrari behúzta az idei Le Mans-t. A lengyel versenyző Yifei Yevel és Phil Hansonnal osztozik a sikerrel, és mindannyiuknak ez az első abszolút győzelme.

‘ !

The #83 499P seals the – . With , , Ferrari has shone… pic.twitter.com/etLfafZIqU

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025

Az LMP2-ben a #43-as Inter Europol behúzta a győzelmet, Nick Yelloly-val, Tom Dillmannal és Jakub Śmiechowskival.

@IE_Competition wins the LMP2 class for the second time after seeing off the sustained challenge from VDS Panis Racing’s #48 prototype (second).#LeMans24 #WEC #ELMS pic.twitter.com/ckHboA5ceq

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025

Az LMGT3 #92-es Manthey Porsche sikerrel zárult, ahol Richard Lietz, Ryan Hardwick és Riccardo Pera emelheti magasba a trófeát.

Porsche rules the LMGT3 class once again with the #92 Porsche 911 GT3 R of @manthey_racing 1st Phorm!#LeMans24 #WEC pic.twitter.com/aQwlt6zmIk

— 24 Hours of Le Mans (@24hoursoflemans) June 15, 2025

Végeredmény:

1. Hypercar #83 AF Corse
2. Hypercar #6 Porsche Penske
3. Hypercar #51 Ferrari AF Corse
4. Hypercar #50 Ferrari AF Corse
5. Hypercar #12 Cadillac Hertz Team Jota
6. Hypercar #7 Toyota Gazoo Racing
7. Hypercar #5 Porsche Penske
8. Hypercar #38 Cadillac Hertz Team Jota
9. Hypercar #4 Porsche Penske
10. Hypercar #35 Alpine Endurance Team
11. Hypercar #36 Alpine Endurance Team
12. Hypercar #94 Peugeot Totalenergies
13. Hypercar #009 Aston Martin Thor Team
14. Hypercar #99 Proton Competition
15. Hypercar #007 Aston Martin Thor Team
16. Hypercar #8 Toyota Gazoo Racing
17. Hypercar #93 Peugeot Totalenergies
18. Hypercar #20 BMW M Team WRT
19. LMP2 #43 Inter Europol Competition
20. LMP2 #48 VDS Panis Racing
21. LMP2 #199 AO BY TF
22. LMP2 #9 Iron Lynx-Proton
23. LMP2 #29 TDS Racing
24. LMP2 #11 Proton Competition
25. LMP2 #22 United Autosports
26. LMP2 #25 Algarve Pro Racing
27. LMP2 #183 AF Corse
28. LMP2 #34 Inter Europol Competition
29. LMP2 #23 United Autosports
30. LMP2 #16 RLR M Sport
31. LMP2 #45 Algarve Pro Racing
32. Hypercar #15 BMW M Team WRT
33. LMP2 #37 CLX Pure Racing
34. LMGT3 #92 Manthey 1st Phorm
35. LMGT3 #21 Vista AF Corse
36. LMGT3 #81 TF Sport
37. LMGT3 #27 Heart of Racing Team
38. LMGT3 #87 Akkodis ASP Team
39. LMGT3 #90 Manthey Porsche
40. LMGT3 #33 TF Sport
41. LMGT3 #57 Kessel Racing
42. LMGT3 #77 Proton Competition
43. LMGT3 #13 AWA
44. LMGT3 #150 Richard Mille AF Corse
45. LMGT3 #61 Iron Lynx
46. LMGT3 #10 Racing Spirit of LéMan
47. LMGT3 #193 Ziggo Tempesta Racing
48. LMGT3 #63 Iron Lynx
49. LMGT3 #85 Iron Dames
50. LMGT3 #59 United Autosports
Kiesett a versenyből:
51. LMP2 #28 IDEC Sport
52. LMGT3 #78 Akkodis ASP Team
53. Hypercar #311 Cadillac Whelan
54. LMP2 #18 IDEC Sport
55. LMGT3 #54 Vista AF Corse
56. Hypercar #101 Wayne Taylor Racing Cadillac
57. LMP2 #24 Nielsen Racing
58. LMGT3 #31 The Bend Team WRT
59. LMGT3 #46 Team WRT
60. LMGT3 #95 United Autosports
61. LMGT3 #60 Iron Lynx
62. LMGT3 #88 Proton Competition
Tags: BMWCadillacFerrariIDEC SportInter EuropolIron DamesLe MansLe Mans-i 24 órásPeugeotPorscheToyota Gazoo RacingValentino RossiVDS Panis RacingWEC
Silló Barnabás

Silló Barnabás

Szerinted hol fog kikötni Christoan Horner?
Vote

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Már azt is lehet sejteni, hogy Horner hol folytathatja az F1-es pályafutását

    Már azt is lehet sejteni, hogy Horner hol folytathatja az F1-es pályafutását

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • „Bámult előre az autójában, egyszerűen csak kihajtott a kapun” – így távozott a Red Bulltól Horner

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Egy kiszivárgott bizalmas dokumentum fedheti fel Horner menesztésének indokát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Horner által állítólag üzenetekben zaklatott nő apja is reagált arra, hogy a Red Bull elbocsátotta a britet

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Horner tolhat egy Toto Wolffot, ha meglépi ezt

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.