Az Egyesült Királyság Reklámügyi Hatósága (ASA) betiltotta két szerencsejáték-cég, a Kwiff és a Betway hirdetéseit, mert azok gyermekekre gyakorolt lehetséges befolyásuk miatt megsértették a reklámszabályokat.
A Betway májusban közzétett YouTube-hirdetése Chelsea-szurkolókat ábrázolt a klub címerével, míg a Kwiff júliusban az X-en (korábban Twitter) Lewis Hamilton képével reklámozta a Brit Nagydíjat.
Mindkét esetben az ASA arra figyelmeztette a cégeket, hogy nem használhatnak promócira olyan személyeket/capatokat, melyek erősen vonzóak lehetnek a 18 év alattiak számára.
Lewis Hamilton hatása
Az ASA szerint Hamilton „a sportó egyik legkiemelkedőbb alakja, jelentős közéleti jelenléttel és közösségi médiás követőtáborral”.
A hatóság rámutatott, hogy 150 ezer brit, 18 év alatti Instagram-követője is van, emellett szerepelt az F1 24 videojátékban, amelyet már hároméves kortól ajánlanak, valamint mesét is felolvasott a BBC CBeebies műsorában.
Az ASA ezért úgy ítélte meg, hogy a Kwiffnek „tudatában kellett volna lennie annak, hogy Sir Lewis Hamilton erősen vonzó lehet a 18 év alattiak számára”.
A Kwiff azzal védekezett, hogy a poszt „szerkesztőségi kommentár” volt, és nem közvetlen szerencsejáték-promóció, de a cég azóta eltávolított minden, híres sportolókat ábrázoló tartalmat közösségi oldalairól.
Hamilton tisztában van a népszerűségével, és gyakran beszélt arról, hogy minden kérdésben továbbra is a jogérvényesítés mellett fog kiállni.
Az F1-ben azonban régóta hagyomány, hogy a szerencsejáték-szponzorok fel-feltűnnek. Ez a helyzet ma is fennáll az F1-ben, ahol a Sauber csapat 2024-es és 2025-ös szezonjának névadó szponzora a Stake, egy jól ismert fogadási platform.