Motorsportol.hu
2025. december 19, péntek
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home F1

Alonso elárulja mitől javult fel ennyire az Aston Martin

Vámosi Péter by Vámosi Péter
2025.08.03. 13:44
Alonso elárulja mitől javult fel ennyire az Aston Martin

Fotó: Zak Mauger/LAT Images/Aston Martin F1 Team

Miután a múlt hétvégén Spa-Francorchamps-ban még a leglassabb autók voltak a rajtrácson, az Aston Martinok Magyarországon a top 10-be kvalifikálták magukat.

Alig egy tizedmásodperccel maradtak le csak a pole pozíciótól, pedig az Aston Martin ritkán szerepel a Q3-ban idén. A hétvégéig Fernando Alonso csak négyszer jutott be a 2025-ös Forma-1-es időmérő utolsó szakaszába, csapattársa, Lance Stroll pedig csak egyszer. Csak májusban, Imolában indulhatott mindkét autójuk a top 10-ből. Spa-ban az Aston Martinok voltak a leglassabbak az időmérőn. Mindkettő kiesett a Q1-ben, és Stroll csak a 16. helyről indult, mert előtte négy versenyző (köztük Alonso) megváltoztatta a beállításokat a parc ferme alatt. Ez pitlane-indítást eredményezett.

Ez is érdekelhet

Antonelli elkottyintott pár dolgot a Mercedes 2026-os autójával kapcsolatban

Antonelli elkottyintott pár dolgot a Mercedes 2026-os autójával kapcsolatban

2025.12.19. 05:44
Nem csak egy, hanem 3 új F1-es rajtszámot kell megjegyeznünk 2026-ra!

Nem csak egy, hanem 3 új F1-es rajtszámot kell megjegyeznünk 2026-ra!

2025.12.18. 17:53

Ezért figyelemre méltó, hogy alig egy héttel később mindkét autó magabiztosan bejutott a Q3-ba. Ráadásul az ötödik és a hatodik helyet is megszerezték a rajtrácson. Alig több mint egy tizedmásodperccel maradtak le a tempót diktáló Charles Leclerc Ferrarijától. Természetesen az internetes pletykás okoskák hamar felvetették, hogy Adrian Newey „technikai partner” kényszerűségből, akaratán kívül varázsporral szórta meg a problémás AMR25 autót. Valójában, ahogy Alonso is gyorsan rámutatott, ez az eset inkább arról szólt, hogy a pálya megfelelt az autójuknak, és a körülmények kedveztek az autó erősségeinek:

„Az igazat megvallva, szerintem ez a pálya jellemzőinek köszönhető. Hét nap alatt, Spa óta nem változtattunk jelentősen az autón. Senki sem kapott új alkatrészeket erre a futamra. Úgy tűnik, hogy a pálya elrendezése és jellemzői egyszerűen megfelel az autónknak. Jó lenne megérteni, hogy mitől működik az autó itt ilyen jól. Amennyiben megértjük, akkor a következő pár versenyen is felhasználhatjuk ezt.”

Spa-ban az Aston Martin az edzés alatt új első szárnyat tesztelt Alonso autóján. Az volt a szándékuk, hogy azt a közepes-magas leszorítóerővel rendelkező pályákon alkalmazzák. A cél, ahogy Andy Cowell csapatfőnök és vezérigazgató akkoriban magyarázta, az volt, hogy javítsák a légáramlás minőségét a váz, a diffúzor és a hátsó szárny alsó gerenda eleme felé, ami javítja az általános hatékonyságot.

A szezon kezdete óta az AMR25 egyértelműen gyenge az egyenesekben, és nem különösebben jó a hátsó gumiabroncsok hőmérsékletének kezelésében. Annak ellenére, hogy gyenge az első része, hajlamos az alulkormányzottságra is. A fejlesztések nagy része, beleértve az Imolában bevezetett új padlólemezt, amelyet a Brit Nagydíjra ismét módosítottak, ezt az alapvető hatékonysági problémát célozta meg.

A Hungaroring, ahol az autók viszonylag kevés időt töltenek teljes gázon egyenesben, kevésbé bünteti a nem hatékony autókat, mint a gyors, lendületes Spa – ezért Alonso nem hajlandó ezt a hétvégét komoly változásnak tekinteni. Egy másik aggodalma az Aston hajlamossága a versenyeken való visszaesésre. Spanyolországban Alonso arról beszélt, hogy a csapatnak inkább a vasárnapi verseny tempóra kell összpontosítania, mint az időmérős teljesítményre. Ezek a fenntartásai továbbra is fennállnak:

„Őszintén szólva, szerintem a vasárnapi futamunk nehéz lesz. Szeretném, ha ugyanazon pozíciókban tudnánk végezni, mint ahonnan rajtolunk. Az ötödik és a hatodik hely pontszám szempontjából remek lenne a csapatnak a nyári szünet előtt, és ez lesz az elsődleges cél. Meg kell értenünk azt is, hogy vannak veszélyek mögöttünk, pár gyors autó. Max Verstappen mögülünk rajtol, Lewis Hamilton is, szóval nem lesz egyszerű.”

„Fernando Alonso az én hősöm” – Mari Boya, az Aston Martin akadémistája

Source: motorsport.com
Tags: Adrian NeweyAndy CowellAston Martin F1 TeamCharles LeclercF1Fernando AlonsoFerrariForma-1HungaroringLance StrollLewis HamiltonMagyarországMax VerstappenSpa-FrancorchampsSpanyolország
Vámosi Péter

Vámosi Péter

Szerinted ki az év F1-es újonca 2025-ben?
334 Szavazat · 334 szavazat
Szavazok

Ajánló

5+1 brutálisan jó F1-es ajándékötlet karácsonyra, aminek minden rajongó örül

5+1 brutálisan jó F1-es ajándékötlet karácsonyra, aminek minden rajongó örül

2025.12.01. 19:44
Itt az F1-es bajnoki matek – Levezetjük mi kell Norris, Verstappen és Piastri bajnoki címéhez!

Itt az F1-es bajnoki matek – Levezetjük mi kell Norris, Verstappen és Piastri bajnoki címéhez!

2025.12.01. 09:44
Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

2025.11.17. 17:44

TOP 5

  • Már egy harmadik csapattal tárgyal a McLaren kegyvesztett pilótája

    Már egy harmadik csapattal tárgyal a McLaren kegyvesztett pilótája

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A korábbi McLaren-bajnok szerint egy pilóta kiemelkedik a mezőnyből, és az nem Norris

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Megnevezte Helmut Marko utódját a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Elárulta Tsunoda, hogy miért ment át rajta olyan könnyen Norris

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Ferrari válaszolt Leclerc ultimátumára

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.