Motorsportol.hu
2025. szeptember 15, hétfő
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

Bulega saját csapdájába esett a Balatonnál

Börcsök Réka by Börcsök Réka
2025.07.28.
Bulega saját csapdájába esett a Balatonnál

Fotó: World Superbike Media

ADVERTISEMENT

Nicolò Bulega számára nem hozott áttörést a Balaton Parki hétvége – a világbajnoki összetettben meglévő 4 pontos hátránya jelentősen nőtt, és ebben kulcsszerepet játszott a Superpole-verseny során elkövetett súlyos hiba.

A Ducati versenyzője rossz gumiválasztása miatt maradt le, amit később nagyon sajnált is. A sajtótájékoztatón az első kérdés természetesen az volt, hogy miért döntött az átmeneti esőgumik mellett, amikor köztudott, hogy ezekkel nem igazán tud jól menni.

Ez is érdekelhet

Razgatlıoğlu teljesen más dimenzióban – zsinórban tizenkettedik győzelmét aratta

Razgatlıoğlu teljesen más dimenzióban – zsinórban tizenkettedik győzelmét aratta

2025.09.07.
Razgatlıoğlu egy győzelemre az újabb mesterhármastól

Razgatlıoğlu egy győzelemre az újabb mesterhármastól

2025.09.07.

„Ez egy jó kérdés” – kezdte Bulega. „Én is megkérdeztem ezt magamtól a verseny után. Amikor kimentünk a kivezető körre, úgy láttam, hogy az ötös, tizennégyes és egyes kanyar vizes. Nem volt szél, és amikor felálltunk a rajtrácsra, a szél feltámadt, és az aszfalt hőmérséklete is felment, szóval gyorsabban száradt, mint amit gondoltam a kivezető kör alatt. Én az intermediate gumik mellett döntöttem, mert számomra akkor ez tűnt a legészszerűbbnek. Ez hibás döntés volt, de ezek a körülmények mindig is nehezek voltak számomra, nem tudok úgy menni, ahogy szeretnék. Hibát követtem el, csak bocsánatot tudok kérni a csapatomtól, mert ez az én döntésem volt. A második futamon arra koncentráltam, hogy ezt a hibát amennyire lehet, kijavítsam.”

Voltak, akik észrevették, hogy Serafino Foti, a Ducati menedzsere a rajt előtt Toprak Razgatlıoğlu közelében tartózkodott, és láthatta, hogy más gumistratégiát választottak. Felmerült a kérdés: miért nem reagált erre a Ducati? „Én nem beszéltem Serafinóval, én a főmérnökkel és a csapatommal kommunikáltam. Lehet, hogy Serafino beszélt a csapatommal, de nem velem. Egyedül hoztam meg a döntést, és hibát követtem el.”

Döntő lehet a bajnokságban

A bajnokság szempontjából is komoly jelentősége van annak, hogy Razgatlıoğlu sorozatban harmadszor triplázott, és átvette a vezetést a pontversenyben. Bulegát arról is kérdezték, mit gondol erről az erődemonstrációról.

„Elérkeztünk néhány olyan pályára, ami nem a legjobb nekem. Aragónban és Jerezben gyorsabb lehetek, Estoril és Magny-Cours kérdéses. Tavaly tudtam nyerni a francia pályán 2 futamot, de Toprak nem volt ott a bukása után. Az volt az első évem a kategóriában, idén erősebb lehetek és fejlődhetek. Szóval a következő versenyek papíron jobbak lesznek, mint a mostaniak.”

A Ducati versenyzőjének most mentálisan is meg kell küzdenie a helyzettel – a szezon eleji előny egy csapásra komoly hátránnyá alakult.

„Mentálisan tökéletes helyzetben van Toprak – de ez számomra semmit sem változtat, mert világos, hogy ő mindig erős. Mint mindig, most is a legjobb teljesítményemre törekszem, és optimalizálni próbálom a csomagunkat. Erről beszélni fogok a Ducatival, mert van még mit javítanunk. Most után a BMW előrelépett. A szezon elején egy kicsit gyorsabb voltam, de azóta – bármit is találtak – egyre jobbak lettek. Nekünk a motorunk fejlesztésén kell dolgoznunk. Úgy érzem, jelenleg a csomagunk 100 százalékát hozom ki. Ez a vonalvezetés nem volt számomra a legkedvezőbb, de a korábbi versenyeken a legjobb ducatis voltam. Tudom, hogy ez nem elég, de jó nekem és a Ducatinak, hogy tudjuk, hogy 100%-ot hozunk ki a motorból, és tudjuk, hogy hol kell fejlődnünk.”

Végezetül arról is beszélt, milyen segítséget remél a gyártótól. Bulega szerint a Ducati keményen dolgozik, de a technikai szabályok szűk keretei között nem mindig egyszerű a fejlesztés. Még ha tudják is, mit kellene módosítaniuk, az nem feltétlenül valósítható meg. Ezért is lesz kulcsfontosságú a következő néhány versenyhétvége.

Tags: Balaton Park CircuitNicolò BulegaSuperbike-világbajnokság
Börcsök Réka

Börcsök Réka

Szerinted melyik F1-es motorgyártó erőforrása lesz a legjobb 2026-ban?
33 Szavazat · 33 szavazat
Szavazok

Ajánló

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

2025.09.08.
Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

Kezdődik a tanév, segítsünk azonak, akik most fognak F1 témában szakdolgozatot írni!

2025.09.02.
Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

Igazi időutazás a MotoGP múltjába és jelenébe – MotoGP Illusztrált történelem

2025.08.12.

TOP 5

  • Alonso szerint elég meredeket állít Newey neki a 2026-os autójáról

    Alonso szerint elég meredeket állít Newey neki a 2026-os autójáról

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Bearman és Bortoleto megjegyzést kaptak, mert nem modell barátnőjük van

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen: akik a Ferrariba vágynak, elkövetnek egy hibát

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Monzában a Tifosi kijelentette, hogy kit szeretnének vörösben látni?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Rosberg és Brundle szerint is megvan az F1 új Kimi Räikkönenje

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu