Fotó: Ducati Corse
Miután 2007-ben Casey Stonerrel megnyerte első MotoGP-címét, a Ducati 2022-ig várt a következő sikerre.
Casey Stoner négy szezont töltött az olasz csapatnál, de futamgyőzelmeinek száma a világbajnoki évében elért 10-ről 6, 4 majd 3 futamgyőzelemre csökkent, mielőtt 2011-ben a Repsol Hondához igazolt. Valentino Rossi vette át Stoner helyét a Ducatinál, de a hétszeres MotoGP-bajnok két Desmosedicin töltött szezonja alatt győzelem nélkül maradt. Azok között, akik megfizették az árát a „Doktor” sikertelenségi sorozatának, volt a Ducati Corse általános igazgatója, Filippo Preziosi is. Ő a Desmosedici technikai „motorja” volt a 2003-as debütálástól kezdve, és aki 2012 végén távozott.
A Ducati a következő szezonban dobogó nélküli mélypontra süllyedt, mielőtt az Apriliától érkező Gigi Dall’Ignát szerződtette volna a MotoGP-projekt átvételére. A Dall’Igna-éra első győzelmei 2016-ban születtek, a Ducati pedig 2017 óta bajnoki címre pályázott, de még így is 2022-ig kellett várni, hogy ez sikerüljön.
„Én személy szerint még mindig úgy gondolom, hogy a Ducati sikeresebb lett volna a korábbi szezonokban” ─ mondta Stoner a Gazzetta dello Sportnak, majd kifejtette, hogy a költségvetési korlátok elfedték Preziosi zsenialitását.
„Amikor megszabadultak Filippótól [Preziosi], az volt a legnagyobb hibájuk. És nem igazán értek egyet azzal a módszerrel, ahogyan ez lezajlott. Az a fickó nagyon okos volt. Azokban az években, amikor vele voltam, bármilyen motorral kezdtük az évet, úgy is fejeztük be. Soha nem kaptunk új alkatrészeket a szezon során. Az egész szezonban mindenki más frissített és fejlesztett, nekünk pedig pontosan ugyanaz a csomagunk volt. Szóval, ha problémánk volt, meg kellett találnunk a módját, hogy megjavítsuk. Azzal kellett dolgoznunk, amink volt, és ez mindig kihívást jelentett számomra és a csapatom számára.”
„Aztán a szezon közepén megtartottuk az első tesztet a következő évi motorral. Ez mindig előrelépés volt, és mindig azzal a motorral akartam versenyezni a szezon hátralévő részében, tudva, hogy néha fél másodperccel, de akár majdnem egy másodperccel is gyorsabbak lehetünk [körönként]. Nem volt elég a költségvetésünk arra, hogy egy másik vázat készítsünk, amivel a szezon hátralévő részében versenyezhettem volna. Szóval erre sosem voltunk képesek. Persze Gigi jó munkát végzett, nem vitatom, de sok időbe és pénzbe került, mire eljutottak idáig.”
A Preziosi felügyelete alatt bevezetett technikai újítások között volt a szénszálas váz, amelytől a Ducati elállt, amikor megpróbálta Rossit versenyképessé tenni 2012-ben.
A szénszálas váztechnológia aztán 2023-ban tért vissza a MotoGP-be a KTM-mel.
Nyolcadik évfordulójához érkezett Nicky Hayden halála. A 2006-os MotoGP-világbajnok, akit a motorsport világában csak „Kentucky…
A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette:…
Teljes gőzzel folytatódik a 2025-ös Goodyear FIA Kamion Európa-bajnokság, amely Misanóból egyenesen a DEKRA Lausitzringre…
A silverstone-i Brit Nagydíj előtt az Aprilia Racing hivatalos közleményt adott ki, hogy véget vessen…
Igazi kuriózum vár a motorsport szerelmeseire idén nyáron Laguna Secában: július 11. és 13. között…
Netflix F1-es dokumentumfilm-sorozata, a Drive to Survive (Hajsza a túlélésért), komoly elismerésben részerült. Megnyerte a…