Miután szombaton Andrea Kimi Antonelli nyerte az F2-es sprintversenyt, vasárnap Isack Hadjar a pole pozíciót a főversenyen győzelemre váltotta a Campos Racing számára. A rajtnál elvesztett helyeket visszaszerezte, és átvette a vezetést a bajnokságban.
Hadjar kerekei elpörögtek a rajtnál, ez lehetővé tette, hogy az ART Grand Prix versenyzője, Victor Martins átvegye a vezetést, míg Oliver Bearman tökéletes rajtot vett és a második helyre lépett előre az ötödik helyről. Az MP Motorsport mindkét pilótája visszaesett azonban, a harmadik és negyedik helyről a nyolcadik és kilencedik helyre.
Azonban már az 1. körben szerepet kapott a Safety Car a 3. kanyarban megállt Kimi Antonelli miatt, aki a Kush Mainival való ütközést követően megpördült.
A verseny a 3. körben folytatódott, de a Safety Car szinte azonnal újra pályára lépett, miután Joshua Duerksen megpördült. Az akkor még a bajnokságot vezető Paul Aronnal harcolva a pozícióért, az AIX Racing versenyzője a fűre került, ami miatt a kavicságyba pördült. Az észt versenyző defektet kapott és a kör végén a boxba kényszerült, míg Duerksen a kavicságyban ragadt és kiesett a versenyből. Aron később 10 másodperces időbüntetést kapott az ütközésért.
Hadjar közel volt Bearmanhez, és a 8. körben a DRS segítségével megszerezte a második helyet. A kör végén mindketten kiálltak a boxba és kemény keverékű gumikra váltottak, és ugyanabban a sorrendben távoztak.
Hauger volt az utolsó versenyző a top 10-ből, aki kiállt kereket cseréln, átadva a vezetést csapattársának, Colapintónak.
A boxkiállások után Hadjar felzárkózott honfitársára, Martinsra, és az ART versenyzőjét komoly veszélybe sodorta a mögötte haladó Campos. A DRS segítségével a 12. körben Hadjar előzni próbált, de át kellett adnia a helyet, miután elhagyta a pályát.
A 18. kör végén Hadjar Martins mellé került, de nem sikerült előzie. Az Alpine Academy versenyzője azonban kiszélesített egy kanyart, ami lehetőséget adott Hadjarnak az előzésre.
Az ART versenyzője közben helyeket vesztett Crawforddal és Maloneyval szemben, míg az amerikai profitált a csatájukból, és a Wellington egyenesbe érve átvette a pozíciót Hadjartól. Éppen akkor, amikor büntetést kapott egy korábbi boxutcai, nem biztonságos kiengedésért.
Colapinto a 22. körben kiállt az élről a bokszba, kereket cserélni, és a hetedik pozícióban tért vissza.
Öt körrel a vég előtt Crawford előnye 2,5 másodperc volt Hadjarral szemben, ami a fele annak a különbségnek, amire a büntetés mellett is szüksége volt ahhoz, hogy megtartsa az első helyet. Minden igyekezete ellenére az amerikai nem tudott akkore előny kiautózni, hogy a büntetéssel is első maradhasson.
Hadjarral így megszerezte 2024-es harmadik győzelmét, és ezzel átvette a vezetést a versenyzői bajnokságban. Maloney feljött a második helyre, miközben Crawford az időbüntetés után a harmadik helyen zárt.
The top 10 after an action-packed Feature Race #F2 #BritishGP pic.twitter.com/uLnKA9zTiK
— Formula 2 (@Formula2) July 7, 2024