Oliver Bearman egyetért Max Verstappennel, annak legutóbbi kritikája kapcsán, a FIA sportszabályzatait illetően. Ő is úgy gondolja, hogy a jelenlegi irányelvek miatt a Forma-1-es versenyek „természetellenessé” válnak.
Az Osztrák Nagydíj előtt a Haas újonca, Bearman már jelezte, hogy az egyre szigorúbb szabályok miatt egyre nehezebb keményen – és látványosan, izgalmasan – csatázni a versenyeken. Az ilyen helyzetekben produkált manőverek ugyanis a legtöbb esetben büntetéssel járnak.
Verstappen még a Spanyol Nagydíj után fogalmazott meg kritikát a szabályok kapcsán. Pár versennyel később aztán Bearman is helyeselt a témában.
„Pontosan, egyetértek” – idézi a fiatal versenyzőt a Motorsport Week.
„Kicsit szigorúnak tartom, hogy a versenyzők versenyeltiltást kapnak azért, mert akciót akarnak teremteni, mint ahogy tavaly Kevin [Magnussen] esetében láthattuk” – tette hozzá.
„És bár nekem ez segített [mivel ő ülhetett a helyére], úgy éreztem, hogy nagyon kemény büntetés volt az, hogy versenyeltiltást kapott azokért a kis szabálysértésekért.”
„Végtére is megpróbált előzni, de nem sikerült, és mindketten levágták a kanyart.”
„Nincs gond, nincs szabálysértés – mindenki továbbhalad. Nem volt veszélyes manőver, nem volt kár, mégis két büntetőpontot kapott.”
„Ezek gyorsan összeadódnak, és ezért kár. Ez egy nehéz kérdés, mert természetesen a versenyzőket valamilyen módon meg kell büntetni, hogy ne tegyenek ilyesmit, de meg kell találni az egyensúlyt.”
Bearman azt is hangsúlyozta, hogy mikor egy versenyző épp futamot teljesít, az adrenalin hevében, ahol a másodperc törtrésze alatt kell reagálnia szituációkra és rápróbálni az esetleges lehetőségekre, óhatatlan, hogy olykor ne vétkezzenek. Ugyanakkor ha ezekért mindig büntetés jár, az visszaveti őket és komoly mentális kihívást is jelent, ha ösztöneikkel ellentétesen kell cselekedniük.
„Néha, amikor kerék a kerék ellen megy a verseny, az embernek azon kell gondolkodnia, amit a szabályok harmadik pontja mond: ‘Oké, el kell engednem’.”
„Ez néha kissé természetellenesnek tűnik, mivel vannak olyan pályák, ahol a külső íven kavics van, és akkor nem próbálsz kifelé menni.”
„Mindenre vonatkozóan ilyen előírások megléte kissé… nem egészségtelen, de nehéz lehet a pillanat hevében, mivel csak egy pillanatod van a döntés meghozatalára, és nincs időd felidézni az öt oldalas dokumentumot, amelyet januárban kaptál.”
Mindezek ellenére Bearman az FIA oldalát is megvédte.
„Nehéz ez, de az FIA jó dolgot tesz azzal, hogy megpróbál némi következetességet teremteni.”