A Liberty Media legfrissebb pénzügyi jelentése szerint rekordösszegű, több mint 513 millió dollárnyi (kb. 174 milliárd forint) pénzdíjat osztottak szét a Forma-1 csapatai között 2025 második negyedévében. Ez jelentős ugrás az év első negyedévéhez képest, amikor „csupán” 114 millió dollárt kaptak a csapatok.
A bevételek jelentősen nőttek: míg az első negyedévben mindössze 403 millió dollár folyt be (150 millióval kevesebb, mint az előző év hasonló időszakában), a második negyedévben már 1,226 milliárd dolláros bevételt könyvelhetett el a Liberty Media. Ez a második legerősebb negyedéves eredmény a cég F1-es tulajdonlása óta.
A sikerekhez hozzájárult az Apple által forgalmazott, nagy sikerű F1-film is, amely június végén debütált, és hatalmas közönséget vonzott világszerte. Ez a mozi volt minden idők legnagyobb mozis premierje egy streaming szolgáltató részéről.
Stefano Domenicali, az F1 vezetője kiemelte:
„Ez a szezon fantasztikus versenyzést hozott, sok csapat és versenyző küzd a legmagasabb szinten. A film pedig nemcsak a rajongókat szólította meg, hanem új nézőket is bevonzott – a digitális és közösségi média elérések rekordot döntöttek.”
A Forma-1 három fő bevételi forrása – a futamok promóciója, a közvetítési díjak, valamint a szponzoráció, vendéglátás és licencbevételek – mind növekedtek. A második negyedévbeb kilenc futamot rendeztek, szemben a tavalyi nyolccal, de a nagy bevételi ugrás főként a film megjelenésének és az új szponzori megállapodásoknak köszönhető.
Az első félévben a csapatok összesen 627 millió dollár pénzdíjban részesültek, amelyet a Concorde-egyezmény alapján osztanak szét, figyelembe véve az előző évi konstruktőri sorrendet. A bajnok McLaren becslések szerint közel 88 millió dollárt kapott, míg a 10. helyen végző Sauber is több mint 37 millió dollárt.
A harmadik negyedév várhatóan visszafogottabb lesz a szokásos augusztusi F1-es szünet miatt, és mivel az F1-filmhez kapcsolódó egyszeri bevételek ekkorra már nem jelentkeznek olyan mértékben.