Moto

Quartararo: A Yamaha agresszívabb, mint bármikor, de jobb, mint a tavalyi

A Yamaha MotoGP sztárja, Fabio Quartararo jól kezdett az első napon Sepangban, de kalandos történeteket mesélt a gyári csapat egykori és mai munkamódszerei közötti összehasonlításról is.

Fabio Quartararo a harmadik helyet szerezte meg a keddi első szepangi tesztnapot követően. Álex Rins is tisztességes pozícióban találta magát. Quartararo, aki szintén jó végsebességi értékeket ért el, legjobb körén csak alig három tizedet veszített Jorge Martínnal (Ducati) szemben.

„Boldog vagyok! A motor jobb, mint 2023-ban – szerencsére! De még nem használjuk ki a motor teljes potenciálját. Szerintem a karaktere még túlságosan agresszív, nem tudjuk még lehívni az összes erőt. Azon dolgoztunk, hogy a lehető legjobban kihasználjuk a motorunk lehetőségeit.”

„Nagy különbség van aközött, hogy az első 10-ben vagyunk-e, vagy minden versenyen az első ötbe kerülünk. Most már sokkal több lehetőségünk van, de még mindig nincs nyerő motorunk. Maxnak (Massimo Bartolini) és Marcónak (Nicotra) köszönhetően a csapatban folyó munka most olyan, mintha fekete-fehér lenne a múlthoz képest. Ez nagyszerű a Yamaha számára. Az elektronika terén évekig távol voltunk, és ez is olyasmi, amin még javítanunk kell.”

„Jellemző volt a Yamahára, hogy a motornak nulla tapadása volt, amikor rossz körülmények voltak – erre Álex Rins is rájött. Amikor a pályán kevés volt a tapadás, akkor nagyon le voltunk maradva.”

„Imádom, ahogyan a srácokkal dolgozunk. A shakedown-on kipróbáltunk néhány dolgot, de technikai problémáink voltak. Max is azt mondta, hogy nem adjuk fel, megoldást akarunk, és ez bejött. Korábban a japán mérnökök azt mondták, hogy ez túl kockázatos, inkább ne csináljuk.”

„A nagy lépéseket még nem tettünk ugyan, de gyűjtöttük az információkat. Rengeteg beállítási lehetőséget kell ellenőriznünk, aztán meg kell találnunk a megfelelőt egy körre. Most olyan dolgokat próbáltunk ki, amiket korábban sosem. Az egyik célunk az, hogy a motort kezelhetőbbé tegyük. Jelenleg túlságosan agresszív.”

„Jól vagyok, de 20 kör felett már nehéz lesz kezelni a motort, ha imbolyog. Néha, ugyanazzal a beállítással, az elektronika hirtelen jobban közbeszól, mint az előző körökben. Ezt még nem értem. Ezen kell dolgoznunk az elkövetkező napokban.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Ecclestone megüzente Verstappennek, hogy hová ne igazoljon sose

A korábbi Forma-1-vezér Bernie Ecclestone figyelmeztette Max Verstappent, hogy 2026 után ne igazoljon a Ferrarihoz.…

44 perc ago

Irány Csehország – folytatódik a kamion EB!

A nyári szünet után Csehországba utazik a kamion Európa-bajnokság mezőnye. Kiss Norbert, a Révész Racing…

2 óra ago

Tagadja a Red Bull-os pletykákat az IndyCar szupersztárja

A nyári szünet egyik fő pletykája volt, hogy a Red Bull állítólag jövőre leigazolná Verstappen…

3 óra ago

”Őrült hétvége volt” – Di Giannantonio becsületből teljesítette a Magyar Nagydíjat a motorcseréje után

Fabio Di Giannantonio élvezte a Balaton Parkot, de sok örömre lehetősége nem volt. Az első…

4 óra ago

Az elsők között üzent a visszatérés miatt Péreznek Verstappen

A napokban bejelentette a debütáló Cadillac, hogy 2026-ban két visszatérő és rutinos pilótával vágnak neki…

5 óra ago

Jones: Norris mentálisan gyenge, Piastrinál az előny

Alan Jones soha nem volt szégyenlős a véleményével, és most kritikájának célpontja: Lando Norris. Az…

7 óra ago