Az 1994-es F1-es szezont Michael Schumacher dominálta a Benetton színeiben, ám csapata számos szabályértelmezési vitába keveredett.
1994. július 31-én aztán mégsem ez volt a fő beszédtéma, ugyanis látványosra, egyben rémisztőre sikerült a Forma-1-es Német Nagydíj.
Minden lángba borult
A 15. körben Verstappen [a nyitókép csak illusztráció, az 2025-ös] kiállt tankolni. Minden a megszokott menetrend szerint indult, ám a tankolócső meghibásodott: a töltőpisztoly rosszul csatlakozott, és nagy mennyiségű benzin fröccsent szét az autóra és a szerelőkre. A következő pillanatban belobbant az üzemanyag és Jos Verstappen boxának környéke egy szempillantás alatt lángtengerré változott.
A lángokból ki sem látszott az autó és benne Jos, de szerelők ruhája is lángra kapott. Verstappen ráadásul a kiálláshoz felhajtotta a sisakrostélyát.
„Minden elsötétült, levegőt sem kaptam” – emlékezett vissza később.
Szerencséjére gyorsan kikapcsolta az övét, kiugrott az autóból, és megúszta a balesetet néhány kisebb égési sérüléssel. Végül szerencsére senki sem szenvedett életveszélyes sérülést. A tüzet pár másodperc alatt eloltották.
A vizsgálatok hamar feltárták az okot: a Benetton csapat eltávolított egy biztonsági szűrőt a tankolórendszerből, hogy gyorsabbá tegyék a töltést. Ez a módosítás 12%-kal növelte a benzináramlás sebességét, de növelte a meghibásodás kockázatát is. A FIA szerint ez vezetett a kiömlő üzemanyaghoz és a tűzesethez – a Benetton azonban vitatta a felelősségét.
A baleset hatására az FIA szigorította a tankolási szabályokat, és még jobban fókuszált a boxutcai biztonságra. Bár a verseny közbeni tankolást egészen 2009-ig engedélyezték, Verstappen tűzesete emlékeztető volt arra, milyen vékony a határ a rutin és az esetleges tragédia között.