Újabb versenyző húzható ki a Cadillac listájáról.
Mióta az Andretti és Cadillac szeretne beszállni a Forma-1-be egy versenyző neve mindig szóba került. Colton Herta az IndyCarban versenyez évek óta, és az amerikai autóversenyzés egyik kiemelkedő tehetésgének tartják, aki akár a Forma-1-ben is bajnok lehet. Azonban most úgy alakult, hogy a jövőre a dübáltó Cadillacnél biztosan nem versenyezhet.
A huszonöt éves versenyző először 2022-ben került rivaldafénybe az F1 kapcsán. Ugyanis akkor az AlphaTauri (ma már Racing Bulls – a szerk.) szerette volna 2023-ra leszerződtetni. Végül a szuperlicenc-pontjai miatt nem kapta meg, mert nem volt meg a kötelező negyven pont. Végül az FIA sem adott engedményt, hogy a kevesebb pontjai ellenére is fellépjen az F1-be, így maradt a tengerentúlon. Viszont nem volt ideje búslakodni, mert az Andrettiékkel kötött egy új szerződést, ami 2027-ig szól, és a széria legjobban fizetett versenyzőjévé vált.
A 2023-as év azonban nagyon nehéz volt Herta számára, mindössze a tizedik lett az év végén, és futamot sem nyert. Tavaly már sokkal jobb szezont futott, második lett a bajnokságban, így Herta harminckét szuperlicenc-ponttal lépett be a 2025-ös évbe. Mivel a 2022-es pontok a naptári év végén lejártak, így az amerikainak kilenc pontra volt szüksége a negyven pont eléréséhez. Ezért idén legalább a negyedik helyet kellett elérnie.
Viszont ez nem sikerülhet neki. Az IndyCar 2025-ös szezonjának utolsó fordulóját megelőzően a hatodik helyen áll az bajnokságban, és jelenleg hetvennégy ponttal lemarad Christian Lundgaardtól, aki a negyedik. Az amerikai bajnokság szabályai szerint egy versenyző egy hétvégén maximum ötvennégy pontot szerezhet, így Herta nem tudná megelőzni Lundgaardot. Továbbá, ötvenhárom ponttal lemarad az ötödik helyen álló csapattársától, Kyle Kirkwoodtól is. A kilencszeres IndyCar-futamgyőztes jelenleg inkább a hatodik hely megőrzéséért küzd, amelyen jelenleg Marcus Armstronggal holtversenyben áll, míg Will Power és Felix Rosenqvist is közel van hozzá.
Ha a kaliforniai a hatodik helyen végzi a bajnokságot, akkor harminchét szuperlicenc-ponttal rendelkezik 2026-ban, ami csak három ponttal kevesebb, mint amennyi a 2027-es licenc megszerzéséhez szükséges, vagyis a 2026-os bajnokságban a nyolcadik helyet kell elérnie. Ezzel csak 2027-ben lesz meg a legkorábbi esélye arra, hogy az F1-ben versenyezzen, ha talál egy csapatot, amely hajlandó őt felvenni.
Ellenben nem csak az IndyCarban versenyezhetne a jövendőbeli F1-esnek tartott Herta. Az amerikai sorozat paddockjában arról beszélnek, hogy a Cadillacet és az Andrettit birtokló TWG Global elküldené a Formula 2-be. Egy ilyen lépés alapján lehetősége lenne megtanulnia a Forma-1-es pályákat, miközben elegendő szuperlicenc pontot szerezhet ahhoz, hogy már 2027-ben jogosult legyen egy F1-es ülésre.
Erről maga a versenyző is megszólalt. Elmondta, hogy tisztában van az IndyCarban való jövőjével kapcsolatos spekulációkkal, de minden ilyet pletykának tart:
„Én is hallottam ezeket a pletykákat. De jelenleg csak pletykákról van szó.”