Leonardo Fornaroli ismét remekelt a Formula 2-ben, és Silverstone után Spában is megnyerte a sprintersenyt szombaton. Az Invicta Racing olasz pilótája a harmadik rajtkockából indulva már az első kanyar előtt élre állt, és onnantól kezdve hibátlan versenyzéssel megszerezte pályafutása második sprintgyőzelmét.
A rajt után rögtön jött az első Safety Car, miután három bajnoki esélyes – Richard Verschoor, Luke Browning és Jak Crawford – ütközött az első kanyar kijáratánál.
Az újraindítás után Fornaroli sikeresen megtartotta az első helyet, miközben mögötte folyamatosan változott a sorrend. Victor Martins hatodik helyről indulva előbb Goethe-t, majd Amaury Cordeelt is megelőzte, utóbbit egy bátor manőverrel a Les Combes-ban, ami miatt a belga kiesett.
A baleset újabb Safety Cart eredményezett, és többen lágy abroncsokra váltottak, de Fornaroli, Martins és Minì maradtak a közepeseken. Az újraindítás után Minì gyorsan megelőzte Goethe-t és feljött a harmadik helyre.
A futam vége felé Sami Meguetounif leállt a Kemmel-egyenesben, így az utolsó körökben már nem változott az élmezőny sorrendje.
Fornaroli ezzel sorozatban második sprintgyőzelmét szerezte, míg Victor Martins második, Gabriele Minì pedig harmadik lett.
Végeredmény (Top 8):
- Leonardo Fornaroli
- Victor Martins
- Gabriele Minì
- Oliver Goethe
- Josep María Martí
- Roman Stanek
- Alexander Dunne
- Ritomo Miyata
Alexander Dunne remek formában versenyezve megszerezte harmadik idei győzelmét a Formula 2 belga főfutamán. A Rodin Motorsport pilótája pole-ból rajtolva végig uralta az esős futamot, bár komoly nyomás alatt volt Ritomo Miyata és Roman Stanek részéről. A győzelmet végül a piros zászló hozta meg számára.
A verseny négy felvezető kör után repülőrajttal indult a heves esőzés miatt. Már az első kanyarban változott a sorrend, amikor Stanek megelőzte Miyatát, aki azonban hamar visszavágott a Kemmel-egyenes végén. Kettejük csatája lehetőséget adott Dunne-nak arra, hogy elhúzzon, és már a második kör elején közel két másodperces előnyt autózott ki.
Ahogy az eső erősödött, több pilóta is hibázott: Fornaroli kisodródott, Minì és Martí pedig feljebb zárkóztak. Dunne előnye folyamatosan csökkent, és a verseny felénél Miyata, majd Stanek is egy másodpercen belülre zárkózott fel.
A kulcspillanatok a kerékcserék során jöttek: a 11. és 13. kör között a mezőny nagy része friss esőgumikra váltott. Dunne kicsivel Stanek előtt tért vissza a pályára, és a Les Combes-nál vívott kemény, de sportszerű csatában megtartotta vezető pozícióját.
A hajrában Lindblad látványos előzéssel feljött a második helyre, miután Stanek visszaesett, és Miyata is megpördült a Pouhonnál. A mezőny hátsó felében Browning is felzárkózott, miközben Montoya kiesése miatt a 18. körben jött a Safety Car. Néhány körrel később Goethe technikai hibája miatt piros zászlóval megszakították a futamot, amit már nem indítottak újra.
Így Dunne megőrizte vezetését, és újabb győzelmet ünnepelhetett az esős Spa-ban.
Végeredmény (Top 10):
- Alexander Dunne
- Arvid Lindblad
- Roman Stanek
- Ritomo Miyata
- Luke Browning
- Josep María Martí
- Leonardo Fornaroli
- Dino Beganovic
- Gabriele Minì
- Victor Martins
FRISSÍTÉS:
A főversen yután Dunne 10 másodperces büntetést kapott a rajtprocedúra szabályainak megsértéséért. Így a győzelmet Lindblad örökölte meg. De nem örülhetett sokáig, mivel őt pedig diszkvalifikálták, mert gumiabroncsainak nyomása alacsonyabb volt, mint amit a Pirelli technikai tájékoztatója előír. Így végül a hivatalos győztes Roman Stanek lett!