Nicolò Bulega számára nem hozott áttörést a Balaton Parki hétvége – a világbajnoki összetettben meglévő 4 pontos hátránya jelentősen nőtt, és ebben kulcsszerepet játszott a Superpole-verseny során elkövetett súlyos hiba.
A Ducati versenyzője rossz gumiválasztása miatt maradt le, amit később nagyon sajnált is. A sajtótájékoztatón az első kérdés természetesen az volt, hogy miért döntött az átmeneti esőgumik mellett, amikor köztudott, hogy ezekkel nem igazán tud jól menni.
„Ez egy jó kérdés” – kezdte Bulega. „Én is megkérdeztem ezt magamtól a verseny után. Amikor kimentünk a kivezető körre, úgy láttam, hogy az ötös, tizennégyes és egyes kanyar vizes. Nem volt szél, és amikor felálltunk a rajtrácsra, a szél feltámadt, és az aszfalt hőmérséklete is felment, szóval gyorsabban száradt, mint amit gondoltam a kivezető kör alatt. Én az intermediate gumik mellett döntöttem, mert számomra akkor ez tűnt a legészszerűbbnek. Ez hibás döntés volt, de ezek a körülmények mindig is nehezek voltak számomra, nem tudok úgy menni, ahogy szeretnék. Hibát követtem el, csak bocsánatot tudok kérni a csapatomtól, mert ez az én döntésem volt. A második futamon arra koncentráltam, hogy ezt a hibát amennyire lehet, kijavítsam.”
Voltak, akik észrevették, hogy Serafino Foti, a Ducati menedzsere a rajt előtt Toprak Razgatlıoğlu közelében tartózkodott, és láthatta, hogy más gumistratégiát választottak. Felmerült a kérdés: miért nem reagált erre a Ducati? „Én nem beszéltem Serafinóval, én a főmérnökkel és a csapatommal kommunikáltam. Lehet, hogy Serafino beszélt a csapatommal, de nem velem. Egyedül hoztam meg a döntést, és hibát követtem el.”
Döntő lehet a bajnokságban
A bajnokság szempontjából is komoly jelentősége van annak, hogy Razgatlıoğlu sorozatban harmadszor triplázott, és átvette a vezetést a pontversenyben. Bulegát arról is kérdezték, mit gondol erről az erődemonstrációról.
„Elérkeztünk néhány olyan pályára, ami nem a legjobb nekem. Aragónban és Jerezben gyorsabb lehetek, Estoril és Magny-Cours kérdéses. Tavaly tudtam nyerni a francia pályán 2 futamot, de Toprak nem volt ott a bukása után. Az volt az első évem a kategóriában, idén erősebb lehetek és fejlődhetek. Szóval a következő versenyek papíron jobbak lesznek, mint a mostaniak.”
A Ducati versenyzőjének most mentálisan is meg kell küzdenie a helyzettel – a szezon eleji előny egy csapásra komoly hátránnyá alakult.
„Mentálisan tökéletes helyzetben van Toprak – de ez számomra semmit sem változtat, mert világos, hogy ő mindig erős. Mint mindig, most is a legjobb teljesítményemre törekszem, és optimalizálni próbálom a csomagunkat. Erről beszélni fogok a Ducatival, mert van még mit javítanunk. Most után a BMW előrelépett. A szezon elején egy kicsit gyorsabb voltam, de azóta – bármit is találtak – egyre jobbak lettek. Nekünk a motorunk fejlesztésén kell dolgoznunk. Úgy érzem, jelenleg a csomagunk 100 százalékát hozom ki. Ez a vonalvezetés nem volt számomra a legkedvezőbb, de a korábbi versenyeken a legjobb ducatis voltam. Tudom, hogy ez nem elég, de jó nekem és a Ducatinak, hogy tudjuk, hogy 100%-ot hozunk ki a motorból, és tudjuk, hogy hol kell fejlődnünk.”
Végezetül arról is beszélt, milyen segítséget remél a gyártótól. Bulega szerint a Ducati keményen dolgozik, de a technikai szabályok szűk keretei között nem mindig egyszerű a fejlesztés. Még ha tudják is, mit kellene módosítaniuk, az nem feltétlenül valósítható meg. Ezért is lesz kulcsfontosságú a következő néhány versenyhétvége.