A Yamaha volt az egyik pozitív meglepetés a MotoGP sepangi tesztjén. A japán gyártó négy versenyzőt indít az idei szezonban, és Fabio Quartararo már a kezdetektől fogva remekelt.
A Ducati dominanciája a 2024-es szezonban érte el csúcspontját. Tavaly az első négy helyezést az olasz gépeken versenyző pilóták szerezték meg, és csak a portimãói, austini és barcelonai sprinteket, valamint az austini GP-t nem a Ducati, hanem az Aprilia nyerte. Jorge Martín, Pecco Bagnaia, Marc Márquez és Enea Bastianini alkotta az első négy helyezettet az összesített tabellán, a legjobb Yamaha-pilóta Fabio Quartararo volt a 13. helyen. Míg a KTM és az Aprilia legjobb versenyzői is megelőzték a legjobb Yamaha-pilótát.
A Yamaha azonban a tél folyamán megerősítette sorait, hiszen a M1-gyel újjászervezett Pramac csapathoz Jack Miller és Miguel Oliveira csatlakoztt. A novemberi barcelonai első tesztnap után, ahol mind a négy versenyző ízelítőt kapott az új Yamaha M1-ből, következett a két sepangi megmérettetés.
„Összességében ez a két teszt, a shakedown és a hivatalos teszt nagyon pozitívan alakult a csapatunk számára. Összehasonlítottuk a téli teszt és a tavalyi nagydíj adatait az ideivel, és erős javulást láthattunk a köridőkben” – magyarázta Massimo Meregalli, a Monster Energy Yamaha MotoGP Team csapatigazgatója a teszt után. „Hosszú idő telt el azóta, hogy utoljára volt lehetőségünk összehasonlítani a versenyzők adatait. Úgy gondolom, hogy ez máris pozitív hatással van a teljesítményünkre.”
A teszt végén egyértelműen látszott, hogy a gyártók közül a Yamaha tette a legnagyobb lépést előre. Quartararo a harmadik helyen végzett. A tavalyi évhez képest több mint nyolc tizedmásodperccel volt gyorsabb.
Meregalli így folytatta: „A cégfilozófiánkkal összhangban nem hajtottunk végre drasztikus változtatásokat. Az általános szintünkről azonban még túl korai lenne ítéletet mondani. Ahhoz, hogy jobban megismerjük a valódi potenciálunkat, a burirami teszt sokkal értékesebb lesz, mivel ott minden csapat egyszerre kezdi meg a tesztelést.”
Ducati-dominancia a teszt zárónapján, a japán gyártók kezdenek kilábalni a gödörből