Az eseménydús Holland Nagydíjon Carlos Sainz sem maradt ki a bajból.
Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a nyári szünet utáni első Forma-1-es futamon, a Holland Nagydíjon Oscar Piastri diadalmaskodott, amíg többek között Lando Norris kiesett, ahogy mindkét Ferrari. A Williamsnél versenyző Carlos Sainz ugyan nem esett ki, de elesett a komoly pontszerző helyektől, miután Liam Lawsonnal ütközött az egyes kanyarban az első biztonsági autós újraindításnál, amiért később egy tíz másodperces büntetést kapott. Sainz és Lawson defekttel evickélt vissza a boxba, de így már esélye sem volt egyikőjüknek sem a pontszerzésre, előbbi tizenharmadik, utóbbi tizenkettedik lett.
Sainz vs Lawson at the restart #F1 #DutchGP pic.twitter.com/xee2epqxef
— Formula 1 (@F1) August 31, 2025
A spanyol versenyző a futam közben már kitért a versenyirányítás döntésére, egy viccnek nevezte, miszerint nem ért az a manőver büntetést, és mindenképpen szeretne velük beszélni. A leintést követően sem higgadt le, továbbra is azon a véleményen volt, hogy szeretné megérteni a döntést.
„Először is, az eset, szerintem, elég egyértelmű. Nem tudom, hány példát láttunk már Zandvoort egyes kanyarjában, amikor két autó egymás mellett haladt anélkül, hogy összeütköztek volna. Ez egy olyan kanyar, ahol két autó egymás mellett haladhat anélkül, hogy szükségtelenül összeütköznének.” – kezdte a médiának Sainz.
A verseny alatt, amikor bejátszották Sainz rádióját, akkor kitért Lawsonra, hogy mindig ő kerül bajba. Ezt elmagyarázta, miszerint az újonc versenyző még rutintalan bizonyos szituációknál.
„Liam esetében ez mindig nagyon furának tűnik. Úgy néz ki, inkább kockáztatja a kiesést vagy a defektet, mint hogy elfogadja, hogy két autó egymás mellett haladjon. Remélhetőleg ez majd a tapasztalatával megváltozik majd. Tudja, hogy túl sok pontot kockáztat egy olyan felesleges manőverrel, mint amit ő tett.” – mondta versenyzőtársáról a tizenegyedik szezonját töltő Sainz.
A leintést követően sem volt nyugodt a büntetésével Sainz, aki megkérdőjelezte a versenyirányítás munkáját.
„Őszintén szólva, most el kell mennem a versenybírókhoz, hogy magyarázatot kapjak, és megértsem, mi a véleményük az incidensről, mert ez elfogadhatatlan. Úgy gondolom, hogy ez nem az a szintű versenybírói munka, amire a Forma-1-nek szüksége lesz, ha valóban úgy gondolják, hogy ez tíz másodperces büntetést érdemelt a részemről. Úgy gondolom, hogy ez most egy komoly ügy, ami aggaszt engem, mint versenyzőt, és ezt GPDA elnökként mindenképpen fel fogok vetni.”
A négyszeres futamgyőztes hozzátette, hogy nem is igazán próbált keményen versenyezni társa ellen.
„Volt egy kis rés a külső íven, és azt mondtam magamnak, megpróbálom kicsit kiszorítani a kettes és hármas kanyarban. Nem akartam megelőzni a külső íven. Csak megpróbáltam mellette haladni, hogy aztán kicsit kiszorítsam. De hirtelen történt egy ütközés, ami teljesen váratlanul ért. Ki kell választani a csatákat, és valószínűleg Liam most, az első éveiben, ha úgy dönt, hogy egy kicsit nyomást gyakorol, de ezt meg fogom jegyezni. De igen, ez a szezonom eddigi története. Ismét egy olyan verseny, ahol az ötödik helyen végezhettem volna, ahol Alex is. Újabb tíz pont, ami kicsúszott a kezünkből.” – zárta nyilatkozatát.
Lawson válasza sem maradt el, aki visszaszólt az őt kritizáló Sainznak:
„Biztos vagyok benne, hogy nem boldog. Én sem vagyok az. Tönkretette a napomat. Ez valami, amit a szabályok így írnak elő, és mi tudjuk, hogy vannak megfogalmazva. Idén én is áldozatául estem hasonlónak, amikor előzni akartam, és úgy gondoltam, hogy helyet kell adni nekem, de nem adtak, és így büntetést kaptam. Szóval ez egy olyan dolog, amiből tanulunk. Mindannyian tudjuk ezt, ez az újraindításnál is így van. Nagyon csúszós, hideg gumik, és teljesen oké, ha megpróbálod a manővert, de kockázatos. Most ütköztünk, ami nem ideális, de ezért kapott egy büntetést.”
A zandvoorti verseny után a bajnokságban Sainz visszacsúszott egy pozíciót, és jelenleg a tizenhetedik, amíg Lawson maradt a tizenötödik helyen.
Összetört Ferrarik, elfüstölő McLaren, Piastri győzelem és Hadjar dobogó!