Amikor Marc Márquez a spanyol GP-ben való visszatérése során megelőzte Aleix Espargarót, a HRC tesztpilótája megragadta a lehetőséget, hogy összehasonlítsa RC213V-jét a domináns Ducati Desmosedicivel.
Miközben Espargaró, aki a tavalyi szezon végén történt visszavonulása után debütált a Honda Nagydíjon, a 19. helyről a 13. helyre kapaszkodott fel, majd Márquez egy korai bukás után visszavágott a mezőnynek.
Miközben elfogadta, hogy a szűk és kanyargós jerezi pálya elfedte az RC213V motorhiányának egy részét és egyetértett azzal, hogy „a motoron is tovább kell dolgoznunk”, a Márquez üldözésével töltött körök Espargaró számára jelezték:
„Az én szemszögemből nem a motor a legnagyobb probléma. A legnagyobb probléma a vibráció. Marc ellen nagyon koncentráltam abban a két körben, próbáltam követni. A kemény fékezéseknél a Honda jó. De a gyors kanyarokban lehetetlen követni a Ducatit. Tehát hiányzik valami belőle, ezen javítanunk kell.”
Espargaró a 14. helyen ért célba, de a futam után kapott egy guminyomás-büntetést, ami miatt törölték az első Hondás pontjait.
„Úgy gondolom, hogy szolid munkát végeztem, és a hétvége során ugyanazokkal a problémákkal küzdöttünk, különösen Joannal és Johannal, de Lucával is. Nagyon boldog és büszke vagyok, hogy ezekben a színekben versenyezhetek.”
Espargarónak még a guminyomás-büntetés is ötleteket adott a jövőre nézve.
„Egy másik dolog, amin még javítanom kell a Hondán, az a guminyomás riasztórendszer, ez egy kicsit bonyolult a versenyzők számára” – mondta Espargaró.
„Ez olyasmi, amit egy kicsit egyértelműbbé kell tennünk, de a futam utáni büntetés ellenére este fagyit fogok enni.”
Espargaró legalább egy további szabadkártyát tervez az idei szezonban, míg a Honda a hétvégén Le Mans-ban homologizálhatja a jerezi prototípus motorját legalább néhány teljes idejű versenyző számára.