Minden más

Schumacher elárulta, hogy a Le Mans-i debütálását segítette az F1 is

Mick Schumacher elárulta, hogy a hétvégi Le Mans-i 24 órás versenyre több elemet is magával hozott a Forma-1-ből, hogy segítse bemutatkozását a rangos versenyen.

A Mercedes F1-es tartalékpilótája az Alpine színeiben indul a Circuit de la Sarthe versenypályán megrendezésre kerülő 92. futamon. A színeikben az idei szezonban már versenyzett a hosszútávú világbajnokságon (WEC). A legendás hosszútávú versenyen való indulás jelentősen eltér az F1-től. A német pilóta felismerte, hogy mennyi mindenre kell figyelnie a 24 óra alatt. A Haas korábbi pilótája a hétvégi akció előtt arról beszélt, hogy melyek azok a főbb pontok, amelyek miatt a Le Mans-i 24 órás verseny oly egyedülálló, és miben különbözik a királykategóriától. Schumacher a kiválasztott médiumoknak, köztük a RacingNews365-nek, ezt mondta:

„Azt hiszem, nyilvánvalóan az egyik nehéz dolog itt az, hogy mindig történik valami. Állandóan van forgalom, mindig gondolkodnod kell a stratégián, és arra is figyelned kell, hogy megpróbálj a stinted végére érni. Emellett sokat vezetsz, ami remek, általában sok pályán eltöltött időd van magán a versenyben. Nyilvánvalóan az edzéseken egyfajta osztozkodás van, így az egy kicsit rövidebb, mint egyébként. De azt hiszem, ettől függetlenül a felkészülés a versenyhétvégére bizonyos szempontból nagyon hasonló, az eszközök, amik az autóban vannak, hasonlóak.”

Schumachernek és az Alpine-nak létfontosságú a minél gyorsabb felpörgés a sikeres hétvége érdekében, a 25 éves versenyző partnere Matthieu Vaxiviere és Nicolas Lapierre. A WEC-szezon csúcspontja a világ egyik, ha nem a legnehezebb futama ez. Bár Schumacher már rendelkezik némi tapasztalattal az év korábbi szakaszából a WEC-ben, az olyan dolgokkal való törődés, mint a forgalom, ilyen hosszú időn át óriási kihívást jelent.

Mint említettük, a hétvégén a száguldó cirkuszból hozott magával dolgokat, hogy a lehető legkényelmesebb legyen számára:

„Sok olyan része van a Forma-1-nek, amit át tudtam hozni, ami segített nekem. Persze maga a verseny bizonyos szempontból megterhelőbb, mert ott vannak a GT-k és a többosztályos rendszer, ami itt nyilvánvalóan elég kemény lesz, és ezt már a prológon és a szabadedzéseken is megtapasztaltuk. Rengeteg autó van kint, és ha véletlenül rosszkor vagy rossz helyen, az igen sokba kerülhet. Tehát ez csak növeli a kihívást.”

Vámosi Péter

Recent Posts

Ex-F1-esek villanyozták fel a hangulatot az első szegedi E Street Parade-en!

Sébastien Buemi nem először jár Szegeden, Nick Heidfeld viszont igen, és mindkét ex-F1 pilóta az…

10 óra ago

Hamilton a rajongóit buzdítja Gáza kapcsán: „Nem állhatunk tétlenül”

Lewis Hamilton segítséget kért Gázának, ismét felhívva a figyelmet a palesztin helyzetre, és kijelentve, hogy…

12 óra ago

Kentucky lelke a Forma–1-ben: Érkezik a Jim Beam a Forma-1-be

Az amerikai bourbon és az amerikai autógyártás két ikonikus neve, a Jim Beam és a…

14 óra ago

„Aki azt mondta, hogy ne találkozz a hőseiddel, az biztosan soha nem találkozott Valéval” – Norris így töltötte az idejét Rossival

Lando Norris szívmelengetően nyilatkozott a Valentino Rossival való találkozásról. A San Marinó-i Nagydíjon tiszteletét tette…

16 óra ago

Hamilton ismét pletykák középpontjában: egy modellel kapták lencsevégre

A hétszeres Forma-1-es világbajnok, Lewis Hamilton a napokban Los Angelesben járt, ahol összefutott az amerikai…

18 óra ago

Forradalmi ötlete van Oconnak a sprintfutamok helyére

Továbbra is igencsak megosztó téma a Forma-1 világában a sprintversenyek kérdésköre. A terv ezzel az…

20 óra ago