Motorsportol.hu
2025. szeptember 18, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Alonso elárulja mitől javult fel ennyire az Aston Martin

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2025.08.03.
Alonso elárulja mitől javult fel ennyire az Aston Martin

Fotó: Zak Mauger/LAT Images/Aston Martin F1 Team

ADVERTISEMENT

Miután a múlt hétvégén Spa-Francorchamps-ban még a leglassabb autók voltak a rajtrácson, az Aston Martinok Magyarországon a top 10-be kvalifikálták magukat.

Alig egy tizedmásodperccel maradtak le csak a pole pozíciótól, pedig az Aston Martin ritkán szerepel a Q3-ban idén. A hétvégéig Fernando Alonso csak négyszer jutott be a 2025-ös Forma-1-es időmérő utolsó szakaszába, csapattársa, Lance Stroll pedig csak egyszer. Csak májusban, Imolában indulhatott mindkét autójuk a top 10-ből. Spa-ban az Aston Martinok voltak a leglassabbak az időmérőn. Mindkettő kiesett a Q1-ben, és Stroll csak a 16. helyről indult, mert előtte négy versenyző (köztük Alonso) megváltoztatta a beállításokat a parc ferme alatt. Ez pitlane-indítást eredményezett.

Ez is érdekelhet

Jegy nélkül lógott be az F1-es paddockba, mindenki odáig van érte!

Jegy nélkül lógott be az F1-es paddockba, mindenki odáig van érte!

2025.09.18.
Sergio Pérez pár nap múlva F1-es Ferrariba ül!

Sergio Pérez pár nap múlva F1-es Ferrariba ül!

2025.09.18.

Ezért figyelemre méltó, hogy alig egy héttel később mindkét autó magabiztosan bejutott a Q3-ba. Ráadásul az ötödik és a hatodik helyet is megszerezték a rajtrácson. Alig több mint egy tizedmásodperccel maradtak le a tempót diktáló Charles Leclerc Ferrarijától. Természetesen az internetes pletykás okoskák hamar felvetették, hogy Adrian Newey „technikai partner” kényszerűségből, akaratán kívül varázsporral szórta meg a problémás AMR25 autót. Valójában, ahogy Alonso is gyorsan rámutatott, ez az eset inkább arról szólt, hogy a pálya megfelelt az autójuknak, és a körülmények kedveztek az autó erősségeinek:

„Az igazat megvallva, szerintem ez a pálya jellemzőinek köszönhető. Hét nap alatt, Spa óta nem változtattunk jelentősen az autón. Senki sem kapott új alkatrészeket erre a futamra. Úgy tűnik, hogy a pálya elrendezése és jellemzői egyszerűen megfelel az autónknak. Jó lenne megérteni, hogy mitől működik az autó itt ilyen jól. Amennyiben megértjük, akkor a következő pár versenyen is felhasználhatjuk ezt.”

Spa-ban az Aston Martin az edzés alatt új első szárnyat tesztelt Alonso autóján. Az volt a szándékuk, hogy azt a közepes-magas leszorítóerővel rendelkező pályákon alkalmazzák. A cél, ahogy Andy Cowell csapatfőnök és vezérigazgató akkoriban magyarázta, az volt, hogy javítsák a légáramlás minőségét a váz, a diffúzor és a hátsó szárny alsó gerenda eleme felé, ami javítja az általános hatékonyságot.

A szezon kezdete óta az AMR25 egyértelműen gyenge az egyenesekben, és nem különösebben jó a hátsó gumiabroncsok hőmérsékletének kezelésében. Annak ellenére, hogy gyenge az első része, hajlamos az alulkormányzottságra is. A fejlesztések nagy része, beleértve az Imolában bevezetett új padlólemezt, amelyet a Brit Nagydíjra ismét módosítottak, ezt az alapvető hatékonysági problémát célozta meg.

A Hungaroring, ahol az autók viszonylag kevés időt töltenek teljes gázon egyenesben, kevésbé bünteti a nem hatékony autókat, mint a gyors, lendületes Spa – ezért Alonso nem hajlandó ezt a hétvégét komoly változásnak tekinteni. Egy másik aggodalma az Aston hajlamossága a versenyeken való visszaesésre. Spanyolországban Alonso arról beszélt, hogy a csapatnak inkább a vasárnapi verseny tempóra kell összpontosítania, mint az időmérős teljesítményre. Ezek a fenntartásai továbbra is fennállnak:

„Őszintén szólva, szerintem a vasárnapi futamunk nehéz lesz. Szeretném, ha ugyanazon pozíciókban tudnánk végezni, mint ahonnan rajtolunk. Az ötödik és a hatodik hely pontszám szempontjából remek lenne a csapatnak a nyári szünet előtt, és ez lesz az elsődleges cél. Meg kell értenünk azt is, hogy vannak veszélyek mögöttünk, pár gyors autó. Max Verstappen mögülünk rajtol, Lewis Hamilton is, szóval nem lesz egyszerű.”

„Fernando Alonso az én hősöm” – Mari Boya, az Aston Martin akadémistája

Source: motorsport.com
Tags: Adrian NeweyAndy CowellAston Martin F1 TeamCharles LeclercF1Fernando AlonsoFerrariForma-1HungaroringLance StrollLewis HamiltonMagyarországMax VerstappenSpa-FrancorchampsSpanyolország
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Szerinted melyik F1-es motorgyártó erőforrása lesz a legjobb 2026-ban?
84 Szavazat · 84 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

2025.09.08.
Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

2025.09.02.
Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.

TOP 5

  • Alonso szerint elég meredeket állít Newey neki a 2026-os autójáról

    Alonso szerint elég meredeket állít Newey neki a 2026-os autójáról

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen: akik a Ferrariba vágynak, elkövetnek egy hibát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Christian Horner reagált a Red Bull monzai sikerére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Monzában a Tifosi kijelentette, hogy kit szeretnének vörösben látni?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Meglepő helyen folytathatja a kegyvesztett pilóta

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu