A Ducatival eltöltött három MotoGP-szezon után Luca Marini az RC213V fedélzetén ülve azon igyekszik majd idén, hogy megpróbálja visszahozni a Hondát a mezőny elejére.
A Honda nehézségei az elmúlt néhány szezonban jól kivehetők voltak, de azzal, hogy Marini és Johann Zarco (LCR Honda) a japán márkához igazolt, talán új lendületet adhat a japán gyártónak. Az előszezoni tesztek során megfigyelhető volt némi előrelépés, a Honda pedig arra számít, hogy a szezon előrehaladtával a dobogós helyekért fognak harcolni. Katarban azonban valószínűleg nem ez lesz a helyzet, mivel Marini inkább még azzal foglalkozik, hogy rendesen összeszokjon a motorral.
„Eljött az idő, hogy újra versenyezzek, és most a Repsol Honda csapat tagjaként tehetem ezt meg. Ez egy újabb izgalmas mérföldkő azon az úton, amelyen tavaly év vége óta járok. Minden alkalommal, amikor csapatként dolgozunk együtt, képesek vagyunk megtalálni valamit, és újabb lépéseket tenni előre. Ez az első hétvége lehetőséget ad arra, hogy véglegesítsünk néhány részletet a tesztről, és jobban megértsük azt is, hogyan kell együtt dolgozni egy versenyhétvége alatt. Van még tennivalónk, és alig várom, hogy gyári Honda-pilótaként elkezdhessem az idényt.”
Joan Mir számára 2024 a második szezont jelenti a Hondánál, és a 2020-as világbajnok feladata lesz a fejlesztésük irányítása.
A hétvége előtt Mir így nyilatkozott: „Végre itt egy újabb szezon! Mindig izgatottan várja az ember, hogy elkezdődjön az év, és újra versenyezhessen, mert nincs is jobb, mint egy MotoGP-gépen ülni. Volt egy jó kis időnk a teszt és a hétvége között, hogy mindent a helyére tegyünk az évkezdéshez. Elégedett vagyok azzal, ahogyan haladnak a dolgok, és bízom benne, hogy a Katari Nagydíj lehetőséget ad majd a további fejlődésre. A célunk az, hogy erősebben kezdjünk, mint a tavalyi szezonban.”
Marini keményen beszólt riválisának: Bagnaia csak az erejét fitogtatja, mert több pénzt akar