Az Aprilia versenyzői, Aleix Espargaró és Maverick Viñales is értékes munkát végeztek a sepangi teszt második napján. Elárulták, hogy min kell még dolgoznia a csapatnak, és hol érzik úgy, hogy jól felszereltek.
A sepangi teszt három napjából a másodikon Aleix Espargaró több mint egy másodperces javulást könyvelhetett el, míg Viñales megerősítette az idejét, sőt, néhány ezredmásodperccel gyorsabb is volt. Mindkét versenyző több mint 50 kört teljesített egyenként. Az aerodinamika tekintetében folytatódott a pozitív tendencia.
„Nagyon boldog vagyok, mert sok összehasonlítást tudtunk végezni. Fokozatosan kezdek hozzászokni ehhez a motorhoz, a szint és a potenciál egyértelműen magasabb, még akkor is, ha még mindig a 2023-as beállításokon vagyunk. Még nem volt időnk változtatni rajta, mivel nagyon sok különböző konfigurációt próbálunk ki” ─ nyilatkozta Aleix Espargaró.
Ismét kiemelte az új aerodinamikai csomag előnyeit: „Nagyon jól éreztem magam, különösen a kanyarok csúcspontjainál értünk el jelentős előrelépést. A motor rengeteg leszorítóerőt generál, nemcsak elöl, hanem hátul is. Egészen másképp viselkedik, mint a tavalyi motor. Igazából nem szeretem annyira Sepangot, tavaly alig tudtunk javítani az 1:59-es köridőnkön. Most rendszeresen 1:58-as köröket mentünk, sőt, néhányszor 1:57-eseket is. Ez azt mutatja, hogy versenyképesek vagyunk. Remélem, ez így is marad.”
Viñales is megerősítette, hogy nőtt az önbizalma a kanyarok közepén, de egy ijesztő pillanatról is beszámolt: „Még mindig nem érzem a legjobban a 2024-es motort, továbbra is keményen kell dolgoznunk, hogy megtaláljuk az optimális beállítást. Egyszer rosszul fordultam be egy kanyarba, és egy kicsit elvesztettem az egyensúlyomat, ami egy kis highside-hoz vezetett, de ez a tanulási folyamat része.
Espargaró egy másik részletet is elárult: az Aprilia túl nehéz. Ez a nagyobb kiterjedésű aero-alkatrészeknek köszönhető, amelyek az első benyomások szerint nem oldják meg teljesen a hőkifejtéssel kapcsolatos problémákat.
Nem szabad elfelejteni, hogy a nagy hőséggel járó versenyeken, különösen Ázsiában, egyre több defekt fordult elő az Apriliánál. Espargaró első nyilatkozatai megerősítik, hogy ez a probléma továbbra is fennáll.
Quartararo: A Yamaha agresszívabb, mint bármikor, de jobb, mint a tavalyi