Fotó: Clive Rose/Getty Images/McLaren
Nem volt boldog Oscar Piastri az Alpine-okkal.
Izgalmas csatát hozott a két McLaren az Osztrák Nagydíjon, ahol a futam elején, és a végén volt harc a győzelemért. Illetve, a verseny végén csak lett volna, mert Lando Norris előnye pont volt olyan nagy, hogy Oscar Piastri csak egy kicsit tudja megszorongatni. Piastri eltérő stratégián volt, mint Norris, ezért a végén az ausztrál volt előnyben, de nem tudta kamatoztatni több okból kifolyólag.
Először, a futam 55. körében került necces szituációba Piastri, amikor Yuki Tsunoda és Franco Colapinto csatázott egymással, és érkezett lekörözni. Miután a Tsunoda a hármas kanyarban megelőzte az Colapintót, akkor a bajnokság éllovasa megpróbálta megelőzni az argentint a négyes kanyar felé haladva. Csakhogy Colapinto nem figyelt a mögötte érkező Piastrira és az egyenesben leterelte a fűre őt. Piastri figyelmének köszönhetően sem lett ebből baleset, de már itt sok időt vesztett.
De nem csak Colapinto volt az Alpine-tól, aki kibabrált a hétszeres futamgyőztessel. Két körrel később, amikor Pierre Gasly Alpine-ja mögött találta magát, és a francia nem volt túl együttműködő az egyes kanyarban, annak ellenére, hogy szintén kör hátrányban volt. Amikor a hármas kanyarhoz érve megelőzte a nem túl előzékeny Gaslyt, Piastri rá nem jellemző módon káromkodott egyet:
„Az Alpine-nak még mindig sikerült megtalálnia a módját, hogy ennyi évvel később is ki*****on velem.”
Ismeretes, hogy Piastri a csapat juniorprogramjának tagja volt. 2022-ben friss Formula 2-es bajnokként nem kapott helyet a rajtrácson, csak a csapat tartalékosa lett. Az év során viszont elkezdett tárgyalni a McLarennel, és a 2023-as szezonban a McLarennél debütált az F1-ben. Ezt egy jogi csata követte, miszerint a versenyző szabálytalanul ment át a riválishoz. Végül a McLaren nyerte azt a csatát, és Piastri is jobban járt.
A McLaren pilótája végül az Osztrák Nagydíjon a második helyen végzett Norris mögött, akinek előnye így tizenöt pontra csökkent a tabellán.
Carlos Sainz elmondta, mi az egyetlen dolog, ami leginkább frusztrálja a Williams Racing alakulatához való…
A pályaautózásra Adrian Newey által tervezett Red Bull RB17 gyorsabb, mint egy F1-es autó a…
Sokáig Marco Bezzecchi vezette a futamot, ám végül Marc Márquez húzta be a történelmi versenyt…
Max Verstappen a nyári szünet előtt végleg eloszlatta a Mercedeshez való átigazolásról szóló találgatásokat, és…
A Forma-1-es pilótapiac az idei év pletykákkal teli időszakát követően talán lenyugodott. A Williams csapatfőnöke,…
Francesco Bagnaia számára rémálomszerűre sikeredett az Osztrák Nagydíj sprintje: a Ducati kétszeres világbajnoka már a…