A négyszeres Forma-1-es világbajnok Alain Prost szerint a sportágban valószínűleg nagyon sokáig nem fogjuk látni a Renault-t motorgyártóként.
Figyelmeztetett, hogy a királykategória következő generációs szabályai miatt a jövőbeni visszatérés igazán nehéz lesz. A Renault jelenléte a száguldó cirkuszban egészen 1977-ig nyúlik vissza, amikor is úttörő szerepet játszott a turbómotorok bevezetésében. Ezt követően a francia vállalat szinte állandó erőforrásgyártóként versenyzett, többek között a Williams, a Lotus, a Red Bull és a McLaren csapatokat látta el motorokkal, és végül az Alpine-nal, a saját gyári csapatával zárta le pályafutását. A teljesítmény romlása és a költségek emelkedése azonban arra késztette őket, hogy 2026-tól a Mercedes motorjaira váltson, ezzel véget vetve a Viry-Châtillonban irányított Renault gyári motorprogramjának.
Prost, aki az 1980-as évek elején a Renault színeiben versenyzett, és 1993-ban a Williams-Renault autójával nyerte utolsó világbajnoki címét, szoros kapcsolatot ápol a márkával. A Motor Sport gálaműsorán, amelyen a francia pilóta 1985-ös első bajnoki címét ünnepelték, így beszélt róluk:
„A Renault-val már akkor kapcsolatban álltam, amikor még versenyzői iskolásuk voltam, amiből lett a Formula Renault. Ez nagyjából 50 évvel ezelőtt volt, szóval mindig követem őket. Mindig nekik dolgozom – még ma is csinálok velük ezt-azt.”
A döntés hatással van a Renault Viry-Chatillon motorgyárára is, amely így már az Alpine Hypercar programjára fog összpontosítani a World Endurance Championship versenysorozatban. Ugyan az 51-szeres futamgyőztes Prost megérti a lépés mögötti pénzügyi logikát, elismerte, hogy az érzelmi teher jelentős:
„Kár érte. Megértem a döntés a pénzügyi részét. Különösen, ha egy franciaországi bázisú csapatot vezetünk. A költségek magasabbak, mint például Nagy-Britanniában. Természetesen valóban szomorú vagyok, mert ez egy hosszú történet, és úgy tűnik, hogy így eltűnnek, senki sem beszél erről. De hogy ma itt vagyok, az nekik köszönhető. Azért, amit a motorsportban, az F1-ben elért eredményeikkel a történelembe írtak – mi is részesei vagyunk ennek.”
A korábbi korszakokkal ellentétben, amikor a Renault kivonult, majd később visszatért, Prost szerint a jövőbeli F1-es helyzetben ez a forgatókönyv igen valószínűtlen:
„Nagyon nehéz lesz nekik innen visszatérni. Talán jó idő múlva, de túl nehéz. Talán másképp.”
Prost számára a Renault kivonulása a Forma-1 történelmének egy meghatározó fejezetét zárja le – egy olyant, amely valószínűleg nem fog hamarosan újra nyílni.
A Renault motorgyártó munkatársai elítélik az F1-es kivonásáról szóló döntést






