Minden más

Megtört a Ferrari-hegemónia, történelmi győzelmek születtek São Paulóban, köztük a Forma-1-be érkező márkától

A Le Mans-i 24 órás után egy hónappal Brazíliában folytatódott a WEC szezonja, ahol folyamatos verseny volt.

Brazíliába utazott a mezőny Le Mans után, amellyel elkezdődött a bajnokság második fele. Idén eddig csak Ferrarik nyertek, így a bajnokságban is ők álltak legelől. Az LMGT3-ban szorosabb volt a bajnoki tabella, ott a #92-es Manthey Porsche állt az élen, öt ponttal a #21-es AF Corse Ferrari előtt.

Az időmérőn nem okozott akkora meglepetést az, hogy a Hypercarban ismét Cadillac elsősor lett, ahogyan Le Mans-ban is. Végül a #12-es egységet feltartás miatt egy hellyel hátrébb sorolták a kvalifikációt követően, így az #5-ös Porsche lépett fel a másik #38-as Cadillac mellé. A legjobb Ferrari az a #83-as autó volt, mindössze a nyolcadik helyen.

Az LMGT3-ban szenzáció született, hiszen az egyik hazai hőssel az élen, Eduardo Barrichellóval, a #10-es Racing Spirit of Léman lett az első. Mögötte a két Akkodis ASP Lexus indulhatott, #87-es és #78-as sorrendben. A bajnokságban főesélyként tartott #92-es Porsche mindössze a tizenharmadik, a #21-es Ferrari tizenötödik helyről várhatta a zöld zászlót.

A futam

Hypercar

A 6 órás Brazil Nagydíj Le Mans-hoz hasonlóan alakult, ahol alig volt megszakítás. A technikás interlagosi pályán a kialakult erősorrend alapján haladtak végig a csapatok. Végül semmi sem veszélyeztette a #12-es Cadillacet (Will Stevens, Norman Nato, Alex Lynn), akik ötvenhét másodperccel előzték a csapattárs, #38-ast (Jenson Button, Sébastien Bourdais, Earl Bamber). A #12-es egységen még egy boxutcai áthajtásos büntetést sem babrált ki, magabiztosan verték a mezőnyt. Ezzel a Cadillac első WEC sikerét ünnepelhette, ráadásul kettős győzelemmel. Nem mellesleg amerikai márka még sosem nyert abszolút összetettet a WEC-ben.

Harmadik helyen az #5-ös Porsche futott be, Julian Andlauerrel és Michael Christensennel. Az #5-ös Porsche meg tudta szorongatni a #38-as Cadillacet, de megelőzni nem. Negyedik helyen már körhátrányban a másik gyári Porsche, a #6-os (Kévin Estre, Laurens Vanthoor) ért célba.

Ötödik egy újabb német gyártó lett, méghozzá a #20-as BMW. A Sheldon van der Linde, René Rast és Marco Wittman alkotta trió ott ért célba, ahonnan elrajtolt. A #20-as autó egy teljes pályás sárga zászló alatti gyorshajtásért kapott büntetésből tért vissza, és ment el a futam záró szakaszában a két Peugeot mellett. A Loic Duval és Malthe Jakobsen által vezetett #94-es Peugeot lett a hatodik, ami az idei legjobb eredménye a franciáknak. A hatodik helyezett Peugeot után a Paul di Resta és Mikkel Jensen által terelgetett #93-as testvérautó ért be.

Csak a nyolcadik lett a legjobb Ferrari, a Kubica-féle #83-as. A két gyári Ferrari pont nélkül maradt, aminek hála a riválisok tudtak egy kicsit közeledni a bajnoki éllovas #51-esre.

Kilencedik lett a Mick Schumacher fémjelezte #36-os Alpine, és tizedik a #99-es Proton Porsche.

A Toyoták talán történelmük legrosszabb eredményeit könyvelték el, hiszen csak tizennegyedik és tizenötödik helyen értek célba. Ez azt jelentette, hogy a Toyota a 2021-ben kezdődött Hypercar korszakban először nem tudott pontot szerezni legalább az egyik autójával.

A két Aston Martin fogta közre a két Toyotát, a #009-es lett a tizenharmadik, a #007-es pedig a tizenhatodik.

LMGT3

A GT3-as kategóriában szintén történelem íródott, mert a #78-as Lexus szerezte meg a győzelmet, ami a japán márka első győzelmét jelentette. José María López, Clemens Schmid és Razvan Umbrarescu hármasa a futam nagy részében vezetett, és harminchét másodperces előnnyel értek célba a #81-es TF Sport Corvette előtt, amelyet egy boxutcai gyorshajtásért kapott büntetés sem tett tönkre.

Harmadik lett a pole pozícióból induló #10-es Aston Martin, amit Barrichello vitt a célba. Nem volt egyszerű menete az első dobogóját szerző Racing Spirit of Léman csapatnak, mert a lábtöréséből még mindig lábadozó Michelle Gattinggal a volán mögött megküzdött #85-ös Iron Damesszel.

Hatodik lett a GT éllovas #92-es Manthey Porsche, amellyel növelni tudta az előnyét a bajnokságban.

Tizedik helyen ért célba a #46-os Team WRT BMW, aminek Valentino Rossi is a tagja. A #21-es Ferrari sem tudott pontot szerezni, tizenharmadikként végzett a csapat.

A végeredmény:

Silló Barnabás

Recent Posts

Bagnaia nehezményezi, hogy minden alkalommal Márquezék mögött végez

Pecco Bagnaia harmadik helye a sachsenringi dobogón első ránézésre jó eredménynek tűnhet. Ha eltekintünk attól,…

5 perc ago

Az F1 filmben igazi szponzorok is megjelentek, de vajon miért?

A nemrég mozikba került F1 filmben rengeteg márka megjelent, amelyek közül néhány ismerős lehetett a…

2 óra ago

Massa Goodwoodban is azt állította, hogy ő a jogos 2008-as F1-es világbajnok

A Goodwood Festival of Speed rendezvényen újra találkozván a 2008-as Ferrarijával, Felipe Massa viccesen megjegyezte,…

4 óra ago

Nem zárható ki Marc Márquez visszatérése a Hondához, súgta meg a gyártó csapatfőnöke

A Sachsenringen rendezett MotoGP-hétvégén Alberto Puig, a Honda csapatfőnöke úgy nyilatkozott, hogy nem zárható ki…

6 óra ago

Michael Schumacher lánya is világbajnok lett!

Gina-Maria Schumacher, a hétszeres Forma-1-es világbajnok Michael Schumacher lánya, beírta nevét a globális sporttörténelembe. A…

8 óra ago

„Nem érdekel, hogy úgy emlékezzenek rám, mint az egyik legjobb versenyzőre” – Norris inkább élvezné a karrierjét

Lando Norris arra koncentrál, hogy élvezze a karrierjét, mintsem, hogy komoly örökséget hagyjon maga után.…

10 óra ago