A 2008. szeptember 28-i Szingapúri Nagydíj nagy botrányt kavart, mely máig is kísért. A Renault csapat versenyzője, Nelson Piquet Jr. a falnak csapódott a 15. körben beküldött safety car pedig csapattársa, Fernando Alonso győzelmét tette lehetővé. Mint később kiderült, az ütközés szándékos volt, Alonso segítése érdekében.
Az ügy csak hónapokkal később robbant ki igazán. A sajtó hamar „Crashgate”-ként azonosította az esetet: kiderült, hogy Piquet Jr. vezetői utasításra „balesetezett”, hogy Alonso előnyhöz jusson.
A Crashgate központjában a Renault csapatfőnöke, Flavio Briatore és műszaki igazgatója, Pat Symonds álltak. Piquet Jr. később azt állította, hogy tőlük kapott utasítást a szándékos balesethez. Piquet később, 2009 nyarán távozása után fedte fel, hogy széndékos ütközést kért tőle a csapat. Fernando Alonso megnyerte ugyan az említett versenyt – ő maga tagadta, hogy tudott volna a tervről, és az FIA vizsgálata is kimutatta, hogy Alonso vagy szerelői nem álltak kapcsolatban a manipulációval.
Az FIA ítélete végül Briatore és Symonds menesztése lett: 2009 szeptemberében a Renault bejelentette, hogy nem fellebbez az FIA döntése ellen, és Briatore-t valamint Symonds-ot kirúgják a csapattól. Ezzel párhuzamosan Briatorét örökre, Symonds-ot pedig öt évre kitiltották a Forma-1-ből.
Az FIA által kiszabott büntetéseket később francia bíróság részben semmissé nyilvánította. Briatore és Symonds kezdeti tilalmát a bíróság megszüntette, de ők saját megállapodásuk értelmében még hosszú évekre távolmaradtak a sporttól. Briatore végül 2022-ben tért vissza az F1-be nagykövetként, majd 2024-ben az Alpine tanácsadójaként dolgozott, és 2025-ben már csapatfőnökként van jelen.
A Crashgate botrány a közelmúltban újra reflektorfénybe került: Felipe Massa, a 2008-as szezon második helyezettje, 2023-ban polgári pert indított az FIA, a Formula One Management és Bernie Ecclestone ellen. Massa szerint a szingapúri futam manipulálása megfosztotta őt a világbajnoki címtől, és körülbelül 82 millió dollárt követel kártérítésként.
A perben fontos szerepet játszik egy 2023-as interjú is, amelyben Ecclestone elismerte: ő és a korábbi FIA-elnök, Max Mosley már 2008-ban tudomást szereztek a Renault tettéről, de a botrány elkerülése érdekében nem tettek semmit. Ecclestone azt is elárulta, hogy akkor nem volt elegendő bizonyíték a verseny semmissé tételére, és utólag semmilyen hatályos eljárási lehetőség nem tette lehetővé a futam eredményének visszavonását. Ecclestone ezt az interjút később tagadta,
Massa 2025 októberében kívánja bíróság elé állítani a történteket Londonban: az első tárgyalási napot 2025. október 28-ra tűzték ki. Ügyvédjei szerint az eset nem csupán anyagi kompenzációt jelentene, hanem kiállna a sport tisztasága mellett. Massa maga is kijelentette, hogy elszántan harcol az „igazságos és fair” eredményért.