Moto

Stoner szerint emiatt bukott el a Ducati a távozása után

Miután 2007-ben Casey Stonerrel megnyerte első MotoGP-címét, a Ducati 2022-ig várt a következő sikerre.

Casey Stoner négy szezont töltött az olasz csapatnál, de futamgyőzelmeinek száma a világbajnoki évében elért 10-ről 6, 4 majd 3 futamgyőzelemre csökkent, mielőtt 2011-ben a Repsol Hondához igazolt. Valentino Rossi vette át Stoner helyét a Ducatinál, de a hétszeres MotoGP-bajnok két Desmosedicin töltött szezonja alatt győzelem nélkül maradt. Azok között, akik megfizették az árát a „Doktor” sikertelenségi sorozatának, volt a Ducati Corse általános igazgatója, Filippo Preziosi is. Ő a Desmosedici technikai „motorja” volt a 2003-as debütálástól kezdve, és aki 2012 végén távozott.

A Ducati a következő szezonban dobogó nélküli mélypontra süllyedt, mielőtt az Apriliától érkező Gigi Dall’Ignát szerződtette volna a MotoGP-projekt átvételére. A Dall’Igna-éra első győzelmei 2016-ban születtek, a Ducati pedig 2017 óta bajnoki címre pályázott, de még így is 2022-ig kellett várni, hogy ez sikerüljön.

„Én személy szerint még mindig úgy gondolom, hogy a Ducati sikeresebb lett volna a korábbi szezonokban” ─ mondta Stoner a Gazzetta dello Sportnak, majd kifejtette, hogy a költségvetési korlátok elfedték Preziosi zsenialitását.

„Amikor megszabadultak Filippótól [Preziosi], az volt a legnagyobb hibájuk. És nem igazán értek egyet azzal a módszerrel, ahogyan ez lezajlott. Az a fickó nagyon okos volt. Azokban az években, amikor vele voltam, bármilyen motorral kezdtük az évet, úgy is fejeztük be. Soha nem kaptunk új alkatrészeket a szezon során. Az egész szezonban mindenki más frissített és fejlesztett, nekünk pedig pontosan ugyanaz a csomagunk volt. Szóval, ha problémánk volt, meg kellett találnunk a módját, hogy megjavítsuk. Azzal kellett dolgoznunk, amink volt, és ez mindig kihívást jelentett számomra és a csapatom számára.”

„Aztán a szezon közepén megtartottuk az első tesztet a következő évi motorral. Ez mindig előrelépés volt, és mindig azzal a motorral akartam versenyezni a szezon hátralévő részében, tudva, hogy néha fél másodperccel, de akár majdnem egy másodperccel is gyorsabbak lehetünk [körönként]. Nem volt elég a költségvetésünk arra, hogy egy másik vázat készítsünk, amivel a szezon hátralévő részében versenyezhettem volna. Szóval erre sosem voltunk képesek. Persze Gigi jó munkát végzett, nem vitatom, de sok időbe és pénzbe került, mire eljutottak idáig.”

A Preziosi felügyelete alatt bevezetett technikai újítások között volt a szénszálas váz, amelytől a Ducati elállt, amikor megpróbálta Rossit versenyképessé tenni 2012-ben.
A szénszálas váztechnológia aztán 2023-ban tért vissza a MotoGP-be a KTM-mel.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Száraz vagy esős F1 verseny lesz Hollandiában? Íme az időjárás-előrejelzés!

Minden készen áll a Holland Nagydíj rajtjára, miközben a verseny megnyerésért a harc egyre intenzívebbé…

30 perc ago

Hát Alonso, ez a hajó elment, Taylor Swift az Alpine egyik tulajához megy férjhez

Az Alpine F1-es csapatának egyik társtulajdonosa, Travis Kelce, amerikaifutball-játékos   és a világhírű amerikai énekesnő és dalszerző,…

2 óra ago

Öröm Zandvoortban: az FIA meglepő intézkedése a futam élénkítése érdekében

Zandvoortban az FIA 60-ról 80 km/órára emeli a boxutca sebességkorlátozását, így pár másodperccel csökken a…

4 óra ago

De te meghaltál! – mondta Häkkinennek egy másik világbajnok

A Forma-1 YouTube-csatornáján közzétett kerekasztal beszélgetésből tett közzé egy részletet Instagramon, melyen legendás világbajnokok, Sir…

6 óra ago

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

16 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

16 óra ago